To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] problem z obrotami (nietypowy)

Anonymous - 04-04-2007, 12:26

Do wszystkich wtajemniczonych. Napiszcie w końcu dokładnie jakie Kondzie założyć. Bo co innegio na stronie Krzyżaka co innego na forum. Rozumim, że pojemność ma być taka jak maja stare tylko jak jest z ich temperaturą i V? jakie trzeba kupić aby nie zmnienać za pol roku.
Pozdrawiam :wink:

Hugo - 04-04-2007, 12:30

Rozkręć kompa i sobie odczytaj oznaczenia. Ja nie mogłem dokładnie odczytać i dlatego tutaj pytam. Zobacz jak wyglądają kondensatory w moim ECU (patrz poprzedni mój post).
Anonymous - 04-04-2007, 13:18

Właśnie go rozebrałem i wszystkie wygladaja cało bez żadnych spuchnięć nawet ten wymieniany za mojej kadencji. wszystkie maja temperaturę 85stC. Jadę szukać nowych, że wymienić i mieć spokojną głowę, kupię takie jak były zalożone orginalnie.
Krzyzak - 04-04-2007, 13:30

na tamten temat juz okiem wczoraj rzucalem - wlasciwie nie mialem nic do dodania, wiec sie nie odzywalem
na pewno fabrycznie tyle gluta nie daja - ja i tak bym kondziory wymienil

a w ogole, to bym do tego auta na probe wlozyl inny aparat zaplonowy i ECU - ale takie z 100% sprawnego egzemplarza

Hugo - 04-04-2007, 15:35

Krzyzak napisał/a:
a w ogole, to bym do tego auta na probe wlozyl inny aparat zaplonowy i ECU - ale takie z 100% sprawnego egzemplarza
Nie znam nikogo kto miałby takie auto, ale zapytałem na regionalnym.

Mam pytanie z innj beczki. Czy silniczek krokowy może powodować takie anomalie? Może jego "trybiki" są zabrudzone? Poza tym jak auto chodzi na "wolnych" obrotach i zdejmę wtyczkę z krokowca to nie ma absolutnie żadnej reakcji. Czy to normalne?

Krzyzak - 04-04-2007, 15:54

to nie jest normalne - sprawdziles silniczek omomierzem? ew. mozliwe jest zabrudzenie (trzeba wykrecic i sprawdzic) lub padaczka sterowania (ECU)
Hugo - 04-04-2007, 18:54

Krzyzak napisał/a:
to nie jest normalne - sprawdziles silniczek omomierzem? ew. mozliwe jest zabrudzenie (trzeba wykrecic i sprawdzic) lub padaczka sterowania (ECU)


Przepraszam, że tak co chwilę o coś pytam. Możecie mi jeszcze napisać jak sprawdzić ten silniczek, jakie powinny być wartości i jak się ten silniczek demontuje? Te sprawy są mi niestety obce. Ale mam znajomego elektryka samochodowego.
Jeszcze jedna sprawa. Przypomniałem sobie, że gdy regulowałem wolne obroty wg Twojej strony krok po kroku oczywiście i nadszedł moment regulacji śrubki głównej to niestety skończyła się możliwość dalszego kręcenia nią. Po prostu nie mogłem jej głębiej wkręcić aby zmniejszyć obroty. Dlaczego tak się stało? Z sytuacji wybrnąłem poprzez wykręcenie śrubki zgrubnej.

Anonymous - 04-04-2007, 19:57

Elektronicznie silniczka nie sprawdzałem. On poprostu bzyczał więc uznałem że dobry.
Zaglądając do mechanizmu nie trzeba go demontować, wystarczy zdjąc dolot najlepiej całkowicie z filtra i przepustnicy. Odkręcić osłone mechanizmu znajdującego się pod przepustnicą (2 śrubki) i wszystko jak na dłoni.

[ Dodano: 04-04-2007, 20:07 ]
HUGO ja rozbierałem krokowca w 4g13 CA0 1,3 W twoim motorku to może byc inna bajka bo i przepływomierz tez pewnie masz i krokowiec może być inny. Jak cos to przeslij foty tego co wisi pod przepustnicą to ocenie czy u mnie podobnie.

Hugo - 04-04-2007, 21:11

gregfil napisał/a:
On poprostu bzyczał więc uznałem że dobry.
U mnie też bzyczy, ale wydaje mi się, że nie za każdym razem gdy włączę zapłon (przekręcę kluczyk).
gregfil napisał/a:
Zaglądając do mechanizmu nie trzeba go demontować, wystarczy zdjąc dolot najlepiej całkowicie z filtra i przepustnicy. Odkręcić osłone mechanizmu znajdującego się pod przepustnicą (2 śrubki) i wszystko jak na dłoni.
Ooo napewno spróbuję.
gregfil napisał/a:
przepływomierz tez pewnie masz
No mam, ale to chyba ma się nijak do krokowca.
gregfil napisał/a:
Jak cos to przeslij foty tego co wisi pod przepustnicą to ocenie czy u mnie podobnie.
Jutro po południu będą.
Anonymous - 04-04-2007, 21:40

