To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z odpalaniem.

Raoul Duke - 26-02-2019, 13:04

Dobra. Pójdę zaraz kupic miernik. Podlaczylem aku z drugiego samochodu. Rozrusznik kreci normalnie, ale nie chce odpalić. Choc to niewiele jeszcze mowi bo aku z Hondy jest duzo mniejszy. 44Ah i moze nie ma sily.
plecho1 - 26-02-2019, 13:12

Silnik z Carismy powinien spokojnie odpalić na takim akumulatorze.
Raoul Duke - 26-02-2019, 13:26

No to nie wina aku bo ten ma kilka miesiecy i w Hondzie nie zawiódł ani razu w ciągu zimy. Rozrusznik kreci dobrze na nim. Kupię miernik, sprawdzimy napiecie i będziemy myśleć dalej.

[ Dodano: 26-02-2019, 14:28 ]
Napiecie na aku wynosi 12,4. Na aku z Hondy rozrusznik kreci normalnie, ale nic poza tym sie nie dzieje. Na tym pierwotnym aku, rozrusznik ledwie gada.

plecho1 - 26-02-2019, 15:09

A próbowałeś z dodatkowymi masami jak napisałem wcześniej?
Raoul Duke - 26-02-2019, 17:11

plecho1 napisał/a:
A próbowałeś z dodatkowymi masami jak napisałem wcześniej?


Musialem pojechać po przewody. Najpierw sprobowalem podlaczyc przewody i odpalić od Hondy. Nie pomogło. Później zrobilem tak jak napisales. Cykanie ustalo i zaswiecily sie znow kontrolki (wczesniej nie swiecily wcale). Na nowo jednak rozrusznik zaczal strasznie leniwie sie rozkrecac.

Pomyslalem ze zrobie to samo z masami, ale na podpietym aku z Hondy. Jednak sytuacja taka sama. Rozrusznik kreci, ale nie odpala. Wstawilem stary aku i jeszcze raz sprobowalem na dodatkowych masach. Samochod odpalił :biggrin:

Zagsilem i odpalilem jeszcze pare razy. Na dodatkowych masach, jak i po odpieciu przewodów silnik odpala i pracuje równo.

Zwarcie jakieś sie robiło wcześniej? Co zrobilem ze naprawilem, bo szczerze to sam nie wiem 8) :?:

plecho1 - 26-02-2019, 18:04

Niełączące masy mają to do siebie że czasem potrafią łączyć a czasem nie. Trzeba rozkręcić wszystkie ich połączenia i przeczyścić. Wyczyść klemy następnie przewód masowy przykręcony jest do podstawy na której stoi akumulator oraz dalej do silnika w okolicy rozrusznika. Warto by jeszcze wyczyścić inne punkty masowe głównie sterownika silnika. Tu masz serwisówkę i schematy instalacji gdzie powinien być rozkład wszystkich punktów masowych https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Raoul Duke - 26-02-2019, 19:04

Dzięki. Zrobie to jutro. Dzis jeżdżę już, ale...

Wrocilem do samochodu i znow pojawiły sie probkemy ale czytalem tez ze podobne rzeczy mieli ludzie przez stacyjki i centralne zamki. Kiedy znów zaczęła cykac i mrugac (po otwarciu centralnym prawdopodobnie zaczela) nacisnalem przycisk na pilocie centralnego. Cos przeskoczylo, zaswiecily sie kontrolki i odpalilem samochód. Cóż, bede monitorowal sytuacje bo Cari jest samochodem pracujacym wiec potrzebuje jej sprawnej. Zajme sie masami i zobaczymy.

Gdzie jest bezpiecznik od centralnego? Z ciekawosci odlaczylbym go i sprawdzil czy problemy wracaja kiedy jest odlaczony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group