To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Falujące Wolne Obroty / Głośny Osprzęt / Dławie

DamnWamn - 23-03-2019, 10:59

lexus napisał/a:
chyba sam szukasz usprawiedliwienia dla siebie


Nie szukam. W serwisie Bosh mi powiedzieli co się stało. ; )

A ta Twoja 12-letnia praktyka to byłą przy regeneracji wtrysków i pompowtrysków? ; )

kajos - 23-03-2019, 11:01

DamnWamn napisał/a:
lexus napisał/a:
pompowtryski i dobre paliwo :lol: ,to cr wymaga dobrego paliwa ,chyba że gość jezdził na oleju rzepakowym.przepraszam z góry, ale czemu kupiłeś takie auto ,było tanie .....


Ekhm, widzę, że trafił się tutaj wybitny specjalista, który posiada lepsza wiedzę niż właściciel autoryzowanego serwisu Bosh działającego od lat... : >

A auto było bardzo nie-tanie - z racji na wersje (polift), wyposażenie (Intense Plus) i sprawdzoną i potwierdzoną przez ASO historię. : )


akurat kiedys zrobilem sobie instalacje na OR w TDI
w prawdzie auto bylo na pompie VP ale po przejechaniu ponad 100tys km mam prawo cos wiedziec

oczywiscie olej lub (nie raz tez)olej opalowy wul wlewany do dodatkowego zbiornika i podgrzewany plynem z silnika :P

wtryski i pompa byla czysciutka jak nowa jak sprawdzalem

a to ze auto sie psuje od jazdy na OR lub opalu to mity
owszem nowe auta juz na tym nie za bardzo pojada bo precyzja wtrysku jest wysoka ale jeszcze pompowtrski daja rade jak sie miesza-CR juz nie



nie bede tez pisal ze zrobilem tez w innym aucie instalacje na wodor ale to niestety jeszcze nie bylo to co chcialem :rolleyes:

lexus - 23-03-2019, 15:34

nie nie naprawiam wtrysków i nie mówię że nie masz uwalonych wtrysków ,twierdzę że uszkodzone wtryski w naszych silnikach to rzadkość przez 10 lat na forum też coś o tym by było ,to samo dotyczy pęknietych głowic,brak smarowania olejem (zatarte silniki) ,a było to plagą w VW motorach .może ktoś jezdził tylko na rezerwie i zassał cały syf z baku itp.niestety nie wiesz co poprzednik robił z tym autem
potentator - 24-03-2019, 08:12

Witam,bylem na diagnozie w aso bo silnik szwankuje na wolnych obrotach, stwierdzili ze pompowtryskiwacze do regeneracji, teraz sie zastanawiam czy kupic używki sprawdzane na stole peobierczym z wydrukiem, regenerowane swoje ale koszty mogą wynieść ponad dwa kola, gdyby trzeba bylo robic z czterema, w sumie na wydruku tylko jeden ma inne parametry, wiec nie wiem jak to rozegrać? Jak juz czapka z silnika będzie zdjęta, to moze warto uszczelnienia na innych zrobic albo je wymienic?
DamnWamn - 24-03-2019, 16:57

Potentator - jaki masz przebieg?
potentator - 24-03-2019, 22:34

130 tys. Km krajowka
DamnWamn - 25-03-2019, 14:19

Dzisiaj chwilę rozmawiałem z właścicielem serwisu, auto będę miał dopiero jutro.
Pytałem się od czego zużywają się pompowtryski, powiedział, że to zależy głównie od jakości paliwa i oleju silnikowego.

kajos - 25-03-2019, 19:34

a co wspolnego ma olej silnikowy z wtryskami :shock:
DamnWamn - 25-03-2019, 19:50

kajos napisał/a:
a co wspolnego ma olej silnikowy z wtryskami :shock:


Musi Pan koniecznie postudiować budowę pompowtrysków! ; )

kajos - 26-03-2019, 22:44

no wlasnie popatrzylem i nic o oleju nie jest napisane :P
DamnWamn - 27-03-2019, 11:22

kajos napisał/a:
no wlasnie popatrzylem i nic o oleju nie jest napisane :P


Zobacz sobie jak sa zamontowane i jak działają - nie bez powodu dla silników z pompowtryskiwaczami są specjalne oleje. ; )

Co do mojego auta - okazało się, że moje wtryski nie trzymały normy, zamiast 290 barów było tylko około 220.

Auto zyskało na mocy, jednak nierówna praca dalej została! W Boshu powiedzieli mi, że mam podjechać do jakiegoś Chip-Tunera, aby dostroił mapę do nowych pompowtrysków.

Podobno nierówna praca jest tylko na ciepłym silniku i po odłączeniu czujnika temperatury silnik chodzi równo.