Troche teori o obrotach!!!!!
Jedno jest penwne wolne obroty reguluje krokowiec ale on tez musi wiedzieć ile podac powietrza w stosunku do paliwa. Te dane podaje mu ECU odczytując temp silnika odczyt z sondy lambda oraz z IPS/ TPS istnieje też przepływomierz ale nie wgryzałem się w zasadę jego działania.
Z moich obserwacji wynika że jeśli obroty falują powietrza jest za dużo. przyczyn może być kilka:
1. krokowiec sie zacina pozostawiając otwartą dysze. ECU odczytując wyniki z sondy lambda stara ustawić dawkę paliwa "czas wtrysku" dostosowując się do nadmiaru powietrza ale silnik jest ciepły(odczyt z czujnika temp) więc ECU nie wie co ma robić i raz zwiększa dawkę paliwa raz ją zmniejsza lub podaje stale dużo paliwa = obroty falują lub są wysokie zależy jak dużo tego powietrza jest.
2. Ręczna dysza regulacji obrotów jest za bardzo wykręcona lub przepustnica uchylona podając za duzo powietrza. W tym przypadku sprawny krokowiec zamyka maxymalnie dopływ powietrza ale to nie wystarcza i dzieje sie podobnie jak w przypadku nr 1.
3. Uszkodzenie TPS/IPS imituje otwarta przepustnicę a ECU odczytując te dane dodaje paliwa ale powietrza jest za mało do tej dawki i znowu sonda steruje.

Za niskie obroty wystepują chyba rzadziej bo przyczyną jest za mały dopływ powietrza poza tym ECU nie pozwala zejść ponirzej 600 Silnik wtedy pracuje trzęcie się ale pracuje.

Zdarza się że z obrotami wszystko ok ale rozgrzany silnik potrafi przygasać na skrzyżowaniach. W takim przypadku krokowiec może się nie wyrabiac Byc może jest on zabrudzony lub co gorsza tryby się wycieły i raz jest ok a raz nie zależy jak zatrybi.
(dotyczy 4g13)

WIDZE ŻE JEST ZAINTERESOWANIE CZYSZCZENIEM KROKOWCA. CZEKAM NA WYNIKI ZABIEGÓW.

Hugo - 05-04-2007, 00:33

gregfil napisał/a:
Troche teori o obrotach!!!!!
Bardzo ciekawe. Warto było poczytać.
gregfil napisał/a:
wystarczy zdjąc dolot najlepiej całkowicie z filtra i przepustnicy. Odkręcić osłone mechanizmu znajdującego się pod przepustnicą (2 śrubki) i wszystko jak na dłoni.
Czy to są te śrubki?

W razie czego podeślę jeszcze jedną fotkę przepustnicy i jak możesz napisz krótką instrukcję demontażu krokowca:

Krzyzak - 05-04-2007, 10:41

gregfil, ma pojecie o czym pisze - popieram jego wywody, natomiast Hugo, Twoj problem skonczenia skali wynika albo z zle przeprowadzonej regulacji srubki zgrubnej albo z uszkodzenia bypasu - czyli dodatkowego zaworu powietrza regulowanego przez cieplo z ukladu chlodzenia silnika (producent wtedy zaleca wymiane przepustnicy)
ew. jeszcze z jakiejs nieszczelnosci w dolocie (przy przepustnicy czy kolektorze) lub moze zapowietrzenie ukladu chlodzenia - cieplo nie dochodzi do bypasu
jak widzisz jest mnostwo mozliwosci

silniczek krokowy sprawdzisz omomierzem - bylo ze 100x na forum opisywane jak to zrobic; jego wtyczke widac na fotach, ktore porobiles (taka szeroka, 6 pinowa)

Hugo - 05-04-2007, 12:00

Krzyzak napisał/a:
moze zapowietrzenie ukladu chlodzenia - cieplo nie dochodzi do bypasu
Niby ten układ chłodzenia sam się odpowietrza, ale powiem tak. Płyn był spuszczony z układu przed naprawą auta (przez prawie 2 miesiące stał bez płynu) i nastepnie zalany. Płynu w chłodnicy jest pod sam korek, jednak coś się pokręciło wentylatorowi chłodnicy. Włącza się nawet gdy silnik nie jest do końca rozgrzany. Byłem pewien, że to jego czujnik padł, ale teraz dałeś mi do myślenia. Może rzeczywiście układ jest zapowietrzony. Znam przypadki nieodpowietrzonych układów, w których wentylator tak wariował. Jednak temperatura na wskaźniku zawsze trzyma się tak jak powinna (1-2 mm poniżej połowy). Gdzie są śruby odpowietrzające układ? Wiem o jednej: jest na imbus, w miejscu gdzie górny wąż chłodnicy wchodzi w głowicę. Sa jeszcze jakieś?

Jutro będę miał wymienione kondensatory w ECU, więc napiszę czy jest jakiś efekt.
Mam nadzieję, że problemem nie jest przepustnica, bo koszt innej jest pewnie duży.
Dzięki wszystkim za pomoc.

Krzyzak - 05-04-2007, 12:32

no wiec tu akurat sie odpowietrza ta srubka imbusowa - w modelu C5x sie samemu odpowietrza

co do wentyla - sa 2 mozliwosci - jak masz czujnik w chlodnicy, to on go wlacza, a jak nie masz to wlacza ECU na podstawie odczytow z czujnika w bloku;
jak jest co nie halo z dzialaniem wentyla, to albo ECU albo czujnik (albo przewody elektrycznie :) )

Hugo - 05-04-2007, 13:04

Krzyzak napisał/a:
jak jest co nie halo z dzialaniem wentyla, to albo ECU albo czujnik (albo przewody elektrycznie
Jest czujnik w chłodnicy na dole, więc pewnie będzie do wymiany. Albo tak jak piszesz coś nie tak z kablami. Sprawdzę to.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group