ASX Ogólne - [1.6] Kupiłem nowego ASX-a
caro - 03-05-2019, 12:51
krzychu napisał/a: | No spoko, jakby nie można było liczyć na bezawaryjność to nie wiem co by jeszcze zostało...
caro napisał/a: | Dzisiaj zrobic dobre zabezpieczenie antykorozyjne to zaden problem |
Zabawne, a podobno to Mazdy rdzewieją. |
Tam gdzie bylem teraz zrobić konserwacje, to ludzie biorac juz auto z salonu mazdy,toyoty,miski,kury,mercedesy itd. juz maja terminy na robote, tylko odbiora i jada. Ja zrobilem blad ze odrazu tez tak nie zrobilem, ale naprawde po 3 latach rudej duzo nie bylo, a uwierz mi ze bylo tam duzo zdjec nowych samochodow roznych marek, ktore jeszcze bardziej ruda [edit]. pozdrawiam
sla - 03-05-2019, 15:24
caro napisał/a: | duzo znajomych wzielo nowe auta tj toyote auris nissana qashqai , xtraila, kadjara ,vitare ,totalna porazke captura i kure yeti...:) itd i w sumie nie liczac x-traila to moj pod wzgledem awaryjnosci itd itp wypada najlepiej, wiec co wy jeszcze chcecie od tego samochodu? | Tylko tyle, że wiekszość powyżej wymienionych samochodów jest lepsza w/g ludzi głosujących w salonach swoimi portfelami. Myślisz, że oni wszyscy się mylą? W zasadzie jedyną zaletą ASX jest jego niska cena, innych nie bardzo widzę.
Michu9 - 05-05-2019, 13:31
Jak to się mówi - Lepsze jest wrogiem dobrego
Ja na plus dla ASXa zaliczył bym jeszcze: prosty, sprawdzony silnik, fajny wygląd, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i brak bajerów w stylu ekrany dotykowe czy asystenci jazdy.
Ale to znowu co dla jednych będzie plusem dla innych minusem. Dobrze, że ciągle jest jakiś wybór i jedni kupią sobie 1.0 Turbo z ekranem dotykowym a inni wolnossące 1.6 z pokrętłami
Laknat - 05-05-2019, 16:49
Michu9 napisał/a: | Jak to się mówi - Lepsze jest wrogiem dobrego
Ja na plus dla ASXa zaliczył bym jeszcze: prosty, sprawdzony silnik, fajny wygląd, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i brak bajerów w stylu ekrany dotykowe czy asystenci jazdy.
Ale to znowu co dla jednych będzie plusem dla innych minusem. Dobrze, że ciągle jest jakiś wybór i jedni kupią sobie 1.0 Turbo z ekranem dotykowym a inni wolnossące 1.6 z pokrętłami |
Z tym, że wolnossące 1.6 odchodzi do historii ... zostaje 1.5 Turbo albo 2.0 wolnossący ... z tym, że 1.5T nie ma w ASX
sla - 08-05-2019, 22:26
Sprzedaż w Europie
Nissan
Qashqai
2018 229.382
Mitsubishi
ASX
2018 30.958
Sprzedaż w US
Nissan
Rogue
2018 412.110
Mitsubishi
Outlander Sport
2018 39.153
To porównanie mówi samo za siebie
Amiga - 10-05-2019, 15:21
Mozna by jeszcze do tych statystyk dopisac ile % aut wyladowalu u mechnika w ASO po 2 latach .. wtedy by było również widac gołym okiem czy francuska technologia jest lepsza
Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze Eclipsse Cross to ostatni prawdziwy japoniec w rodzinie Mitsubishi ..kolejne beda "francuskie"
sla - 10-05-2019, 16:11
Amiga napisał/a: | Mozna by jeszcze do tych statystyk dopisac ile % aut wyladowalu u mechnika w ASO po 2 latach | Jak masz takie dane to napisz, ja ich nie znam. Wiem tylko że Mitsubishi nikt nie chce kupować, i pewnie nie dlatego że są takie świetne.
