Outlander III GEN Techniczne - Blokada drzwi i fabryczny autoalarm
Krzysiekleb - 04-02-2018, 17:39
A moglby ktos napisac procedure jak wlaczyc te funkcje???
tokyo - 05-02-2018, 21:32
1. podpinasz komputer MUT3 i kopiujesz pliki celem zabezpieczenia danych
2. Wchodzisz w opcje komputera pokladowego
3. wyszukujesz alarm i uruchamiasz
4. potwierdzasz czy ma byc z potwierdzeniem przy zamykaniu klaksonem dla zwyklego pilota czy buzerem w zderzaku tylnym dla KOS
5. uruchamiasz opcje blokady wszystkich drzwi po wybiciu szyby za pomoca przycisku lock/unlock
6.wyl stacyjke odlanczasz komputer
jacekk - 06-02-2018, 11:33
Czy ja dobrze rozumiem, że ten alarm fabryczny jest zawsze z sygnałem dźwiękowym (zabronione w UE i pewnie dlatego wyłączony)?
tokyo - 19-02-2018, 18:27
sygnal dzwiekowy mozna zalczyc i wylaczyc podczas zamykania i otwierania auta
falcor - 03-11-2018, 12:03
Blokadę drzwi uaktywnić tylko mogę za pośrednictwem kabla oraz manulanej modyfikacji , czy ewentualnie jest procedura innego typu? Chciałbym aktywować również tą funkcję.
michalsiak - 07-01-2019, 22:47
no i widzicie co w nowym outlanderze jest opcją (blokowanie zamków po ruszeniu) i to niemożliwą do włączenia przez użytkownika, to francuzi już dawno udostępnili w renault.
Miałem przez chwilę scenica w bogatszej wersji z 2003 roku i tę funkcję włączało się na panelu.
michalsiak
krzychu - 09-01-2019, 08:34
Z tego co gdzieś tam czytałem japońscy producenci mają problem ze spełnieniem europejskich wymagań co to odblokowania drzwi w razie wypadku i dlatego ta opcja nie jest dostępna.
Brodzins - 10-01-2019, 21:45
krzychu napisał/a: | Z tego co gdzieś tam czytałem japońscy producenci mają problem ze spełnieniem europejskich wymagań co to odblokowania drzwi w razie wypadku i dlatego ta opcja nie jest dostępna. |
Mógłbyś rozwinąć temat? Bo zacząłem się obawiać... że mi się rygle nie otworzą w przypadku kolizji
krzychu - 13-01-2019, 20:27
Nie znam szczegółów. Np. w Lancerze CS miałem wzmiankę w instrukcji że drzwi się odryglują w przypadku wypadku (a nie miałem automatycznego ryglowania). W Outlanderze III jest taki zapis? Bo w Maździe nie mam auto ryglowania (znaczy jest ale ukryte na EU) i nie ma napisane w instrukcji aby był jakiś mechanizm który odrygluje w razie wypadku.
mkm - 13-01-2019, 20:55
Brodzins, nie słuchaj bzdur, kogoś kto nie wie o czym pisze
Autoryglowanie zamków jak i funkcja antynapadu jest zabroniona przepisem/dyrektywą na terenie UE od roku 2005-ego.
W sposób legalny/oficjalny nie możesz mieć włączonej tej funkcji.
arokub - 13-01-2019, 21:39
mkm napisał/a: | Autoryglowanie zamków jak i funkcja antynapadu jest zabroniona przepisem/dyrektywą na terenie UE od roku 2005-ego. |
Czy tylko w sytuacji, gdy użytkownik nie ma możliwości zmiany? W niektórych autach można to przecież zmienić z poziomu użytkownika.
krzychu - 13-01-2019, 21:42
Citroen sprzedaje nielegalne samochody w takim razie:
http://service.citroen.co...9_114_pl-PL.pdf
Strona 50
Polecam. Tylko że tam znowu jest wzmianka że zamki się same oryglują w razie wypadku... Ale jak się nie znam i bzdury opowiadam.
O Fiat tez sprzedaje samochody nielegalne w EU:
https://www.instrukcjaobs...2017/instrukcja
strona 12
Brodzins - 13-01-2019, 22:21
Nie no ja wszystko rozumiem ciekawi mnie geneza tego stwierdzenia, że jest to nielegalne.
Chwilę temu Magik o Azjatyckim pseudonimie włączył mi tę opcję i 4 litery zostały uratowane przed innym kierowca pod wpływem... Bóg wie czego... Więc autoryglowanie uważam za przydatne.
Pytanie : jakie jest uzasadnienie dla zakazu?
mkm - 13-01-2019, 22:23
arokub, jest zakazana - nie możesz ruszyć z zamkniętymi drzwiami, ani się z nimi zatrzymać.
System autoryglowania został wymyślony, żeby intruz nie miał dostępu do auta/pasażerów/kierowcy/rzeczy z zewnątrz pojazdu podczas postoju z uruchomionym silnikiem - np. w korku.
W 2005 roku zakazano tego systemu.
Funkcje zostały, ale sam system jest bezużyteczny - po co Ci ryglowanie auta jadącego? Po co Ci "auto" jeżeli każdy zamek musisz móc otworzyć/zamknąć "z guzika"?
krzychu - 13-01-2019, 22:27
Brodzins - "nie słuchaj bzdur, kogoś kto nie wie o czym pisze" w samochodach które przytoczyłem zamki blokują się automatycznie po ruszeniu i odblokują dopiero jak pociągniesz za klamkę od wewnątrz/naciśniesz przycisk (więc np. w korku nikt Ci nie otworzy drzwi/klapy).
Czytałeś instrukję OIII, masz auto odryglowanie zamków w chwili wypadku?
Artykuł z 2015:
https://info-car.pl/infocar/artykuly/blokuj-zamki-podczas-jazdy.html
|
|
|