To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Carisma 1.8 GDI - nowy, kilka pytań

Toluvel - 04-10-2017, 17:50

Udało mi się załatwić u mechanika szybciej, wymienił mi świece i zregenerował/zabezpieczył cewkę. Powiedział, że wygląda to tak, że może jeszcze trochę podziałać ale może wysiąść, trzeba obserwować. Póki co auto na pewno nie trzęsie tak samo. OBD2 sobie zamówiłem.

A tak w ogóle to miesiąc temu to nie byłem właścicielem tego auta jeszcze :mrgreen:

Pozdrawiam

mpoplaw - 05-10-2017, 05:49

Jakie świece wkreciłeś ? Te po 40zł/sztuka czy te po 80zł/sztuka ? Jak wyglądały stare świece ? Czy były pokryte nagarem ? Czy ładowanie wróciło do normy czy nadal ci grozi uszkodzenie alternatora ?
Toluvel - 05-10-2017, 11:03

Świece jakieś boscha mi mechanik wkręcił, na pewno nie za 80zł/sztuka - 40zł mniej więcej się zgadza. Stare były pokryte olejem z jakiegoś powodu, gość powiedział, że może mam uszczelkę pod pokrywą uszkodzoną, trzeba pojeździć i popatrzeć. Jeśli chodzi o ładowanie to nie wiem bo nie sprawdzałem.

A i jeszcze nie było oleju w silniku, gość mi dolał. Ale nie wiem kiedy był ostatnio dolewane, poprzedni właściciel mówił mi, że ten silnik trochę zjada oleju i trzeba dolewać.

Btw. ta cewka będzie dobra : http://allegro.pl/cewka-z...6952843868.html ? Bo myślę sobie, że może jednak od razu wymienić jeśli taki to by był koszt.

mpoplaw - 05-10-2017, 16:27

No to masz duży problem, olej wykończy każda fajkocewkę w miesiąc, zacznij od wymiany uszczelki pod zaworami, tak jak mechanik radził, jest mała nadzieją że to tylko ta uszczelka, i problem zniknie, ale przynajmniej to tania i prosta robota, jeśli dalej będzie brał olej sprzedaj auto i kup coś innego bo koszty naprawy bardzo szybko przekroczą jego wartość

https://4cars.pl/samochodowe/MITSUBISHI,CARISMA,CARISMA_DA_,2004,9964,Uszczelki,Uszczelki_pokrywy,Uszczelka_pokrywy_zaworow,0.php#top

Ps link do cewki odbiór osobisty koło kaliskiej
https://4cars.pl/samochodowe/MITSUBISHI,CARISMA,CARISMA_DA_,2004,9964,Elektryka,Cewka_zaplonowa,0,0.php#top

Toluvel - 05-10-2017, 17:49

Ostatnio byłem w 4carsie więc wiem gdzie to jest, zamówię sobie.

Hmm, ale co myślisz, że to jest jakiś problem z silnikiem grubszy? W sensie zapaćkanie olejem świec bo to, że bierze olej to chyba normalne w tym modelu. Ogólnie nigdzie za bardzo oleju w środku pod maską nie widziałem, chociaż silnik (obudowa) i okolice były czyste (wymyte). Gość powiedział, że wymył żeby było ładnie, że nie brudzi olejem nic - bo specjalnie zapytałem. Teraz jeżdżę i raczej nie widać żeby tam coś się paćkało.W komputerze też nic nie wyszło.

Wymienię uszczelkę i cewkę i dam znać.

Pozdrawiam

apg2312 - 05-10-2017, 18:00

Toluvel napisał/a:
Gość powiedział, że wymył żeby było ładnie, że nie brudzi olejem nic - bo specjalnie zapytałem

Dobre :D To się kwalifikuje do dowcipu jesieni 2017 :D
A serio, to zastanów się - gdyby silnik był zapaćkany olejem, to kto by kupił takie auto ? Więc bajeczka z miejsca jest wymyślona.

Toluvel - 05-10-2017, 18:53

Nie no ja wiedziałem, że takie praktyki są stosowane w teorii ale zaufałem człowiekowi zasadniczo :/ Pamiętam, że bezpośrednio go pytałem, czy mył silnik, żeby wyczyścić zapaćkanie olejem. Wrażenie też zrobili dobre, małżeństwo w średnim wieku, na poziomie itd. Pytanie czy jeśli otwarcie skłamał to nie jest to podstawa go rozpoczęcia drogi sądowej w tej kwestii...

