To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Outlander 2.0 skrzynia manualna

robus88 - 29-11-2019, 20:45

RedAxe napisał/a:
Ciężko jest porównać ASX z Outlanderem, są to samochody z innych półek.
Sam początkowo chciałem kupić ASX. Po jazdach próbnych Outlanderem i ASX, zdecydowałem się na Outlandera. Zupełnie inny komfort jazdy, duża przestrzeń w środku, wielki bagażnik, w podstawowym wyposażeniu są elementy, które w ASX są dostępne dopiero w wyższych wersjach.
Oczywista bolączka to 5 biegowa skrzynia biegów, ale też bez przesady. U mnie spalanie od 6,5 do 8, w zależności od tego jak bardzo się spieszę. Rocznie około 30 tys. km. Jak do tej pory zero awarii.
Z perspektywy czasu wyboru nie żałuję, jest o niebo lepszy od ASX w większości aspektów.

Czyli spalanie w manualu znacznie niższe.
A na ekspresowej czy autostradzie bardzo męczy głośny dźwięk, przy tej prędkości 140 i 4000 obrotów?

artisan - 29-11-2019, 23:33

Ja uważam tak jak RedAxe że Outlander ma dużo więcej zalet niz ASX, jest po prostu autem o jedną półkę wyżej. W podobnej cenie nawet bym się nie zastanawiał (chyba że tak bardzo zależy ci na automacie). Co do parkowania przy swoich gabarytach jest b. zwrotny i parkuje mi się nie trudniej niż Lancerem którym jeździłem wcześniej. Co do hałasu to nie wiem jak nowy ASX ale jeździłem starym ASX i był słabo wyciszony. Outlander jest dużo lepiej wyciszony i po prostu przyjemniejszy w codziennym użytkowaniu. Lubię też nim pokonywać długie trasy, mimo tego, że faktycznie przyśpieszenia w cvt nie jest najlepsze. Przy podobnej cenie dla mnie wybór jest oczywisty.
Czarny Ziutek - 30-11-2019, 21:41

Hej, mam manuala to się wypowiem :D
Po pierwsze to lubię powachlować i automatu przy zakupie nie brałem pod uwagę, chociaż jak się ostatnio przejechałem eclipse crossem z cvt to muszę przyznać, że całkiem fajnie, zwłaszcza w korkach.
Jeśli chodzi o spalanie to tylko na podstawie wskazań komputera: po mieście 9-12l w zależności od korków w Krakowie, trasa z pełnym obciążeniem, trzema rowerami na dachu i prędkościami ok 140km/h 13-14l; i nie wiem jak tym autem trzebaby jeździć żeby spalanie było poniżej 9l.. chyba z górki :D Ponoć cvt jest oszczędniejsze jeśli chodzi o paliwo, nie wiem jak z żywotnością...
Jak się jeździ manualem? Całkiem fajnie i żwawo ale brakuje VI biegu, bo od 130 w górę irytująco wyje; no i wsteczny nie jest synchronizowany :(
Jeśli chodzi o wyciszenie to jak na tę cenę jest dobrze, znacząco ciszej niż w vw...
W nowym roczniku poprawili hamulce i amortyzatory, no i w końcu jest nawiew na drugi rząd siedzeń...
Na plus, że są póki co normalne zegary i fizyczne przyciski, a nie to nieergonomiczne dotykowe coś...
Z irytujących rzeczy to np. automatyka klimy, która żyje w swoim świecie i jak na razie nie zanosi się żeby ktoś w końcu ją przeprogramował jak trzeba; oraz w mojej bieda edition, fotel pasażera regulowany jest jedynie w przód i tył... A i szyby są na pewno cieńsze niż w vw, chociaż nie wiem jak teraz bo "inżynierowie" z vw pewnie i to już zdążyli "poprawić" ;)
Na ASXa nie patrzyłem bo na moje potrzeby bagażnik był zbyt mały...

RedAxe - 30-11-2019, 22:08

Co to znaczy synchronizowany wsteczny???
Trochę jeżdżę różnymi samochodami, ale tego nie rozumiem-nie słyszałem o tym.
Nawiew jest od początku, spod pierwszych siedzeń.
O co chodzi z grubszymi szybami w wieśaucie???
Chyba żartujesz.

Brodzins - 01-12-2019, 09:36

RedAxe napisał/a:
Co to znaczy synchronizowany wsteczny???
Trochę jeżdżę różnymi samochodami, ale tego nie rozumiem-nie słyszałem o tym.
Nawiew jest od początku, spod pierwszych siedzeń.
O co chodzi z grubszymi szybami w wieśaucie???
Chyba żartujesz.


Synchronizacja wstecznego - wbij w Google hasło, rozjaśni się po dwóch trzech postach na innych forach :)


Chodzi o nawiew na "twarz" z konsoli środkowej dla pasażerów z tyłu.
Na nogi jest od zawsze.

Kwestia grubości szyb jest ciekawa, oraz tego jak izoluja od ciepła /zimna.
Kupiłem żonie suzuki swifta ostatnio... Lekkie słoneczko i czuję się jak wampir który zaraz spłonie, tak grzeje przez szyby... Pali w ręce :)


Żeby nie było że off top - jeździłem outkiem w manualu, sam mam cvt.
Gdybym nie jeździł codziennie po Krakowie, to może manual by dał radę.
W korkach automat rzecz niezastąpiona. Warta dopłaty :)
Mniej pali, ale to walka o jakiś 1 litr - który można urwać przy dobrych warunkach w stosunku do manuala.

