To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Super Łoś - kolejny Szwed VOLVO S80 T6 AWD

szuwar - 06-10-2019, 20:41

i ... :) ))))

-zamówiony wideorejestrator tracy tył + przód
-dodatkowo potencjometr do wyświetlania temp. chłodziwa, bo na tym pożydzili i niedali....
-oponki zimowe NOKIAN
-olej i filtr do HALDEXu oraz uszczelniacz wału bo jest zapocone.

tościk - 15-10-2019, 10:06

szuwar napisał/a:
Kupiłem dzisiaj nowe zimówki NOKIAN 225/50R17 WR D3.


Mam bardzo złe doświadczenia z tymi oponami. Na świeżym śniegu idą ładnie i pewnie, ale na mokrym to na łyżwach się lepiej hamuje. A że u nas zimy ostatnio takie bardziej mokre niż śnieżne, to nigdy więcej :)

szuwar - 15-10-2019, 21:12

tościk, moze mówisz o NEXEN ... Nokiany to raczej górna półka ... ale zobaczymy. Napisze jak przetestuję.

Dziś odebrałem autko, z założoną instalacją gazową :)

tościk - 16-10-2019, 10:39

szuwar napisał/a:
tościk, moze mówisz o NEXEN ... Nokiany to raczej górna półka


Niestety nie.
Stary poczciwy Colt 1.3 75KM był w stanie zerwać przyczepność przy nieco bardziej zrywnym ruszeniu.
Pierwsze ostrzeżenie miałem jak hamowałem awaryjnie z prędkości 40 km/h i skończyłem na chodniku, bo musiałem uciekać. Niestety je zignorowałem i jakiś czas później straciłem maskę.
Też kupowałem z przeświadczeniem, że genialne opony, półka premium i w ogóle, a na mokrym się zachowywały jak plastikowe wiadra. Szkoda, bo na śniegu faktycznie były fantastyczne. Ale może jakieś wybitnie wadliwe trafiłem. Albo nie przykładają się do opon do małych aut.

Żeby nie było, że zmyslam: https://drive.google.com/open?id=1m9MqYP0635iOjxwUESmy6lCTY_ICvID9 :)

Olivia - 16-10-2019, 11:39

Skąd czerpiecie informacje że Nokian to producent premium ? To że siedziba jest w Finlandii a sam producent to spółka - córka Nokii nie upoważnia ich aby się tak tytułować.
Jednym z poddostawców masy butylowej ( to po Polsku chyba tak się nazywa) jest mój partner który ma swoją fabryczkę. Żadna to zaawansowana technologia. Sam kord dla Nokiana dostarczał swego czasu polski Viscoplast. Ale gdy przejęli go Amerykanie z 3M ceny jak i produkt poszedł w górę. Więc Nokian bierze od dostawców chińskich. Z fabryki butylu z Guanghzou latamy z masą butylową do Finlandii. W tej samej fabryce produkt wytwarzany jest dla Continentala, Michellin i Pirelli. Ale na nowszych technologicznie maszynach i oddawany od razu do chińskiego laboratorium producentów premium czy jest zgodny z zamówieniem. Następnie surowy transportowany m in samolotami do zakładów rozsianych po całym świecie. Nokian bierze surowiec butylu niesprawdzony do zakładów w Europie lub już formuje na miejscu. Z tego samego surowca o niższych specyfikacjach robione są m in. Vikingi i Falkeny.
To samo co Nokian robi obecnie w procesie produkcyjnym zrobiło przez pewien czas Pirelli zapewne celem większego zysku. Skończyło się to tak że bieżnik opon odklejał się nagminnie lub masa gumowa była niespójna w swojej fakturze a czole opony w wyniku czego opony zużywały się nierównomiernie. To było ok 2010-2011 roku.
Jedynym sporym plusem Nokiana jest jakość drutu (tego który idzie po długości opony do której „mocuje” się kord tekstylny) i osnowa metalowa dzięki której opony można bieżnikować czy nacinać. W wielu produktach budżetowych osnowa metalowa jest dużo cieńsza a i drut (nie wiem jak to fachowo się nazywa w polskim) pod wpływem bieżnikowania czy nacinania traci elastyczność i opona jest nie do wyważenia.
Dla mnie Nokian to taki producent budżetowy „+”. Ale w życiu, patrząc na sposób produkcji, jakość technologii użytej, surowców, nie uznałabym go producentem premium. To pewnie zabieg marketingowy jak z tymi „apartamentami” u Was, że gdzie nie spojrzę tam apartamenty :wink:

