To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Poprawa hamulców/swap hamulcy

Hugo - 18-03-2019, 07:28

jacek11, ciężko ogarnąć, że człowiek chce aby auto reagowało na pedał hamulca jak normalny samochód, a nie jak
Żuk? :mrgreen: Gdybym nie miał na co dzień drugiego auta, które zachowuje się pod tym względem wzorowo to bym pewnie nie drążył, ale tak to nie spocznę póki nie doprowadzę tego końca. Wydaje mi się, że już niewiele mi zostało, jak sobie pomyślę, że mój Galant reaguje na naciśnięcie hamulca jak normalny samochód to aż mnie nosi :mrgreen:

Krzyzak - 18-03-2019, 12:41

tak jak ci pisałem - robiłem różne zamiany i nie było problemu
jak masz miejsce to możesz śmiało wpychać

jacek11 - 18-03-2019, 14:54

Wiem o co chodzi. Jak wsiadam w firmowe ducato to boję się hebla wciskać bo można zęby na kierownicy zostawić. Potem jak wsiadam w galanta to też nie chce mi hamować :mrgreen:
Hugo - 18-03-2019, 15:35

Mam to samo po przesiadce że Space Stara żony :mrgreen:

A jak żonie Galanta ostatnio dałem to mówiła, że myślała, że się nie zatrzyma przed skrzyżowaniem takie kiepskie hamulce ma Galant. Za każdym razem jak nim jedzie mi to powtarza, ale ja jej jeszcze pokaże :mrgreen: :mrgreen:

jacek11 - 18-03-2019, 17:39

To może serwo z SS wpakować? W komplecie z pompą :?:
Hugo - 18-03-2019, 21:11

Patrzyłem na serwo ze SS i wygląda identycznie jak to z Galanta 2,0 16V i 2,5 V6, czyli małe i grube. Dlatego stwierdziłem, że nie ma sensu go montować. Ale z pompą to nie głupi pomysł, tylko muszę sprawdzić jak są wyjścia rurek hamulcowych. Na razie jednak zmiana serwa na to, które jutro będzie już u mnie i zobaczymy, może akurat będzie OK.
Greg TimaskA - 22-04-2019, 13:49

Witam,
Starając się być w temacie w moim Galantku JMBLNEA5WXZ000800 99r są marne hamulce [jak zdaje się u wielu?] "gąbczaste" itp. [Jak w poprzedniej mojej Mazdzie 626 GE]. Mówią, niejaki Kicktest/ster z/na You Tube] że najlepiej podmienić od Lancera...? Którego? Prawda ci to? i Jakieś szczegóły [które elementy itp.]. Z góry dziękuję i Pozdrawiam.

Hugo - 22-04-2019, 14:34

Greg TimaskA napisał/a:
Jak w poprzedniej mojej Mazdzie 626 GE
Hmm, też miałem przed Galantem Mazdę 626 GE, wersja GLE Special. Tam były z tego co pamiętam z przodu zaciski jednotłoczkowe i tarcze 257/24 mm, czyli praktycznie to samo co W Galantach 1996-1998 r. Jeździłem nią tylko rok, ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jak to hamowało, jaki był pedał hamulca... Wiem, że hamulców nawet nie dotykałem, bo nic nie biło, nie wichrowało, nie trzeszczało tak jak w Galantach.

Jeśli chodzi o hamulce z Lancera, to kickster ma na myśli hamulce z Lancera EVO, ale zmiana na takie hamulce to łączny koszt bliski 10 000 zł.

Greg TimaskA - 22-04-2019, 15:31

Dzięki za odpo. "Hugo" ...Taaaa... z tymi hamulcami z Lancera sobie jednak... odpuszczę. Jakaś alternatywa? Ten Outlander? Wkurzają mnie te "gąbczaste"...Nie pamiętasz ale wierzaj mi, w Mazdzie były do d..y, nawet bardziej niż tu w Galancie.. To w 323F mamy [żona] lepsze, choć z tyłu "bębny". Ten mój Galant jest z 1999r , to coś zmienia? Coś można zrobić? Dzięki.
Hugo - 22-04-2019, 18:58

To, że Twój Galant jest z 1999 r. mówi tyle, że najlepiej jakbyć zmienił korektor siły hamowania na taki, który występował po II lifcie, czyli od połowy 2000 r., on nie ma zwężki na tylne zaciski tylko równy przelot. Ewentualnie możesz go wywalić zupełnie i zastosować zwykłe złączki do rurek. Ja mam Galanta z 2001 r., więc korektora nawet nie ruszałem.

Do tego wymiana serwa hamulcwego na większe z Galanta z silnikiem 2,4 GDI (oryginalnie w 2,5 V6 jest dwukomorowe serwo 7+8", w GDI jest 8+9").

Miałem przednie zaciski dwutłoczkowe z Outlandera z tarczami 294/24 mm, a tylne zaciski, tarczobębny wentylowane 284/20 mm i klocki ze Space Wagona po 1998 r. i ostatecznie najlepiej hamuje na przednich hamulcach z Mitsubishi ASX (tarcze 294/26 mm i zaciski jednotłoczkowe). Tył pozostał ten sam. No i wygląd tych hamulców względem oryginalnych bez porównania, nie ma takiego obciachu :wink:

Krzyzak - 22-04-2019, 19:10

Trzeba pamiętać, że tarcze outka - te 294mm - mają identyczny klocek jak tarcze 276/24 z Galanta, więc powierzchnia cierna jest ta sama, ale dzięki przesunięciu zacisku bardziej na zewnątrz piasty do hamowania potrzebna jest mniejsza siła. Można próbować z tarczami od Carismy po lifcie, tam są zdaje się 283 mm, ale zupełnie inny system hamulcowy - jest Lucas a nie Akebono, dużo większa skuteczność.
Greg TimaskA - 22-04-2019, 23:13

Dzięki "obydwom", za porady. :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group