Na autostradzie jest super. Obroty 2.500 rpm przy 130km/h. Przy 170 km/hjakieś 3.500 rpm.
Od silnika cicho, ale wiatr daje po uszach.
Outlander to bryła lodówki, więc aerodynamika słaba.

robus88 - 03-12-2019, 12:35

Czy z jakością lakieru rzeczywiście jest tak źle? Szczególnie na drogach szybkiego ruchu.
Czy polecacie montować folię ochronną na zderzak i pokrywę komory silnika?

Brodzins - 03-12-2019, 13:12

robus88 napisał/a:
Czy z jakością lakieru rzeczywiście jest tak źle? Szczególnie na drogach szybkiego ruchu.
Czy polecacie montować folię ochronną na zderzak i pokrywę komory silnika?


Robię prawie 40 tyś rocznie.
Połowa po drogach szybkiego ruchu. Kupiłem czarny lakier w zaprawce i raz na czas maziam maskę. Jak widzę biały podkład :cry:

Na zderzaku czysto... nie wiem albo się lepiej trzyma, albo plastik amortyzuje kamienie... Nie wiem...


Ogólnie lakier rysuje się od patrzenia. Mój wygląda jakbym go druciakiem jechał raz na miesiąc. A tylko parę razy szczotką na myjni myłem. Po uprzednim spłukaniu w miarę dokładnym.
Ale szkoda mi polerować, bo za moment będzie to samo - jakoś nie przejmuje się tym.

Odpowiadając na pytanie - maskę bym okleił i błotniki przednie. Od razu.
Zderzak też można przy okazji. Nie zaszkodzi.

Rozważ także folię bezbarwną na lampy - jak robić to komplet :)

grzes - 04-12-2019, 13:06

Jeżdżę takim 5 rok, 90 tysięcy. Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony. Kiedy go kupowłaem, identyczna wersja z CVT 4x4 kosztowała tylko 10 tysięcy więcej – niestety przyśpieszał 2 sekundy wolniej do 100, co ewidentnie dało się odczuć w jeździe próbnej. Szkoda że nie oferowali wtedy ( i chyba nadal) manuala z benzyną i 4x4. 6 biegu brakuje na autostradach, cichy nie jest, choć podobno w kolejnych rocznikach to poprawili. ASX to inne gabaryty.
Pablo79 - 11-12-2019, 07:37

Nie ma porównania pomiędzy tymi samochodami.
Jeśli jesteś w stanie wrócić z atomatu do manula, to się nie zastanawiaj.
Ja mam w gazie to nie liczę spalania, ale średnia, to chyba z 11 litrów lpg na 100km.
Mój Outlander 2016 w najtanszej wersji jest tylko 100 kg cięższy od golfa kolegi z silnikiem 1.4.
Nie tylko mało pali, ma jeszcze dobre odejście.
Czy ASX też ma silnik 2.0 150 km?
Outlander w najtańszej wersji ma wszystko czego potrzebuję, poza grzaniem lusterek zewnętrznych.
Teraz wyskoczyła mi potrzeba zainstalowania haka i może od razu wstawię kamerę.

Marcino - 11-12-2019, 09:59

jacekk napisał/a:
Prędkość maksymalna 190, którą musi osiągnąć w okolicach obrotów mocy maksymalnej, więc należy się spodziewać 4000 obr przy 140 km/h. Przy 6-biegowej skrzyni byłoby tak samo tylko biegi 1-5 byłyby krótsze. Bo rozwiązań typu nadbieg raczej się nie stosuje w skrzyniach ręcznych.

Oczywiście ze są nadbiegi w manualu. Nawet 5 biegowa w galancie z przed 22 lat tak ma w zależnosci od typu nawet 0.731 przełozenie na 5t ce.

4 tys obrotow przy 140km/h to musi niestety palic sporo paliwa.

Znajomemy O3 CVT pali 10-11 litrów PB.

robus88 - 12-12-2019, 15:17

Panowie a jak oceniacie i porównujęcie Outlandera w manualu do takiej KIA Sportage 1.6 GDI 132 km w wersji M?

Napisałem konkretnie o tej wersji, bowiem podobno gaz współpracuje normalnie.

Marcino - 13-12-2019, 10:26

robus88 napisał/a:
Panowie a jak oceniacie i porównujęcie Outlandera w manualu do takiej KIA Sportage 1.6 GDI 132 km w wersji M

Te 132 konie nie jedzie .... przyspieszanie 80-120km/h to wieczość. Pali dośc sporo.
Co do LPG to instalacja dedykowana jak większośc do nowych, nie wiem jak z mejscem na butle.

lexus - 14-12-2019, 13:00

robus88 napisał/a:

Panowie a jak oceniacie i porównujęcie Outlandera w manualu do takiej KIA Sportage 1.6 GDI 132 km w wersji M?
mam tucsona z tym silnikiem , jedzie jak wysoko kręcisz bo nie ma turbo , przy normalnej jeżdzie pali 7,5 l w warszawie w trasie do 140 podobnie do 8 l. na autostradzie i ogólnie pow. 2000 obrotów całkiem dobrze wstaje podobnie jak oII w 2,0 did ,natomiast gdi nie bardzo do gazu nie ma aut regulacji,a poza tym przy takim spalaniu szkoda psuć auta
kotakot - 14-12-2019, 21:34

Czy z omawianym modelu (2.0, manual, 5 osobowy, wersja podstawowa wyposażenia) fotele tylniej kanapy maja regulacje kata oparcia? Zapomniałem dopytac w salonie. Dzięki.
acent - 15-12-2019, 18:29

Tak ma.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group