PS. Jeszcze słówko o jeździe na świeżym śniegu. Nie spotkałam się z oponą zimową która robiłaby to źle. Już sam bieżnik je do tego predestynuje. Sama guma i jej proces technologiczny jest naturalnie ukierunkowany na śnieg, szczególnie świeży, zbity. Pod górkę zaczyna się robić w momencie gdy chcemy oponę na śnieg, jesień, deszcz, miazgę śniegową etc. Tutaj już potrzebna jest wiedza, lepszy surowiec i dobra baza intelektualni-doświadczeniowa (tak to nazwałam sobie). Ciężej niżeli oponę śniegową wyprodukuje się też oponę letnią. Ale to już jest ciut inna historia.

tościk - 16-10-2019, 14:05

Olivia napisał/a:
Skąd czerpiecie informacje że Nokian to producent premium ?

Olivia napisał/a:
To pewnie zabieg marketingowy jak z tymi „apartamentami” u Was, że gdzie nie spojrzę tam apartamenty


O to to :)
Prawda jest taka, że każdy sklep klasyfikuje Nokiany jako premium. Po wulkanizacjach wiszą plakaty, żeby kupowac tylko Nokiany, bo premium. Nawet bodajże Auto Świat w swoich testach umieszcza Nokiany na podium i określa jako premium, chociaż praktycznie we wszystkich testach zajmuja miejsca w drugiej dziesiątce :)

szuwar - 16-10-2019, 15:26

Może jest jak mówicie, przetestuje i zobaczymy. Na pewno będzie lepiej jak z Nexen na zimę do mojego Saab'a. Tragedia. I na pewno pomoże napęd AWD 😁 kupiłem w budżetowej cenie więc jak nie będzie idealnie nie będę płakał, oby było przyzwoicie.
Rafal_Szczecin - 20-10-2019, 17:12

https://zapodaj.net/0d9b889befb52.jpg.html

https://zapodaj.net/1655e51a9e48b.jpg.html


pozdro Szuwar, moze kiedys jakas kreska :P u mnie 4,4 V8 .

z ciekawosci, ile to pije ? mój w mieście przy spokojnej jezdzie 19 przy bucie 21-22l

szuwar - 21-10-2019, 21:57

Heka Rafał, słyszałem że masz takiego od Marcina :) to dopiero musi gadać :)

Pije umiarkowanie na trasie przy jeździe około 140 km/h - 13l , w mieście około 15/17 l.
Jeszcze nawet baku gazu po założeniu gazowni nie wyjechałem bo miałem problem z dostaniem simmering na wał, co chwile wysyłali nie taki rozmiar.

Rafal_Szczecin - 25-10-2019, 10:00

szuwar napisał/a:
to dopiero musi gadać


:D żeby było bardziej rasowo, wyprułem dwa tylne tłumiki i zrobiłem przelot :D


https://www.youtube.com/w...SLGCEzHvbtusOG8

Matejko - 26-10-2019, 22:59

czyli podczas jazdy jest tak:
https://www.youtube.com/watch?v=rSDtrCxpKKI

T6 tak nie brzmi...
...ale jest szybciejszy :ANAL:

robertdg - 27-10-2019, 08:37

Matejko napisał/a:
T6 tak nie brzmi...
...ale jest szybciejszy
Herezje :P
Mimo tego ze V8 jest cięzsze to i tak zostawia w tyle T6 nawiazujac do zdrowych niemodzonych jednostek

szuwar - 27-10-2019, 12:04

Rafal_Szczecin napisał/a:
żeby było bardziej rasowo, wyprułem dwa tylne tłumiki i zrobiłem przelot


heheeh widzę sąsiadów na osiedlu :)

Dźwięk V8 jest jedyny w swoim rodzaju .... ale zostanę przy mniejszym spalaniu :)

Matejko - 28-10-2019, 09:27

robertdg napisał/a:
Mimo tego ze V8 jest cięzsze to i tak zostawia w tyle T6 nawiazujac do zdrowych niemodzonych jednostek

eeee, jeden drobny zabieg i v8 nie ma żadnych szans
https://youtu.be/mxN2aVFtekg?t=192

Rafal_Szczecin - 28-10-2019, 15:41

robertdg napisał/a:
Mimo tego ze V8 jest cięzsze to i tak zostawia w tyle T6 nawiazujac do zdrowych niemodzonych jednostek
Matejko napisał/a:
eeee, jeden drobny zabieg i v8 nie ma żadnych szans


jednak co V8 to V8. dzwiek i to,ze te auta juz nie beda tracily na wartosci jak T6, bo jest ich po prostu zdecydowanie mniej . a porobionych T6tek jest jak na lekarstwo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group