To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4A 1.6] co by bylo gdyby - swap

wojmi1 - 28-03-2007, 16:52

Serek, ja twierdze ze kwestja jest troche przerysowana bo zalezy do czego to auto ma byc po swapie
jedyna rzecz jaka bym wymienial to ewentualnie hamulce poduszki pod silnik a polosie jezeli maja inny wieloklin ze skrzyni masa auta nie wzrosnie wiecej niz 100kg

Serek - 28-03-2007, 22:12

Oczywiście zgadzam się z Tobą, instalacja mocniejszego silnika pociąga za sobą przeniesienie pewnych elementów do pojazdu wzmacnianego (m.in.poduszki) to jednak bezpośrednio wiąże się z konstrukcją silnika.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że łatwiej podjąć decyzję o przeniesieniu tychże podzespołów do naszego pojazdu po swapie. Tyle tylko, że nie zawsze jest to konieczne.

puntspusy - 29-03-2007, 07:16

narazie czekam na odpowiedz jtjerry z forum streetracingu, swap jest mi potrzebny tylko dla wlasnej satysfakcji, nie przygotowuje samochodu na jakies specjalne eventy,..
niewiem jeszcze jak to jest z przerobka ukladu hamulcowego ale dla przykladu podam ze w golfach III ludzie robia swap typu plug & play np z 1.8 ( 90kM ) na 2.0 DOHC ( 150kM ) bez absolutnie zadnej zmiany poza silnikiem. Moze to szalone, gupie i jakies tam jeszcze ale te samochody jezdza i maja sie dobrze :P moj znajomy jezdzi takim golfem i jest zadowolony.
Jak ktos tu wczesniej napisal zalezy to od polityki koncernu, na jakie sily sa zaprojektowane podzespoly, wersja 1.3 jest taka sama jak 1.6 ciekaw jestem jak duzo roznic bylo w 1.8. Przydalo by sie dowiedziec jak bardzo rozni sie np uklad hamulcowy gala 1.8 z tym od mitsu 1.6. Gal jest ciezszy wolniej sie rozpedza ale przy hamowaniu naprezenia sa pewnie wieksze.
No nic nie bede juz filozofowal, poczekam na maila od czlowieka ze streetracinu ( jesli wogole odpisze ) i ewentualnie wtedy podziele sie wiedza w tym temacie.

Serek - 29-03-2007, 20:26

Nie chcę się wypowiadać na temat golfów, ponieważ to temat rzeka a i zwolenników co i przeciwników są miliony. Być może to już gra o urwanie każdej złotówki na tej operacji. Nie ma co porównywać marki VW i MMC oraz ich użytkowników.
Jeżeli nie myślisz o wzmocnieniu podzespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, przynajmniej doprowadź je do porządku. Bez znaczenia jest fakt, że teraz to działa.

rosomak1983 - 13-04-2009, 12:33

A wiec mam pytanie czy silnik 4G93 ten z galantów wejdzie ????
Rozumiem ze potrzebny jest komp wiazka oraz (hamulce) ale skrzynia też jest niezbędna???
Pisze o silniku 4g93 z gala bo z colta Gti raczej nie trafie...

harpagan - 13-04-2009, 14:01

rosomak1983 napisał/a:
A wiec mam pytanie czy silnik 4G93 ten z galantów wejdzie ????
Rozumiem ze potrzebny jest komp wiazka oraz (hamulce) ale skrzynia też jest niezbędna???

Wejsc wejdzie. Najlepszym przykladem jest moj franek :)
Skrzynia pasuje od 1.6

Teraz tylko pytanie czy mowisz o 4G93 SOHC z gala ?
To nieoplacalna inwestycja bo o ile mi wiadomo to silnik ma 115km
Glowica w SOHC jest najprawdopodbniej blizniacza z 4G92 SOHC wiec moze sie okazac ze wiazka i komp zostaja.

rosomak1983 - 13-04-2009, 21:11

harpagan, chodzi mi o 4g93 DOHC chyba 136 km albo 140...
Jesli robiłes podobny swap powiedz mi mniej wiecej co jest potrzebne
Wystarczy silnik komp i wiazka (plus ewent. hamulce) ???

Anonymous - 21-07-2009, 09:22

Podbijam temat.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy mając 4g15 w gaźniku z 3-biegowym automatem (buda CBO) mogę bez większych modyfikacji wstawić za niego 1,6 16V z Colta CAO? Czy mogę sobie tą skrzynię zostawić, czy też muszę wstawić skrzynię manualną? Na co muszę zwrócić uwagę szukając elementów do wymiany silnika? Dodam jeszcze tylko, że wymiana jest podyktowana stanem technicznym obecnego silnika - nie zależy mi na wzroście osiągów, a jedynie na sprawnym aucie, stosunkowo niedużym kosztem.

rosomak1983 - 21-07-2009, 15:05

mniechcial, napeweno silnik, kompa wiazke... Wszystko mam jesli byś potrzebował. (Jakby co to na priv)
Co do skrzyni to nie mam pojecia. Ale silnik wejdzie plug and play z colta CAO i lancera CBO.

biriapro - 23-07-2009, 23:09

Tak z ciekawości 4g93 jest tylko odrobine wyższy od 92 ale występuje z dwoma wałkami w przeciwieństwie do 92-ki.Z drugiej strony w coltach cao i lancerach cbo/cbw teą stosowano ten silnik więc gdzie tkwi problem?W tym żeby taki silnik w dobrym stanie kupić :)
rosomak1983 - 24-07-2009, 01:26

biriapro napisał/a:
Tak z ciekawości 4g93 jest tylko odrobine wyższy od 92 ale występuje z dwoma wałkami w przeciwieństwie do 92-ki

biriapro, myslisz sie były silniki 4G92 DOHC :wink: Oczywiscie szansa znalezienia jest raczej marna :P

mati_1979 - 14-08-2009, 22:55

Mała podpowiedz bo kumpel właśnie ogarnął swapa w swoim Lancerze i :
(Napiszę trochę po swojemu bo na marce Mitsubishi za bardzo się nie znam).
Do Lancera 92-96 można wsadzić silnik 2.0 z galanta GTI (xx-92) 150KM ale niestety trzeba wyciąć w masce otwór na obudowę kółek rozrządu, skrzynię najlepiej zostawić od 1.6 (mocowania), i zmodyfikować trzeba łapę od strony paska rozrządu.

Dzik - 08-03-2012, 10:22

Pisze tutaj bo nie widzę sensu pisania nowego tematu.
Czy do naszych lancerów bez większej rzeźby podchodzi tylko motor od colta gti? troche mało mocy, tylko 140.

maro275 - 15-04-2012, 17:17

Dzik napisał/a:
Pisze tutaj bo nie widzę sensu pisania nowego tematu.
Czy do naszych lancerów bez większej rzeźby podchodzi tylko motor od colta gti? troche mało mocy, tylko 140.


No kolego niestety chyba nic innego nie wejdzie bez większego przerabiania pod maską... a niestety 2,5 v6 z galanta nie podejdzie...

a tu na poprawę humoru coś do pośmiania się, jak można łatwo moc podnieść :P po co swapy robić drodzy koledzy podpinamy pod przepływkę wtyczke i + 25KM :D

113 + 25 to razem 138 KM czyli prawie jak GTi :D powinni zakazać sprzedaży tego gó**a ...

Dzik - 16-04-2012, 21:37

Może uda się dopasować coś od Hondy :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group