To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Bordowa Carisma Elegance 1.8GDI

mkm - 28-09-2019, 12:57

MichciuGT napisał/a:
wyszło że nie pali 7.1l/100km tylko 7.9l/100km, wydaje mi się że wtryskiwacze przydałoby się zregenerować żeby nie było takiej rozbieżności między rzeczywistym spalaniem, a pokazanym przez komputer.

Błędne założenie :wink:
Komputer liczy spalanie przez kilkadziesiąt kilometrów i przelicza średnią.

Jak skasujesz wskazanie i przejedziesz równym tempem odcinek potrzebny do "średniej" to wskazanie pokryje się ze spalaniem rzeczywistym.
Jeżeli jednak postoisz chwilę w korku, pojedziesz dynamiczniej itp. itd to wskazania będą się różnić.

Podobnie masz z zasięgiem. :wink:

MichciuGT - 28-09-2019, 13:19

Komputer w carismie polifcie liczy spalanie średnie od momentu skasowania, tzn. ja kasuje jak tankuje samochód do pełna, na początku średnie spalanie pokazuje się po ok. 1 km, albo 2-4 minutach jazdy, później coraz rzadziej się zmienia w raz z większą ilością pokonanych km, jak stoi się w korku to średnie spalanie się zwiększa co jest normalne bo komputer przelicza ile spalił litrów paliwa które przeszły przez wtryskiwacze na przejechane kilometry, ogólnie wychodzi ok. 0.7-0.9l więcej spalania rzeczywistego niż pokazanego przez komputer.

Czemu podczas jazdy w korku i dynamicznej jazdy wskazanie miałoby się różnić od rzeczywistego spalania? trochę tego nie rozumiem.

mkm - 28-09-2019, 13:26

MichciuGT, bo sterownik liczy średnią i "zaokrągla". Jak masz pomiar stały to wskazanie jest "rzeczywiste", jeżeli zmienne to masz "błąd pomiarowy".
Jak Ci się uda wyrównać te wskazania w czasie rzeczywistym na zmiennych warunkach to pisz do fabryk - ozłocą Cię za to. :D

MichciuGT - 28-09-2019, 13:31

To jak wytłumaczyć to że w nowszych samochodach np. yaris w hybrydzie który ma jakieś 2 lata i w bmw f31 520d pomimo tego że są używane bardziej dynamicznie to różnica między rzeczywistym spalaniem, a wskazanym przez komputer różnica wynosi max +- 0.2l?
mkm - 28-09-2019, 13:37

MichciuGT, a jaka jest różnica między komputerem (domowym PCtem) z roku 2000, a 2015-tego? :wink:
MichciuGT - 28-09-2019, 16:10

Pewnie masz racje, inna technologia to i jest dokładniejszy pomiar.
Próbowałem wymienić płyn hamulcowy przy układzie sprzęgła, ale sprzęgło się zapowietrzyło jak już zaczynał lecieć czysty płyn, a nie cały czarny, wydaje mi się że odpowietrznik zaciąga powietrze przez gwint i trzeba go zmienić, jedynie udało się na tyle odpowietrzyć żeby dało się ruszyć samochodem i pedał łapie prawie przy samej podłodze... a działało dobrze i mogłem nie ruszać tego.

jacek11 - 28-09-2019, 18:32

MichciuGT napisał/a:
wydaje mi się że odpowietrznik zaciąga powietrze przez gwint i trzeba go zmienić, j


On się uszczelnia na stożku. Po za tym, jak by nie było szczelne, to by kapał płyn.
Może pompa nie wraca do swojej pozycji.

MichciuGT - 29-09-2019, 15:42

jacek11 napisał/a:
MichciuGT napisał/a:
wydaje mi się że odpowietrznik zaciąga powietrze przez gwint i trzeba go zmienić, j


On się uszczelnia na stożku. Po za tym, jak by nie było szczelne, to by kapał płyn.
Może pompa nie wraca do swojej pozycji.

