To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi

Anonymous - 29-03-2007, 07:34

zrobiłem jeszcze jeden test na zimnym silniku rano....
....odpaliłem.....i kilkanaście razy wcisnąłem sprzęgło....
.... dopiero wtedy wrzuciłem bieg i .... wszedł prawie bez problemu.....

P.S. znajomy był z mazdą u mechanika z podobnym objawem i powiedzieli mu że takie objawy jak wyzej opisywane są wynikiem zapiekania sie jaichś linek w skrzyni biegów.... problem polega na wyjęciu ich, przeczyszczeniu i nasmarowaniu....może w mitsu jest podobnie....

Krzyzak - 29-03-2007, 09:49

sebap napisał/a:
może w mitsu jest podobnie....

nie - tam nie ma linek i jedynym srodkiem smarnym jest olej przekladniowy

Anonymous - 29-03-2007, 11:36

hmmm.... to może kwestia sprzęgła....
...ale bierze mi dobrze, tak jak powinno...

josie - 29-03-2007, 17:40

sebap napisał/a:
....odpaliłem.....i kilkanaście razy wcisnąłem sprzęgło....
... dopiero wtedy wrzuciłem bieg i .... wszedł prawie bez problemu.....


Wskazuje to na zapowietrzony układ sprzęgła.
P.S. Ile cm od podłogi sprzęgło zaczyna Ci łapać (jak puszczasz)

Anonymous - 29-03-2007, 21:13

wydaj mi sie ze dobrze bierze.... puszczając powoli....auto rusza gdy sprzegło jest kilka cm nad podłogą....
...na pewno nie musze puścić większości pedału żeby zaczeło autko ruszać powoli....
no i opanowałem już technikę precyzyjnego wrzucania biegów tak aby nawet sporadycznie nie zgrzytały, zwłaszcza 3.....
...musiałem troszkę sie przyzwyczaić bo po niemieckim aucie, w którym bym jak nie ruszył drążkiem, to jakiś bieg wskoczył....

[ Dodano: 03-04-2007, 14:29 ]
no i sytuacja sama sie rozwiązała....
biegi chodzą jak po maśle....
a rano jeszcze zimno (przymrozki)...
............może pomogła wymiana oleju.........
........................a może auto stało trochę.... zapowietrzona????
..... w każdym bądź razie jest OK.... i rano i na rozgrzanym i w czasie jazdy....
............ale jestem czujny i stan podwyższonego nasłuchu prowadzę.....

kurczewski85 - 30-10-2009, 11:22
Temat postu: skrzynia manualna
Witam! Mam problem kiedy redukuje bieg z 3 na 2 to 2 niechce wejsc znaczy jak mocno sie walnie to za okolo 3 razem wejdzie a znowu czasami jak jade i sie zatrzymam to nie chce wejsc 1 i jak wcisne sprzeglo jeszcze raz to wchodzi idealnie. wyjalem skrzynke i zawiozlem do mechanika on ja rozebral i stwierdzil ze synchronizatory sa wporzadku ze nie sa zuzyte to co to moze byc a moze znacie jakies miejsce w lodzi gdzie naprawiaja skrzynie manualne bo ja juz tyle miejsc obdzwonilem i nigdzie nie chca naprawiac manuali tylko automaty
z gory dzieki

Voltron - 30-10-2009, 11:33

Skoro mechanik stwierdził, że nie są to synchronizatory to moim zdaniem jest to wina ślizgającego się sprzęgła.

Ja miałem tak, że nie chciała mi wchodzić 2 potem 3 a na końcu jak miałem wciśnięte sprzęgło, w podłogę i wrzuconą jedynkę to samochód sam jechał i nie wchodził żaden bieg chyba, że na wyłączonym silniku. Po wymianie kompletnego sprzęgła wszystko jest ok.

kurczewski85 - 30-10-2009, 11:35

docisk i lozysko mam nowiutkie tarcza byla dobra wiec zostawilem ja bo byla w idealnym stanie
Voltron - 30-10-2009, 11:41

W takim razie może poczytaj ten temat:

http://forum.mitsumaniaki...krzyni+bieg%F3w

przede wszystkim zwróć uwagę na 7 post ROMELA !

