To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Naprawa serwomotoru sterującego ogrzewaniem - Instrukcja.

Casimirvs - 20-09-2022, 13:32

Instrukcję została pobrana, przyda się - bardzo dziękuję.
Jednakże dziś miałem czas i rozkręciłem to na dosłownie części pierwsze. Okazało się, że tak naprawdę leży silniczek, który blokuje się do zwarcia, więc całe serwo do wymiany.

wichura1 - 21-09-2022, 11:25

Czyli robisz to co w instrukcji,. Kupujesz użyywany serwomotor od Fiata Sedici, albo Suzuki SX4. Przekładasz koło zębate z opornikiem i śmiga. Sprawdź tylko, czy dźwignia którą kręci silnik nie jest zablokowana. :D
Casimirvs - 21-09-2022, 12:18

Dokładnie, tak zrobię, jeszcze raz dziękuje za podpowiedź.
Karolll. - 28-11-2022, 14:15
Temat postu: Ogrzewanie
A jak wygląda sprawa tylnej nagrzewnicy bo mam taką wersję rozumiem że tam jest oddzielny zawór z jakimś serwomechanizmem ?
wichura1 - 28-11-2022, 16:19

Tak, jeżeli masz panel z ustawianiem temperatury i nawiewu nad pasażerami, to masz dwie strefy . Wtedy dodatkowa nagrzewnica i parownik są w prawym boczku 3 rzędu. chłodzi górnmi kratkami nad lampkami, a grzeje z otworów pod nogami w 3 rzędzie. Zauważyłem, że najczęściej problem z ogrzewaniem jest gdy masz za mało cieczyy chłodzącej silnik. W moim przyypadku ubywało jej z trójników do podgrzewania parownika instalacji gazowej. Po uzupełnieniu płynu ogrzewanie śmigało od razu.
marcingebus - 19-08-2024, 07:19
Temat postu: Re: Naprawa serwomotoru sterującego ogrzewaniem - Instrukcja
wichura1 napisał/a:
Serwomotor najczęściej po 14-tu i więcej lat, miewa tendencję do awarii, podstawowa awaria to spalony silnik, lub zębatka silnika stojąca, pomimo że silnik się obraca (słychać wtedy, że silnik się kręci, ale nie ma żadnych efektów).


Super opis, bardzo pomocy. Wielkie brawa dla autora.

U mnie problem był taki, że serwomechanizm przestawił się w pozycję "maksymalny nadmuch ciepłego". Rozebrałem - wszystko wygląda OK. zarówno silnik pracuje, styki nie wygladają na powycierane. Zębatki całe, brak widocznych uszkodzeń, chyba, że wytarcia zębatek i nadmierne luzy, których nie zauważyłem.

Objawy były takie, że po zamontowaniu powtórnym serwomechanizm próbuje przestawić w pozycję "zimne" i coś w środku przeskakuje ale przestawienie przepustnicy się nie udaje. Po jego zdjęciu okazuje się, że element, którym ma się przesunąć chodzi bardzo ciężko. Ten serwomechanizm przesuwa/zmienia położenie kilku elementów. Pierwszym elementem jest chyba zawór wodny (tak to wygląda) i on się obraca bardzo ciężko. Jak odłączyłem pozostałe dźwigienki, to reszta chodzi lekko, a zawór dosyć ciężko.

Po zamontowaniu powtórnym i drugiej próbie jak pomogłem się mechanizmowi zamknąć, to się zamyka (do pozycji "zimne" i jeśli przestawiłem w pozycje "gorące" to silniczek dawał radę. Obecnie mam w pozycji "zimne" i da się jechać (klima działa, nawiew działa).

Czy sądzicie, że winienem zająć się zaworem czy jednak wymienić serwomechanizm, bo winien sobie poradzić z takim ciężkim obrotem, który wymaga zawór?

[ Dodano: 19-08-2024, 07:24 ]
magicadm napisał/a:
Mam to samo.
Zastanawiam sie czy nie domontować zewnętrznego potencjometru. Serwisówka podaje wartości rezystancji przy max cold i max hot, więc może uda sie coś ustawić w osi.


Możesz podać te wartości, albo wskazać serwisówkę? OK, serwisówka jest tutaj, jeszcze nie szukałem, czy są tam wartości rezystancji, poszukam po południu:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44396



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group