To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Automatyczna skrzynia biegow

seven9 - 06-12-2018, 23:56

Dzięki za podpowiedzi. Zmieniałem ustawienie tej linki przy skrzyni ale nic to nie zmienia. Coś jest ewidentnie z elektryką nie tak. Jak już załączę drive i potem włącze światła to znowu pali się lampka P. Może dlatego nie chce załączać D przy włączonych światłach bo coś mu karze pozostać na P. Sprawdziłem alternator i jest ok, tzn 14,2V. W sobote zostawiam auto u jakichś ponoć speców od skrzyń i dam znać co wyszło.
zbyszekm2 - 07-12-2018, 07:59

seven9 napisał/a:
Dzięki za podpowiedzi. Zmieniałem ustawienie tej linki przy skrzyni ale nic to nie zmienia. Coś jest ewidentnie z elektryką nie tak. Jak już załączę drive i potem włącze światła to znowu pali się lampka P. Może dlatego nie chce załączać D przy włączonych światłach bo coś mu karze pozostać na P. Sprawdziłem alternator i jest ok, tzn 14,2V. W sobote zostawiam auto u jakichś ponoć speców od skrzyń i dam znać co wyszło.

spradz czy nie masz zawarcia na kostce w haku lub w wiązce od lamp w zderzaku

seven9 - 14-12-2018, 22:07

Sprawdziłem kostki na haku i wygladają OK. Nie wiem tylko czemu są dwie. Samochód wrócił od specjalistów od skrzyń i niestety też żadnej poprawy. Zacząłem dziś kojarzyć kilka faktów ze sobą i mam hipotezę. Jak przełączę stacyjkę i skrzynia jest na P to palą się światła postojowe + tylne. Jeśli dodatkowo przełącze włącznik świateł na pozycję pierwszą,to pozycyjne palą się mocniej, tak jakby dostawały dodatkowe żródło napięcia. Jeśli wyłącze przełącznik przy kierownicy i przełącze skrzynie na inna pozycje niż P to pozycyjne gaszą. Wnioskuje, że pozycyjne zasilane są jakoś ze skrzyni w pozycji P. Więc jeśli włączę światła przy kierownicy to skrzynia dostaje jakieś napięcie, które powinno iść tylko na światła. To by też tłumaczyło dlaczego pali sie P jeśli skrzynie mam w innej pozycji niż ale mam włączone światła. Podejrzewam, że wystarczy rozłączyć jakiś kabel, która włącza automatycznie pozycyjne po przekręceniu stacyjki i problem się sam rozwiąże. Pytanie tylko, który to może być kabel i gdzie go szukać :roll:
zbyszekm2 - 17-12-2018, 07:53

seven9 napisał/a:
Sprawdziłem kostki na haku i wygladają OK. Nie wiem tylko czemu są dwie. Samochód wrócił od specjalistów od skrzyń i niestety też żadnej poprawy. Zacząłem dziś kojarzyć kilka faktów ze sobą i mam hipotezę. Jak przełączę stacyjkę i skrzynia jest na P to palą się światła postojowe + tylne. Jeśli dodatkowo przełącze włącznik świateł na pozycję pierwszą,to pozycyjne palą się mocniej, tak jakby dostawały dodatkowe żródło napięcia. Jeśli wyłącze przełącznik przy kierownicy i przełącze skrzynie na inna pozycje niż P to pozycyjne gaszą. Wnioskuje, że pozycyjne zasilane są jakoś ze skrzyni w pozycji P. Więc jeśli włączę światła przy kierownicy to skrzynia dostaje jakieś napięcie, które powinno iść tylko na światła. To by też tłumaczyło dlaczego pali sie P jeśli skrzynie mam w innej pozycji niż ale mam włączone światła. Podejrzewam, że wystarczy rozłączyć jakiś kabel, która włącza automatycznie pozycyjne po przekręceniu stacyjki i problem się sam rozwiąże. Pytanie tylko, który to może być kabel i gdzie go szukać :roll:

Sprawdź tylne lampy chodzi o wiązki.

seven9 - 19-12-2018, 20:19

Dzięki. sprawdzę i dam znać. To może być dobry krok, bo jak raz chciałem włączyć światła tylne przeciwmgielne w trakcie jazdy to coś walneło w tylnym moście.
Edit:
Posprawdzałem wiązki i nic podejrzanego nie znalazłem poza tym, ze mam dwa gniazda do przyczepy nie wiedzieć po co, no i wszystko oczywiście wlutowane w wiązki świateł. Dla pewności poodcinałem te gniazdka bo na razie i tak żadnej przyczepy nie będę ciągał, ale niestety żadnej poprawy. Będę szukal dalej tylko pytanie gdzie.

hosaka - 24-02-2019, 01:53
Temat postu: brak wstecznego
Hej, sprawa jest taka - auto 3.2did w tiptronicu, kupione zupełnie niedawno, w ramach pakietu startowego wymieniłem w skrzyni olej i filtr - stary był prawie czarny... niestety, o ile do przodu i owszem jedzie bez problemu, to wsteczny... właściwie słychać jakby był zapinany i właściwie czasem leeeciutko pociągnie do tyłu, ale najlżejsze nawet dodanie gazu powoduje natychmiastowy brak jakiejkolwiek jazdy do tyłu.... czy ktoś - coś w którym kierunku szukać? poziom oleju jest prawidłowy :/
seven9 - 24-02-2019, 09:13

To się stało po wymianie oleju?
PiotrC - 24-02-2019, 18:03

seven9 napisał/a:
Dzięki. sprawdzę i dam znać. To może być dobry krok, bo jak raz chciałem włączyć światła tylne przeciwmgielne w trakcie jazdy to coś walneło w tylnym moście.
Edit:
Posprawdzałem wiązki i nic podejrzanego nie znalazłem poza tym, ze mam dwa gniazda do przyczepy nie wiedzieć po co, no i wszystko oczywiście wlutowane w wiązki świateł. Dla pewności poodcinałem te gniazdka bo na razie i tak żadnej przyczepy nie będę ciągał, ale niestety żadnej poprawy. Będę szukal dalej tylko pytanie gdzie.

Wygląda mi to na brak masy w sterowaniu skrzynią. I masa pobierana jest przez kable postoju , dlatego żarzy się postój. Może poszukaj w tym kierunku albo dodatkowo podłącz skrzynię do masy samochodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group