kurczewski85 - 30-10-2009, 12:15

- zapowietrzony układ wysprzęglania - sprawdzony odpada
- źle ustawione martwe położenie pedału wzeględem tłoczyska pompy sprzęgłowej - tego niewiem
- uszkodzony docisk sprzęgła lub tarcza - sprawdzone odpada
- zużyte synchronizatory- sprawdzone odpada tak twierdzi mechanik
- zalany nieodpowiedni olej do skrzyni biegów odpada
biegi niezgrzytaja i na zimno jak i na cieplo jest to samo

[ Dodano: 30-10-2009, 12:15 ]
pompka i wysprzeglik tez sprawdzone tez odpada

Owczar - 30-10-2009, 13:15

kurczewski85, to typowa usterka skrzyń manualnych. Przeważnie wystepuje w dieslu, ale jak ktoś zaniedbywał olej to i w benzynowych jest problem.
Ogólnie ta 2 by Ci wchodziła jakbyś przed wrzuceniem dwójki kierował drążek na 1 a potem dopiero na 2. Wykorzystałbyś wtedy synchronizator 1 biegu do wyrównania prędkości obrotowej.

Nie wiem w jaki sposób Twój mechanik ocenił, że synchronizatory są dobre? Na oko? :lol:
Synchronizator składa się z dwóch części. jedna z nich odpowiada za stopniowe wyhamowanie wałka do prędkości obrotowej drugiego. I ta część niestety jest uszkodzona.
To nie jest wina sprzęgła.
Nie ma co dywagować nad usterką która jest tak stara jak galant EA :D

Poprawka, doczytałem teraz, że jedynki nie możesz wbić jak się zatrzymasz, więc to może być wysprzęglik. Aczkolwiek redukcja z 3 na 2 to raczej synchro.

pipi_ja - 30-10-2009, 13:20

Z tego co piszesz wysztko masz idealnie a jednak nie działa. Może zmiań mechanika albo posłuchaj jak ktoś Ci podpowiada.
Powiedz mi jak sprawdziłeś wysprzeglik, że jest dobry?
Ja jak rozebrałem swój tez wygladał idealnie a jednak nie działał jak powinien. Kup sobie reperaturkę za 15 zł, wymień gumki, dobrze odpowietrz i coś tak czuję po kościach, że sprzęgło zacznie pracować jak należy.
Nie jestes pierwszy z tym problemem i z pewnością nie ostatni.Zwykle właśnie wysprzęglik jest przyczyną opisywanych problemów.

Pozdrawiam.

Owczar dobrze piszesz tylko mnie zastanawia to, że za 2 wciśnięciem pedału jest ok. Nie bedzie to wina powietrza w układzie?

Owczar - 30-10-2009, 13:26

pipi_ja, właśnie doczytałem, że na postoju jest ciężko wchodzi.

Teraz tylko szkoda, że nie zostąło to sprawdzone przed wyjęciem skrzyni. Kilka prostych testów i byłoby wiadomo. Szkoda, że nie sprawdziłeś pompowania sprzęgłem podczas redukcji, bo przy wysprzęgliku bieg wejdzie, a jak synchro jest uszkodzone już nie wejdzie.

kurczewski85 - 30-10-2009, 14:26

pompowaniem sprzegla przy redukcji z 3 na 2 nic nie daje a jedynka czasami jak sie zatrzymam niechce wejsc i musze jeszcze raz sprzeglo nacvisnac
a wlasnie wrocilem od mechanikow bylem u kilku i jede stwierdzil ze to bedzie synchronizator poniewaz ta jedna czesc za gleboko wchodzi i pozniej moze sie sklejac tak powiedzial

Owczar - 30-10-2009, 14:32

Jeśli pompowanie podczas redukcji nie pomagało to na 90% synchro. Ta teoria ze sklejaniem jest prawdopodobna. Gdyby wysprzęglik słabo działał, to wszystkie biegi by wchodziły z oporem, także w górę, a nie tylko w dół. Zalej ją potem olejem Mobil Mobilube 75W90.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group