To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Płyn chłodniczy

polek - 30-09-2017, 18:00

Panowie bo zwariuję.
Nowy termostat nie otwierał się ewidentnie (gruba dolna rura cały czas zimna, w garnku z gorącą wodą otworzył się), ale ogrzewanie działało (wydaje mi się że trochę inaczej niż do tej pory, ale działało). Dziś założyłem stary termostat i otwiera się na pewno, ale ogrzewania ani trochę. O co tu chodzi?

Janq - 30-09-2017, 18:33

polek, znajdź sobie używany oryginał. Z zamiennikami różnie bywa...... Chyba, że weźmiesz coś porządnego.
Hugo - 01-10-2017, 08:57

Kup termostat firmy HKT, o ile występuje do tego silnika.
Janq - 01-10-2017, 10:37

Albo termostat firmy Gates
polek - 04-10-2017, 11:48

Janq piszę przecież, że stary działa. Nowy był firmy gates i coś z nim nie tak.
Wydaję mi się że to faktycznie czujnik temperatury bo jak zresetowałem kompa to zaczął działać. Jakieś błędy zbiera i wariuje. Czy z wykręceniem czujnika są jakieś problemy?
I gdzie jest to złącze diagnostyczne w carismie 1,6, 2003 rok. Szukam pod kolanem - niema. Natomiast za schowkiem w górnym prawym rogu jest jakaś szeroka kostka tylko nie wiem czy to jest to. Czy piny na kostce są ponumerowane czy jako pierwszy mam liczyć górny lewy?

mpoplaw - 04-10-2017, 14:33

Albo pod kierownicą, albo pod nogą pasażera
apg2312 napisał/a:
[url=http://up.programosy...ts-43-638_2.jpg

Bizi78 - 04-10-2017, 16:09

polek napisał/a:
I gdzie jest to złącze diagnostyczne w carismie 1,6, 2003 rok.

Najważniejsze, w tym roczniku błędy sprawdzisz zwykłym ELM-em327.
Poprzez zworkę nic nie uzyskasz :wink: .

polek - 09-10-2017, 19:19

Jaki program na androida polecacie. EOBD Facile i CarFix nie łaczy z ecu. Torque łaczy ale jakiś mało dla mnie zrozumiały.
Bizi78 - 09-10-2017, 19:45

Możesz spróbować jeszcze darmowym: Piston.
polek - 15-10-2017, 12:24

Czujnik jest ok.
Została do sprawdzenia drożność nagrzewnicy. Czy ktoś z was ściągał te węże z nagrzewnicy? Przecież to jest jakiś obłęd. Twarde i brak miejsca. Najszybciej to poodcinać i nowe założyć. Jeszcze jedno: w mojej cari jest tak, że gdy włączę na zimnym silniku nadmuch i przełączę tylko na szybę to wiatrak pracuje, ale z kratek nie leci powietrze. Ale gdy się nagrzeje to wtedy zaczyna z kratek dmuchać ciepłym. Tak ma być?

Hugo - 15-10-2017, 20:49

polek napisał/a:
Czy ktoś z was ściągał te węże z nagrzewnicy? Przecież to jest jakiś obłęd. Twarde i brak miejsca. Najszybciej to poodcinać i nowe założyć
Szczpcami ściskasz i zsuwasz opaski lub odkręcasz (w zależności jakie są założone), a następnie aby nie pogiąć rurek od nagrzewnicy chwytasz węże takimi szczypcami: http://allegro.pl/klucz-n...6638091592.html i musisz je "ruszyć"-odkleić od rurek). Wtedy zsuwasz węże bez żadnego wysiłku.
polek - 17-10-2017, 07:56

A co myślicie żeby cały układ zalać odkamieniaczem?
tadek55 - 17-10-2017, 09:44

Witam,ja jestem też na etapie ogrzewania,kiedy wymieniłem płyn chłodniczy straciłem 50 procent ogrzewania ,zrobiłem już wszystkko co mogło być przyczyną,doszedłem do wniosku że pozostala chlodniczka ,która się znajduję pod kokpitem,po prostu jest zamulona i drożność się zmniejszyła.Wczoraj wymontowalem chlodniczke ,trzeba zdemontować caly kokpit i wiele innych rzeczy,ja bym radził aby nie stosować żadnych odkamieniaczy ze wzgledu na wiek auta,co może spowodować wyciekami.Trzeba przepłukać chlodniczke wymontowana z samochodu.Jak zakończę pracę to powiadomie o efektach.Pozd.u
plecho1 - 17-10-2017, 21:24

Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem z zamulona nagrzewnicą, nie demontował jej a podłączył do jednego króćca wąż ogrodowy a do drugiego kawałek węża i tak płukał co w jego przypadku pomogło.
polek - 19-10-2017, 10:30

Panowie czy w 1,6 103km można zlać płyn bloku silnika? a drugie to czy jest gdzieś może odpowietrznik na układzie chłodzenia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group