Także dalszej walki ciąg dalszy...

Zaraz odbieram auto i jadę do Chip-Tunera, który robił mi poprzednie auto. Wieczorem zdam relację. Mam nadzieję, ze w końcu uda mi się zlikwidować te nierówne obroty.

Auto podobno zyskało na mocy po regeneracji - to się okaże! ; )

lexus - 27-03-2019, 11:49

Kurcze masz niefart ,pewnie w wielu naszych autach wtryski nie daję tyle ile trzeba ,ale ktoś ci powiedział że to pomoże na twój problem ,a nie pomogło.i to są po prostu wymieniacze ,tak to można połowę auta wymienić.a przecież to jest konkretna usterka i w tym silniku ,każdy mechanik powinien wiedzieć co się dzieje ,tutaj opis pd ,http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl/objawy-uszkodzonych-pompowtryskiwaczy.html
DamnWamn - 28-03-2019, 08:28

Zauważyłem, że większość mechaników to "wymieniacze". A jak jest jakiś dobry mechanik, to terminy u niego są dość odległe.

Nie powiem, trochę się rozczarowałem regeneracją tych wtrysków (kosztowała mnie w cholerę, bo chciałem aby było dobrze i wybrałem regenerację na oryginalnych częściach), choć jest jeden plus - po wizycie u tunera i po wgraniu nowego softu (ten tuning od niby ASO to podobno syf był niezły - o ile prawdą jest, że chip był od ASO, nie wiem czy ufać poprzedniemu właścicielowi) auto trzyma bardzo dobre parametry (171 KM i 357 Nm), podobno to zasługa zregenerowanych wtrysków.

Tuner jednak powiedział, że nierówna praca może być powodem źle ustawionej dawki na wtryskach dla biegu jałowego, albo przez uszkodzona listwę pompowtrysków - VW podobno uznaje to jako jednorazówkę, która powinna być wymieniana przy regeneracji lub przy jakiejkolwiek pracy przy pompowtryskach.

Zauważyłem, że na zimnym silniku auto pracuje równiutko (wcześniej chodziło nierówno), dopiero po rozgrzaniu zaczyna świrować na wolnych obrotach. A szarpanie auta występuje przy około 1100-1200 obrotów.

Tym razem zadzwoniłem do jednego ze moich sprawdzonych warsztatów, który ma bardzo dobrą opinię i już raz widziałem ich w akcji przy moim aucie - wolny termin mają dopiero 11 kwietnia. W nich pozostawiam ostateczną nadzieję.

emil_d - 28-03-2019, 09:24

DamnWamn napisał/a:
Zauważyłem, że większość mechaników to "wymieniacze". A jak jest jakiś dobry mechanik, to terminy u niego są dość odległe.

Nie powiem, trochę się rozczarowałem regeneracją tych wtrysków (kosztowała mnie w cholerę, bo chciałem aby było dobrze i wybrałem regenerację na oryginalnych częściach), choć jest jeden plus - po wizycie u tunera i po wgraniu nowego softu (ten tuning od niby ASO to podobno syf był niezły - o ile prawdą jest, że chip był od ASO, nie wiem czy ufać poprzedniemu właścicielowi) auto trzyma bardzo dobre parametry (171 KM i 357 Nm), podobno to zasługa zregenerowanych wtrysków.

Tuner jednak powiedział, że nierówna praca może być powodem źle ustawionej dawki na wtryskach dla biegu jałowego, albo przez uszkodzona listwę pompowtrysków - VW podobno uznaje to jako jednorazówkę, która powinna być wymieniana przy regeneracji lub przy jakiejkolwiek pracy przy pompowtryskach.

Zauważyłem, że na zimnym silniku auto pracuje równiutko (wcześniej chodziło nierówno), dopiero po rozgrzaniu zaczyna świrować na wolnych obrotach. A szarpanie auta występuje przy około 1100-1200 obrotów.

Tym razem zadzwoniłem do jednego ze moich sprawdzonych warsztatów, który ma bardzo dobrą opinię i już raz widziałem ich w akcji przy moim aucie - wolny termin mają dopiero 11 kwietnia. W nich pozostawiam ostateczną nadzieję.


Sprawdź i wyczyść EGR - miałem to samo - myślałem, że pompowtryski ale mechanik najpierw wyczyścił EGR - falowanie ustąpiło.

DamnWamn - 28-03-2019, 16:38

emil_d napisał/a:

Sprawdź i wyczyść EGR - miałem to samo - myślałem, że pompowtryski ale mechanik najpierw wyczyścił EGR - falowanie ustąpiło.


EGR był już czyszczony razem z klapami wirowymi - od tego zacząłem tą całą przygodę. ; F



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group