To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - P0170, wysokie korekty - uszkodzona lambda?

ogrodnikmat - 02-11-2021, 20:30

witam, podepnę się pod temat bo mam podobny problem. outlander 2.0t b+g
błąd p0170 wyrzuca mi na gazie średnio raz na miesiąc. z tego co zauważyłem przy pomocy programu torque, korekty krótkoterminowe STFT1 na gazie sięgają 20-25, gdy na benzynie sięgają wartości około 5-10. przy obrotach około 1800obrotów korekty krótkoterminowe na gazie lecą poniżej 0.
zakres pracy sondy lambda od0,1-0,9 ale czasami spadają całkowicie do 0.
aby korekty krótkoterminowe na gazie zbliżyć do wartości na benzynie trzeba z gazownikiem się spotkać??? skoro korekty na benzynie i na gazie są różne rozumiem tak na chłopski rozum że nieszczelność dolotu mogę sobie odpuścić bo na benzynie jest wszystko ok. a może jestem w błędzie. z góry dzięki za sugestie wszystkie.

Turbocbr - 02-11-2021, 23:42

Korekty +25 oznaczają ze masz za ubogo.. Jedz do ogarniętego gazownika niech zrobi porządny serwis z wymianą filtrów, na zakończenie strojenie z sonda AFR.
Bzyk_R1 - 03-11-2021, 19:53

ogrodnikmat, zrobiłem o tym solidny wykład na moim kanale na YT.

Wszystko zależy jak masz założony LPG. Widziałem już bardzo często takie sytuacje że korekty leciały tylko na gazie. I nie wykluczaj tutaj nieszczelności. Wtryski benzyny masz ładnie w listwie a listwa w kolektorze ssącym. Czasem wtryski gazowe zasysają obok wkrętek, czasem wężyki są sparciałe czasem listwa jest nieszczelna. Bardzo fajnie to podejrzeć z plakiem lub samostartem w dłoni. Jeżeli wykluczysz mechaniczne uszkodzenia czy lewe powietrze to tak jak Krzysztof wyżej pisze, do gazownika i czas na korekcje dawek i strojenie.

ogrodnikmat - 04-11-2021, 18:28

oglądałęm Twój filmik na yt. ale mi ten check zaczął się zapalać właśnie po wizycie u gazownika a było to w lipcu i wtedy zmniejszał dawki bo twierdził że zalewało silnik. i po 2 tygodniach wywaliło błąd. od tamtego razu 5razy skasowałem błąd. wiem teraz że wywala błąd na postoju lub jak do skrzyżowania dojeżdżam i obroty spadają na jałowe. w przyszłym tygodniu podjadę a w weekend poszukam nieszczelności bo i tak wymiana oleju mnie czeka.
W@sio - 05-11-2021, 09:52

To może być kwestia tego, że delikatnie zmieniło się ciśnienie na reduktorze LPG, dlatego łapie wysokie korekty :) Walczyłem z takim problemem blisko rok póki nie wymieniłem reduktora, bo to on był źródłem problemu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group