To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Jakie zimówki 16tki polecacie do OUTLANDERa (napęd na przód)

Brodzins - 23-10-2018, 20:29

myszakowaty napisał/a:
Brodzins napisał/a:

Sądzę że po prosty należy unikać Chińczyków, marketowych no name i Dębicy ;)

A co nie tak jest z Dębicą? Mało prestiżowe, czy coś innego?
Który model Dębicy miałeś że radzisz unikać?

Miałem kiedyś w osobówce Dębice Frigo (jeszcze 1-szej generacji). 6 lat jazdy zimą, ani jednej niebezpiecznej sytuacji spowodowanej poślizgiem, auto nigdy się nie zakopało. Bardzo dobrze wspominam te opony. Były bardzo głośno w trasie i to w sumie była jedyna ich wada.


Niestety nie chodzi o prestiż. Zresztą Goodyear również jest robiony w Dębicy /Stomilu byłym.

Dobry znajomy był tam kierownikiem produkcji ładnych parę lat.
Opowiedział mi sporo na temat produkcji różnych brandow na zakładzie, i od tamtej pory nie polecam Dębicy nikomu.
Nie chce siać plotek i pomówień ale niby podobne opony np Dębica vs good year różnią się jakością i technologia.

Dodatkowo miałem zimowki frigo 1... Później frigo 2... Następnie wielosezon Dębica Navigator...

I były to najgorsze opony jakie miałem. Do tego stopnia, że Dębice zamieniłem na bieznikowane targumy... I było o niebo lepiej jeśli chodzi o wyjeżdżanie spod garażu, lub uslizgi.
Marka może mieć znaczenie... Prestiż - nie umiem odnieść tego słowa do mojego życia... To że tłum się czymś zachwyca... Nie robi na mnie wrażenia...

Dla porównania miałem unirolaye, Hankooki, micheliny, toyo, Dębice, barumy, bieznikowane i naprawdę Dębice oceniam najgorzej.

Ale to chyba kwestia gustu trochę... A o gustach... :)

Jarl - 24-10-2018, 11:35

Brodzins napisał/a:
Nie chce siać plotek i pomówień ale niby podobne opony np Dębica vs good year różnią się jakością i technologia.



Dla mnie GoodYear to nie jest żadna referencja jeśli chodzi o jakość opon zimowych. Dowody empiryczne. Używałem przez wiele lat niedrogich Vikingów, kupionych zresztą zupełnie przypadkiem bo nawet nie znalem tego brandu. Gdy po 8 latach zmieniłem je na wygrywające różne gwiazdkowe rankingi UltraGrip 9, był to błąd, ale mądry Polak po szkodzie. Pierwszy śnieg, manewr jakich robiłem dziesiątki na Vikingach, a na GY wylądowałem w rowie.

Opony maja być śniegowe czy poślizgowe? Vikingi były jakby wiecznie niedopompowane, balonowate, z tym swoim grubym bieżnikiem. I o to chodziło, przyczepność na śniegu znakomita. GoodYeary UG9 twarde, drobny bieżnik, dla mnie to są opony dobre do jazdy po gołym asfalcie a nie po śniegu.

rajan - 24-10-2018, 22:14

Jarl napisał/a:
I o to chodziło, przyczepność na śniegu znakomita. GoodYeary UG9 twarde, drobny bieżnik, dla mnie to są opony dobre do jazdy po gołym asfalcie a nie po śniegu.


Generalnie proste opony z bieżnikiem jak do traktora świetnie sprawują się na śniegu - kopnym dodajmy. Niestety na suchej drodze/mokrej drodze są słabe. Dobre opony to zawsze jakiś kompromis, a przecież zimą nie jeździsz cały czas po śniegu. Właściwie głównie jeździsz po mokrym... Choć oczywiście wszystko zależy od zimy i wiecznie zaskoczonych służb oczyszczania miasta ;)

Marcino - 25-10-2018, 07:43

rajan napisał/a:
A 3 szczyty? Sprawdź ile opon ma takie oznaczenie...

Prawdziwe zimówki mają takie oznaczenie... reszta to opony śnieżno + błotne..... Mud+Snow..:)

rajan - 25-10-2018, 20:58

Marcino napisał/a:
rajan napisał/a:
A 3 szczyty? Sprawdź ile opon ma takie oznaczenie...