Anyway, zobaczymy co da wymiana tej uszczelki i cewki. Póki co auto jeździ bez zarzutu, wydaje mi się, że możliwe, że lekko trzęsie ale na pewno nie tak jak wczesniej.

mpoplaw - 06-10-2017, 06:16

jak to się stało że podczas zakupu twój mechanik nie zauważy umytego silnika ? Z reguły takie rzeczy się sprawdza jako pierwsze, i natychmiast ucieka jak wykryje wycieki z silnika

Proces sądowy kosztuje, raczej na pewno więcej niż wartość auta, a olej może uciekać np: przez zurzyte pierścienie tłokowe, Remont silnika będzie droższy niż wartość auta

uszczelka pod zaworami najczęściej ulega uszkodzeniu gdy silnik się przegrzewa, bo np: płyn chłodniczy wycieka, bo jakiś przewód sparciał, albo gdzieś jakaś opaska się poluzowała, obserwój na torque bardzo uważnie wszystkie temperatury, oleju, płynu chłodzącego itp, może uda się znaleźć przyczynę uszkodzenia uszczelki

Ps wazcar masz na dołach, tam też można szukać części do Japończyków

Toluvel - 06-10-2017, 14:18

Dobra, sytuacja wygląda tak:

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział, że zasadniczo silnik jest suchutki i nic nie cieknie. Świecie były upaćkane bo uszczelka oryginalna od nowości się poluzowała, on to poprawił i docisnął i powiedział, żeby obserwować, w razie czego się wymieni uszczelkę.

Co do cewki to jest do wymiany - już zamówiłem (Delphi). Trzęsie.

Dzisiaj wyświetliła mi się lampka silnika, najpewniej ze względu na wyciętą sondę (ukradli razem z katalizatorem). Sprawdzimy z mechanikiem na spokojnie, jak mi interfejs dojdzie to też sobie podłączę.

Co do czyszczenia silnika/wnętrza - zasadniczo może źle się wyraziłem bo tu na silniku jest taka pokrywa i to było przemyte, ale zasadniczo środka nie widać. Po bokach też nigdzie się nie leje nic, nie paćka.

Mechanika mam we wtorek dopiero, a na wesele muszę jechać jutro, oby nie było problemów - z tego co mi radził mechanik raczej powinno być ok.

Pozdrawiam 8)

Hugo - 06-10-2017, 19:14

Toluvel napisał/a:
ta cewka będzie dobra : http://allegro.pl/cewka-z...6952843868.html ?
nty to śmieć jakich mało. Nie kupił bym.
Toluvel - 14-10-2017, 19:28

Wymieniłem cewkę na nową (370zł!) i nadal mam wątpliwości. Może po prostu to auto tak ma? Kiedy stoję na światłach, przed skrzyżowaniem itd i już chwilkę auto chodzi to dużą część czasu czuję spore wibracje, obroty są dość niskie (poniżej lub około 0,5) trzęsie się widocznie kierownica, maska, widać że drżą wycieraczki na masce, trzeszczą plastiki. Jest tak np przez 20 sekund, potem na 5-10 sekund obroty idą minimalnie w górę, silnik chodzi gładko, nie czuć wibracji, ew. minimalnie tak jak to w normalnym aucie bywa. Chodzi tak "jak powinien" moim zdaniem wtedy. A potem znów trzęsie. Jeśli dodaję mu gazu stojąc to automatycznie na ten moment trzęsienie ustaje. Podczas jazdy wydaje się w miarę ok, choć moim zdaniem trochę brakuje jakby mocy (co może być winą braku katalizatora i sondy).

Jutro spróbuję podłączyć auto pod ten magiczny interfejs za 20 zł z Allegro ale nie wiem na ile taki sprzęt może coś wiarygodnego pokazać (?). W tygodniu podjadę na pewno do mechanika i zobaczymy.

mpoplaw - 15-10-2017, 06:03

Jak bez kompa określiłeś która cewkę trzeba wymienić ? Żeby się nie okazało że wymieniłeś dobra na dobrą 😀 a wadliwa dalej jest nie ruszona
Toluvel - 15-10-2017, 12:01

Nie bez kompa, mechanik podłączył i wyszło mu który cylinder.

Obstawiam, że wypadanie zapłonu to był jeden problem, a tu jeszcze dochodzi np. czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego, ew. regulacja niskich obrotów, może pompa ciśnienia? Mam identyczne objawy co w innych wątku na forum i wydaje się, że to częsta sprawa, a tam były takie przyczyny wymieniane przez ludzi. Będę badał dalej.

Bizi78 - 15-10-2017, 12:16

mpoplaw napisał/a:
Jak bez kompa określiłeś która cewkę trzeba wymienić ?

Jesli masz 4 to cewki to kupić używkę z allegro lub olx i podmieniać po kolei.
Jak trafisz to silnik będzie dobrze pracował :wink: .
Choć szybciej będzie kompem.

Zapytaj w regionie, może ktoś cię podepnie i sprawdzi.

plecho1 - 15-10-2017, 16:22

Na olej w gwiazdach świec w tym silniku nie pomoże dokręcenie pokrywy zaworów czy też wymiana uszczelki pokrywy. Olej cieknie z pomiędzy połówek głowicy. Aby to uszczelnić trzeba zdejmować głowicę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group