[02-06]Lancer CS0 - [CS9 2.0DOHC] Skrzynia biegów - przeróbka
gargel - 05-07-2018, 21:36
Przy 150km/h mam teraz 3600 obr/min więc przy tej prędkości spadły o 900obr/min.
Wymieniłem przełożenie główne na 3.722 i bieg V-ty na 0.733
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to przełożenie z galanta jest plug and play natomiast V-ty bieg trochę się różni od lancerowego jak i cały wałek sprzęgłowy.
Więc albo trzeba zastosować wałek sprzęgłowy z galanta, albo trochę przerobić V-ty bieg. (potrzeba do tego tokarza i trochę chęci )
Poza V-tym biegiem pozostałe są takie same, jak i wsteczny.
Luzy są ustawiane tylko na przełożeniu głownym, bo pozostałem dwa wałki są zabezpieczone przez seger i pierścień przykręcany do obudowy.
Ps. zobaczymy co ze spalaniem, jak trochę pojeżdżę to napisze.
krzychu - 05-07-2018, 22:17
Ale jak zmieniłeś główne to wszystkie biegi się zmieniły....
A jak skrzynia widziała tokarza to czy nie ma tam elementów utwardzanych powierzchniowo?
gargel - 07-07-2018, 10:07
Tak, wszystkie się wydłużyły. Przy wyprzedzaniu wystarczy zredukować bieg, a na autostradzie zrobiło się znacznie ciszej. Pozostał tylko hałas aerodynamiczny.
Jeśli chodzi o tokarza to nie ruszasz kół zębatych, tu chodzi o zabezpieczenia biegów - wycięcia na seger są wyżej albo niżej... kwestia pomysłu, albo dorobić tulejkę, albo zrobić nowe wcięcie na seger.
V-ty bieg z galanta jest niższy o ok 5mm od lancerowego, więc wystarczy tulejka 5mm i zabezpieczy się oryginalnym segerem.
krzychu - 07-07-2018, 13:18
Aż dziw bierze że można sobie tak trybka między skrzyniami przekładać. I z tego co mówisz takie przełożenie 5-tki mogłoby być w standardzie, a stawiał bym w ciemno że po prostu wiązałoby się to ze zmianą odstępu między wałkami bo zakres przełożeń był już wyczerpany fizyczną odległością...
|
|
|