Jak sprawdzić pompę? pedał sprzęgła wraca normalnie do pozycji puszczonego sprzęgła.
dzisiaj próbowałem odpowietrzać na różne sposoby, jak zaciągałem 100ml strzykawką przez odkręcony odpowietrznik to zaciągało pęcherzyki powietrze nawet jak nie odkręciłem odpowietrznika tzn. tak jak by wchodziło powietrze pomiędzy odpowietrznik, a rurkę przeźroczystą 6mm, gdy odkręciłem odpowietrznik zaciągało powietrze i płyn, ale sprzęgło całkiem nie działało, pompowanie sprzęgła i upuszczanie płynu gdy jest wciśnięte sprzęgło też nic nie dawało, próbowałem na odkręconym odpowietrzniku wciskać i puszczać pedał sprzęgła, to rurką szło powietrze i płyn, tylko to powietrze tak jak by się przedostawało przez gwint odpowietrznika, po jakieś 1 godzinie walki wpadłem na pomysł wepchnięcia płynu hamulcowego przez odpowietrznik przy pomocy strzykawki 100ml i trochę pomogło, da się zmieniać biegi, ale sprzęgło bierze prawie przy podłodze, wróciłem do stanu jaki był wczoraj :?

jacek11 - 29-09-2019, 17:45

MichciuGT napisał/a:
Jak sprawdzić pompę? pedał sprzęgła wraca normalnie do pozycji puszczonego sprzęgła.


Musisz zanurkować pod kokpit. Gej sprzęgła ma sprężynę, więc on będzie wracał. Latarka, i sprawdź, czy tłok pompy wraca do pierwotnego położenia.
Czy sprzęgło poprawia się, kiedy kilkakrotnie naciśniesz pedał ?

MichciuGT - 29-09-2019, 18:47

jeśli dobrze widzę to tłok pompy jest podłączony z pedałem sprzęgła.
dzisiaj rano sprzęgło nie działało i po naciśnięciu paru razu zaczął trochę działać, tzn. się poprawiło.



jacek11 - 29-09-2019, 19:11

Ciężko będzie zobaczyć tłok, jak nie zdejmiesz osłony gumowej :wink:
Skoro po kilku naciśnięciach jest lepiej, to znaczy że nadal w układzie jest powietrze.
W jaki sposób odpowietrzałeś układ ?

MichciuGT - 29-09-2019, 19:46

Myślałem że tłok jest połączony bezpośrednio z tym prętem co idzie od pedału sprzęgła, sprawdziłem i tej osłony nie da się zdjąć palcami, a śrubokręt mógłby ją uszkodzić bo jest miękka.
Trzeba by pewnie wyjąć całą pompę i wtedy sprawdzić.
To że jest układ zapowietrzony to wiem po tym że sprzęgło bierze prawie przy samej podłodze, a nie równomiernie gdzieś w połowie ruchu pedału sprzęgła.
Tak jak pisałem wcześniej, próbowałem na różne sposoby odpowietrzyć, ale ostatecznie udało się trochę przez wciśnięcie płynu hamulcowego przez odpowietrznik w wysprzęgliku.

jacek11 - 29-09-2019, 21:19

No dobra. Moja metoda, która jeszcze nie zawiodła.

Musisz mieć osobę do pomocy.
Wężyk, najlepiej przeźroczysty, aby było widać czy są bąble powietrza w wypływającym płynie.
Butelkę z dziurką w korku, ale na tyle ciasną, aby wężyk z niej nie wypadał.
Osoba pomagająca naciska powoli geja od sprzęgła.
Odkręcasz odpowietrznik, i jak przestanie lecieć płyn, lub powietrze, zakręcasz.
Następnie bardzo powoli puszczamy sprzęgło.
Czekamy kilka sekund, i powtarzamy całą czynność.
I tak aż będzie leciał płyn bez powietrza.

MichciuGT - 01-10-2019, 18:04

jacek11, niestety, ale ta metoda nie działa, jak tylko się naciśnie pedał od sprzęgła, upuści trochę płynu przez odpowietrznik w wysprzęgliku to pompka sprzęgła się zapowietrza przy następnych naciśnięciach pedału, napełniłem sobie strzykawkę 100ml, wcisnąłem płyn przez odpowietrznik i na początku poszło parę pęcherzyków powietrza, a później poszedł do zbiorniczka spieniony płyn, wydaje mi się że teraz jest dobrze odpowietrzone, ale to jeszcze się okaże jutro rano, bo zwykle rano jak jest zimny silnik to sprzęgło brało najbliżej podłogi.
jacek11 - 01-10-2019, 22:02

Jest jeszcze jeden sposób, chociaż ja go nie musiałem próbować. Napełnianie płynem z zacisku hamulcowego. Wymaga połączenia odpowietrznika zacisku, z odpowietrznikiem wysprzęglika. Połączenie musi być szczelne, i nie posiadać powietrza. Następnie pompujemy płyn z zacisku do wysprzęglika.
Podobno działa, chociaż ja nigdy nie musiałem tego sprawdzać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group