To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] brak napędy 4x4

alexs6 - 13-09-2018, 10:11

witam , dołączę do postu
taż mam błąd 33 przełącznik skrzyni rozdzielczej i 25 przekł.rozdz.czujn.pr.obr.wałów napędowych tył
napędy na postoju się włączają , silniczek słychać jak załącza , ale jak tylko ruszę to mruga mi ESP i wywala tryb awaryjny i zaczyna mrugać pomarańczowa
gdzie to szukać i co wymienić ?

Michał_PIII - 13-09-2018, 19:18

Z tych błędów co napisałeś jasno wynika co jest nie tak :) czujnik prędkości tylnego wału oraz któryś z 5 czujników na górze reduktora. Muttem zdiagnozował byś dokładnie który
alexs6 - 13-09-2018, 20:47

a gdzie się znajduje choć ten od przekładni rozdzielczej czujnik prawy obrotów wałów napędowych tył ? to ten od ABS przy kole ? i który może to być ten przy reduktorze ? ( zachowuje się tak od razu po wpięciu 4x4 )
Michał_PIII - 13-09-2018, 22:16

Tak na szybko, czujnik prędkości wału tył ten też jest na reduktorze to ten po prawej stronie na zdjęciu. Jeśli chodzi o czujnik to jeśli wchodzi w tryb awaryjny po przełączeniu na 4h od razu i jest błąd 33 to któryś z tych po lewej stronie na zdjęciu.


alexs6 - 14-09-2018, 08:37

super dzięki wielkie , to teraz tylko kwestia dojścia do nich żeby sprawdzić i wymienić hmmmmmmm :( no i gdzieś trza zakupić ... wiesz może dokładnie co to za czujniki i gdzie najlepiej zakupić ? jakiś link do nich żebym nie zakupił czegoś innego ?
zbyszekm2 - 14-09-2018, 08:52

alexs6 napisał/a:
super dzięki wielkie , to teraz tylko kwestia dojścia do nich żeby sprawdzić i wymienić hmmmmmmm :( no i gdzieś trza zakupić ... wiesz może dokładnie co to za czujniki i gdzie najlepiej zakupić ? jakiś link do nich żebym nie zakupił czegoś innego ?

Żeby do nich dojśc musisz odkręcić belkę na której oparta jest skrzynia, Podstaw jakąś podporę żeby za bardzo ci nie opadła i z góry będziesz miał dostateczna ilość miejsca aby się do nich dostać.

alexs6 - 14-09-2018, 09:34

tylko jeszcze które to dokładnie , w sensie jakiś symbol żebym mógł zamówić ?
Michał_PIII - 14-09-2018, 11:54

One wszystie są takie same. Tzn działają na takiej samej zasadzie. Różnica w nich polega na kolorze kostki i długości kabla, więc jeśli chcesz najpierw zamówić potem sprawdzać to jedyna opcja kupić jaki kolwiek a potem ewentualnie przedłużyć kabelek.
zielony24 - 16-12-2018, 09:54

Problem powrócił, wszystko było w miarę ok uporałem się z paleniem napędy załączał tylko po paru metrach przechodził w trybawaryjny pomarańczowy prostokąt wymieniłem wszystkie czujniki wyczyszczone gniazda czujników olej nowy nie pomogło tryb awaryjny się załączał ale napędy działały wczoraj przy dużych opadach śniegu napędy już nie działały migały kontrolki przednich kół i nie słychać silniczka przy reduktorze. W apajero III wogule jest możliwe żeby wszystko działało? Co może być przyczyną takiej czkawki z napedami?
zbyszekm2 - 17-12-2018, 07:51

zielony24 napisał/a:
Problem powrócił, wszystko było w miarę ok uporałem się z paleniem napędy załączał tylko po paru metrach przechodził w trybawaryjny pomarańczowy prostokąt wymieniłem wszystkie czujniki wyczyszczone gniazda czujników olej nowy nie pomogło tryb awaryjny się załączał ale napędy działały wczoraj przy dużych opadach śniegu napędy już nie działały migały kontrolki przednich kół i nie słychać silniczka przy reduktorze. W apajero III wogule jest możliwe żeby wszystko działało? Co może być przyczyną takiej czkawki z napedami?

Przy zapiętym na 4H? A na 2H jest dobrze?

zielony24 - 17-12-2018, 09:58

Jeżdżę cały czas na 2H jest ok kontrolki świeca jest ok zmieniam na 4H migają przednie koła nic się nie dzieje dalej dalej 4HLC świeca tylne koła przednie migają i pomarańczowy prostokąt w każdej pozycji napęd tylko na tył po przechodzeniu z 4HLC na 4H gaśnie prostokąt i migają tylko przednie dalej z 4h na 2h świeca tylko 2h napęd jest tylko i wyłącznie na tył wcześniej było tak że po zmianie z 2h na 4 h , 4hlc na hwile świeciły stałe puzniej przechodził w tryb awaryjny ale wszystko działało włącznie z blokada żeby rozłączyć napędy musiałem zgasić samochód zmienić na 2h i było ok nic nie było przynim robione poprostu jednego dnia załączał napędy a parę dni puzniej już nie.
Między silniczkiem reduktora a reduktorem przykręcany na 3 śruby pomiędzy silniczkiem a reduktorem powinny być jakieś podkładki?

