To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Outlander III katalizator

spirosun - 03-03-2020, 09:53

oosmy napisał/a:
spirosun napisał/a:
zamontowanie tulejki (emulatora) na 2 sondzie lambda

Jaki rozmiar i kąt tej tulejki wstawiłeś? I czy to jest do zrobienia bez żadnego sprzętu i kanału?

Na przeglądzie z kontrolą spalin nie ma problemu?


Kupiłem taki:

Wymiary:

Średnica otworu - 4 mm
Gwint zewnetrzny - M18x1,5
Gwint wewnętrzny - M18x1,5
Materiał - mosiądz

AT-EPO-365 Prosty

Ja to zrobiłem podczas przeglądu więc nie wiem czy da sie bez kanału ale zajmuje to chwile i zapłacilem jak za przysłowiowe piwo. Nie ma problemu ze spalinami bo nikt tego nie sprawdza to 1 sprawa, 2 to kat jest ogolnie sprawny i był testowany ale sonda zle odpowiada na mieszanke tlenu za katem i wywala bład(chociaż też jest sprawna). Ogolnie 2 sonda sluży do diagnostyki kata własnie. 1 zarzadza mieszanką paliwowo powietrzną i tam musi być 100% sprawna.

Podsumowując, cos jest na rzeczy, że katalizatory padają tak szybko, u mnie koło 100.000 już występowaly problemy a w poprzednim aucie innej marki miałem 200.000 i nigdy nie było takich problemów. Zauwazyłem duzo przypadków Mitsu ze katalizatory padają bardzo wczesnie przy absurdalnie niskich przebiegach. Wg mnie katalizator powinien wytrzymać te 300.000km a nie 60-100kkm.

oosmy - 05-03-2020, 17:47

Dzięki. Myślę, że zamówię taką tulejkę. A jak będzie problem ze spalinami (mi się zdażyło na przeglądach, że kontrolowali), to będę musiał wymienić kat :/
man68pl - 01-07-2024, 11:26
Temat postu: Błąd P0421 - Nagrzany katalizator R1 wydajność.
Cześć
Zapalała mi się kontrolka silnika. Najpierw gasła na 2 dniach , ale ostanio zostawała na stałe. W końcu byłem w ASO stwierdzili błąd P0421 - Nagrzany katalizator R1 wydajność. Naprawa w ASO wymiana katalizoarora + sonda, bo ponoc nie da się jej wykręcić to koszt 12 tys. zł.
Próbowałem szukać zamiennika katalizatora do kupienia ale nigdzie takiego nie ma.

Wzrosło mi też spalanie teraz nawet w lecie bierze 10l i więcej. ASO powiedziało, że to oczywiście zapchany katalizator albo że trzeba zrobić regulację zaworów, bo to może mieć wpływ (135tys. przebieg). Zdecydowania wolałbym wrócić da 8,5l/100km

Widzę że kontrolka silnika zapala mi się na długich trasach, szczególnie w górach na długich podjazdach.

Piszecie o tutejce jako rozwiązanie problemu, gdzie to można nabyć i czy dalej się to sprawdza?

To masz - 01-07-2024, 11:58

Jeśli nie masz ustawionych luzów, przez to zniszczyło/stopiło katalizator, a dodatkowo wkręcisz tuleję to zakup ją od razu z zapasowym silnikiem :)
antoxewq - 16-07-2024, 09:14

Miałem podobny problem w moim OT3 2.0 (2018) przy około 80k km po krótkiej pauzie w trasie zapalał się check engine.
Pierwsza wizyta w ASO podpięli pod kompa powiedzieli że problem z katalizatorem, wyczyścili błąd i jak sie powtórzy to mam przyjechać na dokładne sprawdzenie. Długo czekać nie musiałem i to samo. Pojechałem na 2h sprawdzenie (nie wiem co robili) i stwierdzili że katalizator do wymiany. Na szczęście auto było jeszcze na gwarancji wysłali pismo do producenta, który zatwierdził wymianę w ramach gwarancji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group