Prawdziwe zimówki mają takie oznaczenie... reszta to opony śnieżno + błotne..... Mud+Snow..:)


Masz rację - trochę palnąłem na wyrost, bo kiedyś dużo opon miało tylko oznaczenie M+S i funkcjonowały jako zimówi, przynajmniej tak kojarzę. Teraz faktycznie wszystkie firmowe mają 3 szczyty, a M+S są głównie w bieżnikowanych i innych no-nejmach.

dziambel04 - 18-10-2019, 16:57

Jo używam wielosezonowych Bridgestone Weather Control jak na sucho i mokro są dobre
5darek - 18-10-2019, 18:36

wytłoczony znak M+S nie oznacza że opona jest oponą zimową, oznaczenia te stosuje się zarówno na oponach letnich, zimowych jak również całorocznych, a przede wszystkim oponach przeznaczonych do SUV i terenówek
napisałem przede wszystkim bo wiele z tych opon przeznaczonych jest do jazdy z trudnym terenie np. brodzenia w błocie
dlatego proponuje nie ulegać wrażeniu że M+S równa się opona zimowa

Brodzins - 19-10-2019, 09:46

Już wrzuciłem zimowki... Barumy Polaris 3 które miałem tamtej zimy....

Co powiem... Zimy nie będzie :) ale póki co przyczepność gorsza niz na letnich vredestein.

Krzysztof Sosik - 19-10-2019, 23:02

A co myślicie o założeniu dwóch zimowek np przód (ja mam 18”) średniej klasy np Nankang i dwóch M+S na tył tez średniej klasy które będę mógł zostawić na lato . U mnie zima 2 tyg śnieg a reszta opady i opady i temperatury około -3 do 5 stopni .Lub tez znalazłem dobre 4 zimówki jeden sezon jezdzone tylko 215/55/18 od Qasquai Nissana a ja mam 225/55/18 i rozmawiałem z wulkanizatorem i mówił ze na zimę węższe nawet lepiej tylko aby wysokość była ta sama . Co myślicie o takim rozwiązaniu wtedy bym miał 4 zimówki w cenie 1.
Marcino - 21-10-2019, 08:31

Kombinacja z różnymi rozmiarami na osiach moze skutkowac błędami ABS lub np problemami z informacją o cisnieniu powietrza w kołach jesli jest liczone z obdowosu koła i czytane obroty z ABS.

Ja tam kupiłem 4 zimówki nowe Falken bez kombinowania 340 zł szt , co prawda nie do outka ale do suwa, wole żeby mnie tył nie wyprzedził w zimie.

Brodzins - 23-10-2019, 22:07

Krzysztof Sosik napisał/a:
A co myślicie o założeniu dwóch zimowek np przód (ja mam 18”) średniej klasy np Nankang i dwóch M+S na tył tez średniej klasy które będę mógł zostawić na lato . U mnie zima 2 tyg śnieg a reszta opady i opady i temperatury około -3 do 5 stopni .Lub tez znalazłem dobre 4 zimówki jeden sezon jezdzone tylko 215/55/18 od Qasquai Nissana a ja mam 225/55/18 i rozmawiałem z wulkanizatorem i mówił ze na zimę węższe nawet lepiej tylko aby wysokość była ta sama . Co myślicie o takim rozwiązaniu wtedy bym miał 4 zimówki w cenie 1.


Nie rób tak... Proszę Cię... W sensie nie mixuj gum na aucie.
Już lepiej 4 takie same, ale węższe niż standard dla outka.

leonSR - 24-10-2019, 22:13

moim zdaniem dobre opony to uniroyal. Jeżdżę na takich i jestem zadowolony.
artisan - 24-10-2019, 22:37

Ja jestem pozytywnie zaskoczony oponami Falken, założyłem je w tamtym roku i przede wszystkim w górach radziły sobie rewelacyjnie. Świetny stosunek jakości do ceny.
Marcino - 25-10-2019, 13:49

artisan napisał/a:
Ja jestem pozytywnie zaskoczony oponami Falken,

Zakladam po niedzieli Falkeny bo na nastepny weeknd ochłodzenie i nawet sniegiem ma sypnać.

Krzysztof Sosik - 26-10-2019, 11:24

Dziś zakładam Michelin Cross Climate wielosezon z oznaczeniem zimy na tył a do przodu zamierzam kupić 2 zimowe Verdstein lub Pirelli z bieżnikiem 6mm to powinno załatwić sprawę . Skończy się zima założę letnie na przód a wielosezon zostanie . Ktoś napisał żeby nie miksować gum ? Zimówki maja dobre parametry a akurat te Michelin są 1-2 w testach i zachowują się prawie jak zimówki .

[ Dodano: 28-10-2019, 08:20 ]
Jak już pisałem w innym poście ,ze po założeniu nowych gum Michelin Cross climate na tył po kilku kilometrach wyskoczył błąd EV service required i już myslalem ze problem z bateriami itp . Po skasowaniu błędów i odczycie okazało się ze problem z obwodem koła ( różnica w wysokości bieżnika bo przód ma z 4 mm tył 8mm-9 ) Dziś zamawiam kolejny komplet nowych opon i mam nadzieje problem zniknie . Jak pisaliście nie ma co kombinować te auta maja wrażliwe czujniki - wszystko wyłapią . Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group