To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS3W 1.6 LPG] Nie może zapalić, brak reakcji na pedał gazu

Krzyzak - 06-10-2020, 19:40

bialy192 napisał/a:
Macie jeszcze jakieś propozycje?
standardowo czujnik wału
bialy192 - 06-10-2020, 20:03

Jeśli faktycznie byłby uszkodzony to odpaliłby w trybie awaryjnym na LPG?
Krzyzak - 07-10-2020, 07:24

bialy192 napisał/a:
odpaliłby w trybie awaryjnym na LPG?
nie
napisałem to nie przeczytawszy, że próbuje odpalać i gaśnie

MitsuGo - 07-10-2020, 07:43

plecho1 napisał/a:
Raczej nie bo jak mi wiadomo to przełącznik nie ma żadnego wpływu na pracę na benzynie ani na gazie, jedynie przełącza po między tymi paliwami.


Trochę tego nie rozumiem. Jeśli przełącza między Benzyna /LPG to co się stanie jak przy gaszeniu auta nie przełączy z lpg na benzynę z powodu uszkodzenia elektroniki ? Wówczas (teoretyzuję) rano odpalanie od razu zaczyna się od lpg ale samochód nie będzie mógł odpalić bo np. temperatura płynu chłodzącego jest za niska. Przy odpalaniu awaryjnym z lpg być może temperatura płynu nie jest brana pod uwagę. Nie mam z tym jednak doświadczenia ale temat ciekawy.

Łukasz340 - 07-10-2020, 09:08

Ewidetnie układ paliwowy i tu trzeba szukać przyczyny i nie łączyć tego z LPG.
Słabe ciśnienie w układzie

bialy192 - 07-10-2020, 11:33

Tak też myślę ale zobaczymy jak podmienie pompkę :)

[ Dodano: 08-10-2020, 19:46 ]
Panowie temat rozwiązany, zawalony filtr paliwa przy pompie. Sama pompka działa, ale filtr był tak zawalony że pompka nie zaciągała benzyny tyle ile powinna. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak wyglądał filtr i bak od środka. Bak jest niestety w fatalnym stanie (wyszła jazda na baku zatankowanym do poziomu 1/4), zardzewiały i kwalifikuje się do wymiany.

Czy wiecie czy produkują do naszych lancerów zamienniki zbiornika paliwa z plastiku?

https://photos.app.goo.gl/fDFXtZYR7M9GxT7T7

plecho1 - 08-10-2020, 21:28

MitsuGo, W instalacji sekwencyjnej są w sumie dwa stany po między jakimi przełącza przełącznik. Jeden to benzyna a drugi to tryb automatyczny czyli odpalanie na benzynie i przełączenie na gaz przy spełnieniu warunków przełączenia czyli:
1. Właściwa temperatura reduktora,
2. Właściwa temperatura gazu,
3. Właściwe ciśnienie gazu,
4. obroty silnika widziane przez sterownik.

Krzyzak - 09-10-2020, 08:19

bialy192 napisał/a:
wyszła jazda na baku zatankowanym do poziomu 1/4
też tak jeżdżę od 4 lat (od czasu montażu LPG)
już jeden wtrysk benzynowy zmieniałem, bo się zatkał - oczywiście "musiał" to być ten pod kolektorem :) (mowa o V6) - na szczęście komplet z listwami kupiłem za 50zł, więc 8zł za wymianę wtryskiwacza to mały koszt
ale fakt - metalowy bak, którego większą część wypełnia powietrze, z którego z kolei skrapla się woda, to proszenie się o ww problemy

bialy192 - 09-10-2020, 20:20

Najgorzej że używane są po 500-700 zł i nie wiadomo na co się trafi, a zamiennik nowy Klokkerholma za 950 zł :)
rudi88 - 11-10-2020, 12:33

Sprawdź w jakim stanie masz rurę od wlewu bo to ona najczęściej koroduje pierwsza i cały syf leci wtedy do zbiornika.
O zbiornik zapytaj w mitsustyle.pl. Jakiś czas temu mieli chyba coś dostępnego.

MitsuGo - 15-10-2020, 07:48

plecho1 napisał/a:
MitsuGo, W instalacji sekwencyjnej są w sumie dwa stany po między jakimi przełącza przełącznik. Jeden to benzyna a drugi to tryb automatyczny czyli odpalanie na benzynie i przełączenie na gaz przy spełnieniu warunków przełączenia czyli:
1. Właściwa temperatura reduktora,
2. Właściwa temperatura gazu,
3. Właściwe ciśnienie gazu,
4. obroty silnika widziane przez sterownik.


