To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

Luk - 28-05-2013, 00:10

Cześć!
Po pierwsze, to temat Twojego postu jest mylący, sugeruje, że coś się stało z owym rozrządem i szukasz pomocy, a w rzeczywistości jest wszystko OK, tylko chcesz pogłębić wiedzę :)
Po drugie, to mechanik ma właściwie rację, teoretycznie rozrząd jest dożywotni. Teoretycznie, bo czasami zdarzy się, że łańcuch się rozciągnie i trzeba wymienić, bo dzwoni.

Trik - 28-05-2013, 00:58

Może nie dożywotni, ale do 300Kkm powinien wystarczyć :biggrin:
tutoslaw - 19-11-2014, 10:33

Byłem na kontroli luzów zaworowych, bo mam 140 000 i nie były sprawdzane. Luzy są ok, ale ja nie o tym. Przy okazji, po zdjęciu pokrywy, okazało się, że łańcuch jest luźny i trzeba będzie wymienić.

Mechanika mam zaufanego, mówił, że ostatnio miał Hyundaia, w którym łańcuch przeskoczył po 60 000...a jak tak mówi, to ja mu wierzę.

Beny_s - 21-11-2014, 19:03

tomekrvf napisał/a:

1.8 ma łańcuch zębaty( http://chain-guide.com/ap...ooth-chain.html ) i niestety zdarzały się przypadki wyciągnięcia łańcucha poniżej 100kkm


I co istotne nowe łańcuchy wg. Informacji z ASO są grubsze od tych wyciągniętych oryginalnie zamontowanych.

qubek999 - 22-11-2014, 20:44

Niestety potwierdzam ,u mnie również poleciał łańcuch , /objawy opisalem w swoim poście/ mało tego to naprawy jeszcze mam zawory, jak dla mnie to istna kpina żeby łańcuch wytrzymywal tyle co pasek,
Co ciekawe w Aso sprzedawca nie był pewien czy tam jest pasek czy łańcuch.

mkm - 24-11-2014, 01:47

qubek999 napisał/a:
jak dla mnie to istna kpina żeby łańcuch wytrzymywal tyle co pasek

Ależ łańcuch wytrzyma znacznie dłużej niż pasek.
Niestety nie można tego powiedzieć o "osprzęcie" łańcucha.
Ślizgi, napinacze, zębatki - do wyboru do koloru bez względu na markę.
Coś się sypnie, nie wiadomo co i po jakim przebiegu.

Jeżeli ktos myśli, że jak kupił auto "na łańcuchu" to ma problem z głowy na "pół miliona km" to się grubo myli.

krzychu - 24-11-2014, 07:21

qubek999 napisał/a:
dla mnie to istna kpina żeby łańcuch wytrzymywal tyle co pasek,


Niektórzy twierdzą, że to najlepszy przekręt producentów samochodów. Użytkownik zadowolony, że więcej wytrzyma, a tu odwrotnie :finga:

Plus jest taki, że zazwyczaj się nie zrywa i nie powoduje remontu silnika.

qubek999 - 24-11-2014, 08:00

Łańcuch nie musisie zerwac zeby narobić szkód .
Wystarczy ze przeskoczy o 2 ,3 zęby i po zawodach tak ja własnie mam.
Co do trwałości w starej almerze z 96 miałem 200 tyś i nic , w Almerze z 2001 łańcuch do wymiany po 130 tyś .
Jak widac to producenci lecą w kule i tyle .

superges - 24-11-2014, 09:02

A co Ci się dokładnie stało i jakie masz koszty naprawy?
gringo66 - 24-11-2014, 09:07

Jak byłem na przeglądzie zimowym w ASO zadali mi pytanie czy chcę dalej jeździć tym samochodem czy go sprzedać .Jak dalej to powinienem wymienić rozrząd. Przejechałem 85 tyś. pojemność 1,8.Odwiedziłem kilka warsztatów - nie słychać.
tutoslaw - 24-11-2014, 10:03

Znalazłem łańcuch do 1.5, jakby ktoś potrzebował, bo nie jest łatwo. Mają FEBI jak w linku:
łańcuch link
lub SWAG za 360 (tylko kto wie czy to jest lepszy). Za 430 jest w ASO. Zastanawiam się właśnie który wziąć. Macie jakieś sugestie?

Musze kupić też ślizg, ale nie mogę tego znaleźć, a w zasadzie tez nie wiem dokładnie jak to wygląda. Czy ktoś mógłby podesłać linka?

Bizi78 - 24-11-2014, 11:28

tutoslaw napisał/a:
Musze kupić też ślizg, ale nie mogę tego znaleźć, a w zasadzie tez nie wiem dokładnie jak to wygląda. Czy ktoś mógłby podesłać linka?

Wejdź na stronkę http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ wpisz vin i szukaj w 11 engine.
Jak poznasz nr. OEM to wpisz w google i zobaczysz jak to wygląda :wink: .
Tylko jak masz świeży rocznik to może nie znaleźć vinu twojego auta :? .
Pozostaje wtedy poszukać na piechotę.

[ Dodano: 24-11-2014, 11:38 ]
Tak teoretycznie powinny wyglądać:

Ślizg:


Ślizg napinający:

superges - 24-11-2014, 13:20

hehe bez jaj, że łańcuch trzeba będzie zmienić wcześniej niż pasek w innych autach :shock:

A tak doprecyzowując to co trzeba wymienić konkretnie? Łańcuch, pompa wody?

Do wersji 1.6 Tutaj jest lista części: Tutaj

Ciężko się będzie laikowi jak mi połapać co ma kupić do takiej rutynowej wymiany rozrządu. Np jest tam koło zębate 03171P - Koszt w granicach 400$. Też je trzeba wymienić?!

Bizi78 - 24-11-2014, 16:28

Kiedyś taki problem był z łańcuchami w silnikach VW TSi
http://www.auto-swiat.pl/...-rozrzadu/z6xll
Kiepski materiał i tyle w temacie :wink: .

qubek999 - 25-11-2014, 08:27

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89852

opis co mi sie przytrafiło

Jak na razie 8 zaworóz ssacych do wymiany + łancuch ok 2 tyś + uszczelki głowicy

Podobno podobne silniki stosuje Kia

Czekam jeszcze na info co z napinaczem i pozostałymi zaworami

Dodam ze łancuch u mnie nie dzwonił .

A i zeby było ciekawie po mimo przestawienia wału korbowego check engine sie nie świecił



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group