To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Wyciek oleju z tylnego mostu na wale napędowym

Krzysztof660 - 25-10-2018, 22:05

Moody, dzięki za link. Powiem Ci że u mnie spód mostu wygląda, jak ten na zdjęciach z rosyjskiego forum. Wyciek jest od czoła elektrosprzęgła, natomiast podczas jazdy pod wpływem pędu powietrza olej wędruje ku tylowi mostu, stąd mylne wrażenie, że olej wydobywa się od spodu. Ponadto , jak się przyjrzysz rura wydechowe również jest zachlapana olejem (U mnie tez) na wysokości łączenia wału z elektrosprzęgłem, co jest spowodowane jego rozpylaniem podczas obrotów wału . Przynajmniej ja tak to sobie tłumaczę ;) Nie wiem już sam, mam nadzieję że mechanik będzie ogarnięty i coś zaradzić. W przeciwnym razie wymiana mostu... A tak przy okazji orientujesz się jak dobrać odpowiedni most. Pytałem o to wyżej. Na pewno podzielę się na forum czy udało się zlikwidować wyciek i w jaki sposób, czy też konieczna była wymiana mostu.

[ Dodano: 15-11-2018, 13:01 ]
Witam po przerwie,
Wyciek został usunięty, poprzez wymianę simeringu w elektrosprzęgła. Potwierdzam, rozebranie i złożenie elektrosprzęgła jest jak najbardziej możliwe. Co do samego przebiegu naprawy to nie mogę podać szczegółów, bo robili to mechanicy. Simering który należało wymienić, to nie jest ten MN132055, który błędnie kupiłem . Ten w elektrosprzęgła miał większą średnicę, niestety nie znam numeru katalogowego, gdyż zamawiał to warsztat. Dodatkowo dementuje informacje, jakoby most i elektrosprzęgło były napełnianie olejem niezależnie. Jedno i drugie to naczynia połączone. Tak więc usterka szczęśliwie została usunięta bez konieczności wymiany mostu.

kajos - 15-11-2018, 17:52

to tak jak pisalem :wink:

wymien tez olej w skrzyni na mowy
nie po wymianie lepiej biegi wskakuja

tylko pamietaj ze w skrzyni jest inny olej :p

Moody - 15-11-2018, 19:24

Krzysztof660 napisał/a:
Moody, dzięki za link. Powiem Ci że u mnie spód mostu wygląda, jak ten na zdjęciach z rosyjskiego forum. Wyciek jest od czoła elektrosprzęgła, natomiast podczas jazdy pod wpływem pędu powietrza olej wędruje ku tylowi mostu, stąd mylne wrażenie, że olej wydobywa się od spodu. Ponadto , jak się przyjrzysz rura wydechowe również jest zachlapana olejem (U mnie tez) na wysokości łączenia wału z elektrosprzęgłem, co jest spowodowane jego rozpylaniem podczas obrotów wału . Przynajmniej ja tak to sobie tłumaczę ;) Nie wiem już sam, mam nadzieję że mechanik będzie ogarnięty i coś zaradzić. W przeciwnym razie wymiana mostu... A tak przy okazji orientujesz się jak dobrać odpowiedni most. Pytałem o to wyżej. Na pewno podzielę się na forum czy udało się zlikwidować wyciek i w jaki sposób, czy też konieczna była wymiana mostu.

[ Dodano: 15-11-2018, 13:01 ]
Witam po przerwie,
Wyciek został usunięty, poprzez wymianę simeringu w elektrosprzęgła. Potwierdzam, rozebranie i złożenie elektrosprzęgła jest jak najbardziej możliwe. Co do samego przebiegu naprawy to nie mogę podać szczegółów, bo robili to mechanicy. Simering który należało wymienić, to nie jest ten MN132055, który błędnie kupiłem . Ten w elektrosprzęgła miał większą średnicę, niestety nie znam numeru katalogowego, gdyż zamawiał to warsztat. Dodatkowo dementuje informacje, jakoby most i elektrosprzęgło były napełnianie olejem niezależnie. Jedno i drugie to naczynia połączone. Tak więc usterka szczęśliwie została usunięta bez konieczności wymiany mostu.


No cieszy to, że udało się naprawić.

Co do dementi - możesz podać jego źródło?
Można znaleźć wiele zdjęć rozłączonego sprzęgła i dyfernecjału - tam nie ma żadnych przepływek.
Można także znaleźć relacje osób, które to sprzęgło rozbierały i piszą, że w środku jest czerwony olej o zapachu typowym dla ATF. Dodatkowo jak pisałem wcześniej znajomy pisał do producenta i mu odpisano, że jest fabrycznie zalewany olej typu DiaQueen ATF-SPIII.

Ale najważniejsze - mógłbyś się dowiedzieć jaki był numer tego uszczelniacza, który wymienili? To by nam wszystkim bardzo pomogło w razie takiego przypadku.
Producent nie przewiduje naprawy tego elementu więc we wszystkich dokumentacjach jakie widziałem występuje jako jeden nierozbieralny element bez numeracji podzespołów.

mazur537 - 26-09-2019, 16:34

Witam,
założyłem u was konto tylko dla tego że wasze informacje okazały się przydatne i w związku z tym chciałem się podzielić swoimi ustaleniami.
Mianowicie olej w dyferencjale pozostać ma w dyferencjale i oddzielony jest od sprzęgła simmeringiem/uszczelniaczem. Natomiast w sprzęgle jest jakiś inny rodzaj oleju (śmierdzi jak hydrauliczny), zamknięty w obudowie wirującej razem z wałkiem. W związku z czym sprzęgło posiada tylko osłonę przeciwpyłową z przodu, co powoduje swobodny wyciek oleju w przypadku uszkodzenia uszczelniacza na łączeniu dyfer-sprzęgło.

Moja metoda naprawy to oddzielenie dyfra od sprzęgła i wymiana simmeringu w dyfrze a następnie umycie wnętrza sprzęgła benzyną (olej w środku oraz łożyska są kryte więc nie ma możliwości uszkodzenia) i złożenie tego z powrotem do kupy.

Pozdrawiam,
Jerzy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group