Dziękuję plecho1

Czy istnieje możliwość ( z powodu jakiegoś uszkodzenia), że sterownik zostanie w trybie automatycznym i rano od razu będzie startował z załączonego lpg z pominięciem pb ? Jeśli tak to wówczas z braku spełnienia warunków 1-4 silnik mógłby nie odpalić. Tak przynajmniej to sobie wyobrażam ale może są jakieś zabezpieczenia w sterowniku nie pozwalające na taką sytuację.

Jednak jest coś takiego w instalacji lpg jak odpalanie awaryjne.
Czy wówczas spełnienie warunków 1-4 jest pomijane przez elektronikę sterownika lpg ?



[ Dodano: 15-10-2020, 07:52 ]
bialy192 napisał/a:

Panowie temat rozwiązany, zawalony filtr paliwa przy pompie. Sama pompka działa, ale filtr był tak zawalony że pompka nie zaciągała benzyny tyle ile powinna.

Gratuluję namierzenia usterki i dziękuję, że ją opisałeś.

mani3kmzks - 15-11-2020, 20:36

bialy192 napisał/a:
Najgorzej że używane są po 500-700 zł i nie wiadomo na co się trafi, a zamiennik nowy Klokkerholma za 950 zł :)


gdzie jest dostępny taki zbiornik?

kuba!!! - 15-11-2020, 22:06

https://www.iparts.pl/cze...08-2106277.html
pie_tras - 21-03-2021, 11:59

Witam. Mam przypadek jak w temacie. Moj lancer 1.6 przed wczoraj z nieznanych przyczyn odmówił posłuszeństwa. Otóż samochód około 30 minut chodził na biegu jałowym (LPG), silnik rozgrzany, po czym zaczął tracić obroty i się dławic a następnie zgasł. Próbując później odpalić silnik nie chciał zaskoczyć. Dałem mu czas ok 15 min i ponowna próba silnik zapala ale nie reaguję na gaz i się dławi. Nastepnego dnia wymieniłem świece szukając w nich problemu ale brak poprawy (nieodpala). Silnik uruchamia się zawsze na benzynie więc nie wiąże tego z lpg. Przygotowałem samochód do cholowania - wycofałem z miejsca parkingowego przepychajac samochód na luzie, trójkąt, linka i cos mnie podkusilo żeby jeszcze raz odpalic - silnik załapał jakby nigdy nic. Moje pytanie do Was - czy to możliwe że szwankuje czujnik położenia wału nie wywalajac jednoczesnie błedu i kontrolki check engine. Zrobiłem wczoraj samochodem jakieś 60 km i nic się nie działo prócz jednego momentu gdy nagle spod maski słyszałem lekkie stuki uzaleznione od wysokości obrotów silnika - mały przystanek i ponowny rozruch silnika pomógł pozbyć się stukow.
Ps. 1/4 baku paliwa by uprzedzić pytanie o ilość paliwa w baku.

Macie jakieś sugestie?

lucekm - 21-03-2021, 17:54

pie_tras napisał/a:
Witam. Mam przypadek jak w temacie. Moj lancer 1.6 przed wczoraj z nieznanych przyczyn odmówił posłuszeństwa. Otóż samochód około 30 minut chodził na biegu jałowym (LPG), silnik rozgrzany, po czym zaczął tracić obroty i się dławic a następnie zgasł. Próbując później odpalić silnik nie chciał zaskoczyć. Dałem mu czas ok 15 min i ponowna próba silnik zapala ale nie reaguję na gaz i się dławi. Nastepnego dnia wymieniłem świece szukając w nich problemu ale brak poprawy (nieodpala). Silnik uruchamia się zawsze na benzynie więc nie wiąże tego z lpg. Przygotowałem samochód do cholowania - wycofałem z miejsca parkingowego przepychajac samochód na luzie, trójkąt, linka i cos mnie podkusilo żeby jeszcze raz odpalic - silnik załapał jakby nigdy nic. Moje pytanie do Was - czy to możliwe że szwankuje czujnik położenia wału nie wywalajac jednoczesnie błedu i kontrolki check engine. Zrobiłem wczoraj samochodem jakieś 60 km i nic się nie działo prócz jednego momentu gdy nagle spod maski słyszałem lekkie stuki uzaleznione od wysokości obrotów silnika - mały przystanek i ponowny rozruch silnika pomógł pozbyć się stukow.
Ps. 1/4 baku paliwa by uprzedzić pytanie o ilość paliwa w baku.

Macie jakieś sugestie?


Podepnij ELMa i zczytaj kod błędu.
Mi ostatnio zgasł 3s po odpaleniu i pokazał się błąd imobilajzera,
Drugi kluczyk rozwiązał problem. Komputer to podstawa, bo tak to będziemy zgadywać.
Ja przed podpieciem kompa obstawiałem już układ zapłonowy bądź pompkę, a skończyło się na zupełnie innej przyczynie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group