Krzyzak - 10-05-2019, 18:30
sla - ja akurat widzę nowych Mitsu dużo więcej na drogach niż jeszcze 10 lat temu
wg mnie sprzedaż w PL się znacznie poprawiła, szczególnie dużo jest ASXa i Outlandera
Jarl - 13-05-2019, 14:11
To, ze Qashqaia sprzedało się więcej niż ASX-a nie znaczy, ze jest lepszym samochodem, tylko ze znalazł więcej nabywców.
Ze tez takie oczywiste rzeczy trzeba klarować…
sla - 13-05-2019, 17:34
Rozumiem że w/g Ciebie gorsze samochody, które jeszcze na dodatek są droższe znalazły więcej nabywców. Bardzo ciekawa i karkołomna teza. Zawsze myślałem, że popyt wiąże się albo z ceną albo jakością. Czyli te miliony nabywców Nissana to idioci ,nie dość że przełacili to jeszcze złom kupili.
Krzyzak - 13-05-2019, 22:31
sla - to naprawdę jest różnie - przykładowo jak zobaczyłem eclipse cross to się załamałem bo przecież taka szkarada nie znajdzie nabywców a już na pewno nie za taką cenę
efekt zupełnie odwrotny - tych aut widzę więcej (z rodziny Mitsu) niż bym się spodziewał
albo toyota CHR - zaprojektowana przez upośledzonego 3 latka, któremu dano plastelinę... widziałeś jaki to coś ma zbyt?
przykładów można mnożyć z kaszanem włącznie
u mnie asx odpadł przez głośne wnętrze i brak sensownego automata
sla - 13-05-2019, 23:13
Owszem, ale nie mówimy o ocenie jednostkowej, tylko o ogóle. Myślisz, że wszyscy inni się mylą ? Mi CHR się podoba i w/g mnie jest to fajny samochód do miasta a samochody z grupy VAG nie podobają mi się wcale,, ale nie napiszę że Golf jest gorszy np. od Renault Megan, A co sprzedaży Mitsubishi
Eclipse Cross to jest ona żenująco słaba ,i ja ich nie widzę wcale. A jego brzydota nie jest wyłączne decydująca o skali sprzedaży. Po prostu to słaby samochód na tle innych z tego segmentu.
2018 26.754 w Europiei
mkm - 13-05-2019, 23:44
sla napisał/a: | Rozumiem że w/g Ciebie gorsze samochody, które jeszcze na dodatek są droższe znalazły więcej nabywców. |
Nissan wyprodukował w 10lat prawie 3mln sztuk Qashqaia.
ASX na razie jest trochę ponad 1mln.
Tak tylko "informacyjnie".
A tak na marginesie to bardziej adekwatne byłoby porównanie do Juke-a - tam już tak różowo nie jest
Laknat - 14-05-2019, 07:25
Jarl napisał/a: | To, ze Qashqaia sprzedało się więcej niż ASX-a nie znaczy, ze jest lepszym samochodem, tylko ze znalazł więcej nabywców.
Ze tez takie oczywiste rzeczy trzeba klarować… |
Oglądałem Qashqaia przed zakupem. Przyjemne autoko, bardzo dobrze przemyślane, ale osobiście wybrałem ASX z dwóch powodów. Po pierwsze z podobnym wyposażeniem był znacząco tańszy niż Nissan. Po drugie w Qashqaiu był silnik francuski 1.2 Turbo a ja nie mam zaufania do tych wynalazków z turbinami. Ogólnie jestem zdecydowanym antyzwolennikiem zmniejszania silników i doładowywania ich aby w miarę jeździły. Nazywam to downsheissingiem i to nie jest moja historia. Zresztąa ntycypuję, że czas pokaże, iż była to ślepa uliczka w historii rozwoju motoryzacji.
sla - 14-05-2019, 10:39
mkm napisał/a: | Nissan wyprodukował w 10lat prawie 3mln sztuk Qashqaia. | Chyba jednak więcej bo w Europie od 2007 roku sprzedał ok 2,4 mln , w US ok 2,2 mln, a samych Chinach ponad 1 mln. A teraz ASX od 2010, Europa ok 315 tys, US ok 232 tys, Chiny ok 234 tys.
Nie bardzo wiem dlaczego porównywać do Juke, bo to samochody z różnych segmentów ale prosze bardzo. Europa od 2010 roku ok 786 tys. US , który nie jest rynkiem dla tak małych samochodów ok 211tys.
|
|
|