[ Dodano: 09-01-2019, 08:42 ]
Napędy działają odkręciłem siłownik rozruszał email go zakałę parę razy WD 40 zaczął pracować normalnie zapina każde przełożenie pozostał jeden mankament po przejechaniu 100 -200 metrów włącza się tryb awaryjny ale napędy działają wiem że lepiej nie będzie najważniejsze przy tych warunkach że działają napedy i można spokojnie jeździć

zbyszekm2 - 09-01-2019, 11:45

zielony24 napisał/a:
Jeżdżę cały czas na 2H jest ok kontrolki świeca jest ok zmieniam na 4H migają przednie koła nic się nie dzieje dalej dalej 4HLC świeca tylne koła przednie migają i pomarańczowy prostokąt w każdej pozycji napęd tylko na tył po przechodzeniu z 4HLC na 4H gaśnie prostokąt i migają tylko przednie dalej z 4h na 2h świeca tylko 2h napęd jest tylko i wyłącznie na tył wcześniej było tak że po zmianie z 2h na 4 h , 4hlc na hwile świeciły stałe puzniej przechodził w tryb awaryjny ale wszystko działało włącznie z blokada żeby rozłączyć napędy musiałem zgasić samochód zmienić na 2h i było ok nic nie było przynim robione poprostu jednego dnia załączał napędy a parę dni puzniej już nie.
Między silniczkiem reduktora a reduktorem przykręcany na 3 śruby pomiędzy silniczkiem a reduktorem powinny być jakieś podkładki?

[ Dodano: 09-01-2019, 08:42 ]
Napędy działają odkręciłem siłownik rozruszał email go zakałę parę razy WD 40 zaczął pracować normalnie zapina każde przełożenie pozostał jeden mankament po przejechaniu 100 -200 metrów włącza się tryb awaryjny ale napędy działają wiem że lepiej nie będzie najważniejsze przy tych warunkach że działają napedy i można spokojnie jeździć

nie mam czasu tego czytac jak cos prosze dzwonić 602673905

alexs6 - 31-07-2019, 20:37

Panie Zbyszku , ja wiem , że to już miesięcy kilka minęło od naszej ostatniej rozmowy po której zakupiłem ten czujnik , który okazał się czujnikiem pompy wtryskowej ( Pan jednak po rozmowie oznajmił , że to ten sam czujnik ) i miał zastąpić ten z którego wychodzi napęd na przód
z faktu , że tryb awaryjny włączał mi się tylko po jeździe autostradą po jakiś 50 km ( jeżdżąc po normalnych drogach ani razu się nie włączał tryb awaryjny ) i jakoś brak czasu i mozliwości umówienia się z jakimś mechanikiem w wolnej chwili dziś postanowiłem to sam ogarnąć
i zoonk - okazało się że czujnik choć niby taki sam ( prócz wejścia wtyczki pod kątem prostym a nie tak jak ten zepsuty pod kątem 90 stopni ) to jeszcze odległość mocowania śrubki jest o jakieś 1,5 mm dalej i nie ma mozliwości tego zamontowania

zbyszekm2 - 01-08-2019, 08:13

alexs6 napisał/a:
Panie Zbyszku , ja wiem , że to już miesięcy kilka minęło od naszej ostatniej rozmowy po której zakupiłem ten czujnik , który okazał się czujnikiem pompy wtryskowej ( Pan jednak po rozmowie oznajmił , że to ten sam czujnik ) i miał zastąpić ten z którego wychodzi napęd na przód
z faktu , że tryb awaryjny włączał mi się tylko po jeździe autostradą po jakiś 50 km ( jeżdżąc po normalnych drogach ani razu się nie włączał tryb awaryjny ) i jakoś brak czasu i mozliwości umówienia się z jakimś mechanikiem w wolnej chwili dziś postanowiłem to sam ogarnąć
i zoonk - okazało się że czujnik choć niby taki sam ( prócz wejścia wtyczki pod kątem prostym a nie tak jak ten zepsuty pod kątem 90 stopni ) to jeszcze odległość mocowania śrubki jest o jakieś 1,5 mm dalej i nie ma mozliwości tego zamontowania

Mineło tylko 10 miesiecy:)
nie prościej zadzwonić do mnie? :D
na reduktorze sa dwa czujniki jeden z kostką z boku, drugi z kostką do góry,
Ten z tyłu czujnik obrotu napędu jest taki sam jak na pompie w wtryskowej.
ten nad przednim wałem napędowym jest ma przesunięty lekko otwór na śrubkę

alexs6 - 01-08-2019, 09:34

to może wymienię ten co dostałem na wał tylni na początek , bo tak szczerze to przyznaję bez bicia że już nie pamiętam który miałem wymienić
a skoro Pan się zasugerował po naszej rozmowie że to ten tył a ja usilnie chciałem wymienić przedni
dodam że jakiś pretensji to nie mam , skulę uszka i najwyżej jak problem nadal będzie to dokupię ten na przód ;)
będę dzwonił jakby coś ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group