To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wybuchł gaz!!! Co robić?

Anonymous - 08-04-2007, 02:18

czy jest iskra to sie sprawdza chyba w najbardziej prymitywny (ale najefektywniejszy) sposób: wykrecasz swiece,wkladasz w fajke i gwintem swiecy opierasz o mase (zazwyczaj jakas cześć silnika) i krecisz rozrusznikiem (tak,faktycznie ciezko to zrobic samemu....).Jesli sprawdzisz tak wszystkie swieczki i one beda podawaly ladne iskry w rownych odstepach czasu to w kwestji iskry nie powinno byc problemów.Jesli iskry nie bedzie to idz po nitce do klebka:sprawdz inna swiece,kabel itd jesli jest w Twoim samochodzie jest rozdzielacz i jedna cewka polaczone kablem WN to mozesz podlaczyc swiece bezposrednio do cewki i zakrecic,jesli nawet wtedy nie bedzie to albo cewka nie hula albo aparat nie daje wiadomosci do cewki zeby ona puścila obieg.
Jak krecisz rosrusznikiem i nie pali to czy swiece sa wtedy mokre czy moze jest zapach paliwa wkoło lub chociaz w okolicach wydechu?

Anonymous - 08-04-2007, 11:44

jesli bedziesz tak sprawdzał jak kolega wyzej pisze to zwróc uwage czy iskry w ogole nie ma czy moze jest tylko jedna,
jesli bedzie tylko na początu jedna iskra a pozniej nie to znaczy ze uszkodzony jest modół i ceka jest sprawna, jesli w ogole nie bedzie iskry to spróbuj pomierzyć miernikiem oporności na uzwojeniach cewki, (sam to przerabiałem jakis czas temu __TU__ masz temat , poczytaj może coś Ci pomoże)

a po drugie sprawdz czy paliwo dochodzi do cylindrów, najłatwiej to sprawdzić kręcąć troche rozrusznikiem i wykręcająć pozniej swiece, jak są morke to dochodzi:)

zycze powodzenia i nie zrażaj sie do coltów, to porządne auta ja miałem podobne przygody co Ty a jednak jestem teraz bardzo z mietka zadowolony

Anonymous - 13-04-2007, 23:43

jednak to znowu modul zaplonowy, chyba norma w tych autach. Wymienilem i teraz chodzi. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Krzyzak - 15-04-2007, 21:14

nie norma (tzn. w pewnym sensie zdarza sie taka usterka), ale bardziej stawialbym, ze przyczyna jest gaz i wieksza energia potrzebna do zaplnu
zmniejszyles przerwe na swiecach?

Anonymous - 24-10-2007, 10:17

Witam!!

Sytuacja jak u kolegi, zaczął wybuchać gaz. Czy jest możliwe żeby przyczyną wybuchów był wadliwy silniczek krokowy? Mechanicznie jest ok. - sprawdzony. Zdjąłem wtyczkę i pomierzyłem czy są jakieś zmiany napięcia, nie ma żadnych. Czy taki pomiar na coś wskazuje?

Dodam tylko że auto jest po wymianie kopułki i palca. Czemu strzela nie mam pojęcia. Zauważyłem też że podczas jazdy na gazie nie pali się check engine a jak przełączę na benzynę to po jakiś 10/15 min jazdy zapala się. Co to może być?

Do tego wszystkiego auto dziwnie pracuje także na benzynie...niby równo ale jak przytrzyma się np. na 3000 obr. to czuć że co jakiś czas silnik przerwie, delikatnie ale jednak. HC bardzo wysokie.

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group