To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander ciężko odpala na zimnym

Arturro_Turbo - 18-01-2021, 11:21

Z tego co zaobserwowałem to tak. Zatankuję dziś i jutro zrobię test i dam znak.
O co dokładnie chodzi z tym tankowaniem? Zaleję na full odpalę i już będzie ok, czy np. zrobić restet kompa i procedurę inicjalizacji przeprowadzić?
Spróbuję jeszcze wyczyścić i przesmarować BlowwOff - chociaż tu nie podejrzewam problemu bo ciśnienie i podciśnienie jak już odpali trzyma prawidłowo.

Bzyk_R1 - 18-01-2021, 14:54

BlowOffa raczej nie ruszaj, to bez znaczenia. Z tankowaniem chodzi o to że nalanie pełnego baku wymusza lepszą pracę systemu EVAP. Po zatankowaniu nic więcej nie trzeba robić tylko obserwować jak pali.
Arturro_Turbo - 18-01-2021, 21:40

Ciekawa sytuacja. Ponad pół zbiornika, zimne auto - nie palone dobę- odkręciłem wlew paliwa i od strzała. Czyżby korek? Jest tam zawór regulujący podciśnienie paliwa, może on się zepsuł?
kajos - 18-01-2021, 21:41

odpowietrzenie zbiornika moze zapchalo sie

ja jak leje paliwo do pelna to na koncu az sie przelewa odpowietrznkiem spowrotem do zbiornika
tak powinno byc

i sprawdz pompe paliwa czy dziala
po przekreceniu kluczyka 5s bedzie pompowala
najlepiej zdjac wezyk przy filtrze i zobaczyc bo niektore pracuja bardzo cicho ze nie slychac

Bzyk_R1 - 19-01-2021, 09:18

Arturro_Turbo, czyli zatankuj piec aż Ci się po butach poleje i jeździj i nie grzesz więcej. EVAP nie wyrabia z odpowietrzeniem.

kajos, u nas nie ma TDI pod maską, tak nie sprawdzisz.

Arturro_Turbo - 19-01-2021, 09:26

Mea culpa - w ramach samobiczowania upalę auto na śniegu :)
Dzięki za podpowiedzi.

Edit:
Czy ewentualna wymiana zaworu MR342160 pomoże? Czy po prostu EVAP jest niewydolny? Outek dłubnięty pompa paliwa jest wydajniejsza niż w ori...

Razorsl - 14-03-2021, 18:58

Ja mam podobny problem i u mnie to silnik krokowy. Wymieniłem na nowy to problem ustal ale silnik działał 4 miechy i padł...
Stock - 02-09-2021, 22:38

Bzyk_R1, czy mógłbyś jeszcze napisać czy aby uniknąć problemu trzeba zawsze tankować pod korek ?
Bzyk_R1 - 02-09-2021, 22:56

Stock, nie nie trzeba. U mnie robię takie tankowanie 2-3 razy w roku jak widzę że rano zaczyna inaczej zapalać.
Stock - 02-09-2021, 23:06

Bzyk_R1, walczę z tym odpalaniem już od 2 miesięcy, czyściłem zbiornik, i to sitko przed pompą zwany filtrem, czujnik położenia wałka rozrządu też zmieniłem, i nic.
Rano odpalalem z odkręconym korkiem i odpalił od strzała, a teraz wieczorem już lipa.
Spróbuje z tym tankowaniem.

tościk - 03-09-2021, 11:02

Stock napisał/a:
czujnik położenia wałka rozrządu też zmieniłem

Oby nie na jakiegoś chińczyka, bo tylko będzie gorzej. Z zamienników jedynie Blue Printy podchodziły, jak nie ma, to OEM.

Stock napisał/a:
Rano odpalalem z odkręconym korkiem i odpalił od strzała, a teraz wieczorem już lipa

Ale to wieczorem to też na odkręconym korku? To nie wiem, czy zatankowanie do pełna pomoże, i czy w takim razie to jest problem odpowietrzania baku, czy też evapu. Może być coś innego.
Jak u siebie miałem duży problem, to poprosiłęm mechanika o zdjęcie baku i przejrzenia całego evapu. Okazało się, że jeden zaworek kierunkowy na samym baku był zniszczony i nie działał. Zmieniony na zwykły trójnik i zaworek jednokierunkowy i w miarę pomogło na odpalanie. Chociaż jesień to jeszcze zweryfikuje dokładnie.

Masz LPG?

Stock - 04-09-2021, 00:15

tościk,
Mam LPG, ale to wykluczam, zakręcalem butle.
Czujnik zmieniłem na używany oryginalny. Będę szukał do skutku.
Błędów nie ma.

[ Dodano: 15-09-2021, 22:01 ]
A więc tak.
Zalane do pełna aż po butach się polało, i od prawie dwóch tygodni zero problemów z odpalaniem. Dzięki za pomoc

Bzyk_R1 - 16-09-2021, 21:29

Jeździć, obserwować :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group