To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - nie pali na jeden gar po wymianie świec

plecho1 - 15-11-2017, 12:31

Chodzi o komputer silnika którego obwód zasilający zabezpiecza bezpiecznik który się przepala. przewody to określenie dość szeroki więc mogą to być i przewody zasilające odbiorniki napięciem 12V jak i również przewody wysokiego napięcia łączące cewki ze świecami. U Ciebie jest zwarcie do masy albo przed sterownikiem silnika albo w samym sterowniku albo po miedzy sterownikiem i zasilanymi przez niego odbiornikami i czujnikami albo w samych tych odbiornikach - czujnikach. Odpięcie sterownika pozwoli wykluczyć bądź potwierdzić zwarcie przed sterownikiem. Jak to nic nie da to odpinaj po kolei wszystko co zasila sterownik.
areksz121 - 15-11-2017, 13:25

Gaz też jest jak widzę na zdjęciu... Może tam gdzieś coś jest nie halo. Zobacz dokładnie wszystkie przewody na silniku. Przekaźnik pod deską zasila większość podzespołów razem z wtryskiem na silniku, ale też i pompkę w zbiorniku. Zrzucił bym kanapę i spróbował odłączyć samą pompkę, żeby wykluczyć jedyne możliwe zwarcie, które może nastąpić z tyłu samochodu.
KrissLca - 15-11-2017, 14:49

Odlaczalem komputer , zwarcia nie było , gdy podłączam sam komputer po odpięciu przekaźnika, też nie pali bezpiecznika, dopiero po podłączeniu przekaźnika bezpiecznik się pali , odrazu po przekręceniu stacyjki . Przekaźnik (relay) z czerwonym kablem w wiązce przełącznik
Dodam jak już wspomniałem wcześniej że jak zaparkowałem już auto po przejechaniu kilku km było prawie że siwo i śmierdziało w kabinie , z okolic radia , i tunel środkowy był ciepły aż

Krzyzak - 15-11-2017, 15:43

plecho1 napisał/a:
odpinaj po kolei wszystko co zasila sterownik
znaczy odwrotnie - odepnij wszystko co jest zasilane z przekaźnika i sterownika (czyli też pompę paliwa) i po kolei podpinaj i zobacz czego włączenie spali bezpiecznik
KrissLca - 15-11-2017, 18:41

Szukam schematu instalacji do 2.0 Benz i nie mogę znaleźć , ma może ktoś typowo pod ten silnik ?
robertdg - 15-11-2017, 19:13

W dziale download http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
KrissLca - 15-11-2017, 22:15

Dzięki za pomoc, Galant odpala.... co dokładnie było nie jestem w stanie powiedzieć... Odłączyłem większość wtyczek pod maską do silnika. Do momentu odłączenia czujnika położenia wałka rozrządu co chwilę palił bezpiecznik. Dodam że na początku odłączyłem także pompę paliwa.... po odłączeniu czujnika położenia wałka nie spaliło bezpiecznika, podłączyłem czujnik położenia, nie spaliło, podłączyłem resztę, nie spaliło, i auto odpaliło. Więc według mnie coś nie tak było z czujnikiem położenia wałka rozrządu. A spalenizna - zapach pochodził z uniwersalnej centralki zamka na pilota którą przykleiłem blisko podłogi tunelu środkowego, który był gorący od spalanego paliwa w wydechu. Usterka usunięta, GALANT pali, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
Krzyzak - 15-11-2017, 22:17

wstawiłem linka do działu Downloads stronę temu - czy czytasz nasze wypociny z uwagą?
KrissLca - 15-11-2017, 22:19

czytałem z uwagą, jednak jak napisałem w tych schematach nie mogłem znaleźć schematu od ECU do silnika 2.0 , zlokalizowałem jedynie od silnika 2.4 gdzie kolory kabli w wiązce były inne.
robertdg - 16-11-2017, 07:26

Pinout ECU znajduje sie w manualu głownym w pliku 13.pdf,
Pełna rozpiska poszczególnych obwodów to już encyklopedia pod hasłem Wiring Diagrams

Grunt, że samochó odpalił, kto wie co bylo przyczyna, może wilgoć w jakiejś kostce :|

Krzyzak - 16-11-2017, 12:32

Ten czujnik wałka rozrządu bardzo często się w 2.0 kończy, więc zacznij szukać drugiego. Na forum raportowali, że zamienniki są nic nie warte.
Jak auto nie odpala na gorącym silniku albo odpala i gaśnie to będziesz wiedział, że czujnika trzeba szukać na wczoraj.

KrissLca - 16-11-2017, 16:36

auto odpala na zimnym, na ciepłym podobnie. Ale wezmę pod uwagę wymianę tego czujnika. Dzięki za pomoc jeszcze raz.
Krzyzak - 16-11-2017, 21:09

KrissLca napisał/a:
Odłączyłem większość wtyczek pod maską do silnika.

Krzyzak napisał/a:
Najczęściej przyczyna jest pod maską

chciałoby się napisać - a nie mówiłem ;)

KrissLca - 16-11-2017, 22:51

Hehe 😁 dokładnie , ale czasami trzeba rozebrać pół auta żeby okazało się że przyczyną jest na wyciągnięcie ręki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group