[02-06]Lancer CS0 - [CS3W 1.6 LPG] Nie może zapalić, brak reakcji na pedał gazu
Krzyzak - 06-10-2020, 19:40
bialy192 napisał/a: | Macie jeszcze jakieś propozycje? | standardowo czujnik wału
bialy192 - 06-10-2020, 20:03
Jeśli faktycznie byłby uszkodzony to odpaliłby w trybie awaryjnym na LPG?
Krzyzak - 07-10-2020, 07:24
bialy192 napisał/a: | odpaliłby w trybie awaryjnym na LPG? | nie
napisałem to nie przeczytawszy, że próbuje odpalać i gaśnie
MitsuGo - 07-10-2020, 07:43
plecho1 napisał/a: | Raczej nie bo jak mi wiadomo to przełącznik nie ma żadnego wpływu na pracę na benzynie ani na gazie, jedynie przełącza po między tymi paliwami. |
Trochę tego nie rozumiem. Jeśli przełącza między Benzyna /LPG to co się stanie jak przy gaszeniu auta nie przełączy z lpg na benzynę z powodu uszkodzenia elektroniki ? Wówczas (teoretyzuję) rano odpalanie od razu zaczyna się od lpg ale samochód nie będzie mógł odpalić bo np. temperatura płynu chłodzącego jest za niska. Przy odpalaniu awaryjnym z lpg być może temperatura płynu nie jest brana pod uwagę. Nie mam z tym jednak doświadczenia ale temat ciekawy.
Łukasz340 - 07-10-2020, 09:08
Ewidetnie układ paliwowy i tu trzeba szukać przyczyny i nie łączyć tego z LPG.
Słabe ciśnienie w układzie
bialy192 - 07-10-2020, 11:33
Tak też myślę ale zobaczymy jak podmienie pompkę
[ Dodano: 08-10-2020, 19:46 ]
Panowie temat rozwiązany, zawalony filtr paliwa przy pompie. Sama pompka działa, ale filtr był tak zawalony że pompka nie zaciągała benzyny tyle ile powinna. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak wyglądał filtr i bak od środka. Bak jest niestety w fatalnym stanie (wyszła jazda na baku zatankowanym do poziomu 1/4), zardzewiały i kwalifikuje się do wymiany.
Czy wiecie czy produkują do naszych lancerów zamienniki zbiornika paliwa z plastiku?
https://photos.app.goo.gl/fDFXtZYR7M9GxT7T7
plecho1 - 08-10-2020, 21:28
MitsuGo, W instalacji sekwencyjnej są w sumie dwa stany po między jakimi przełącza przełącznik. Jeden to benzyna a drugi to tryb automatyczny czyli odpalanie na benzynie i przełączenie na gaz przy spełnieniu warunków przełączenia czyli:
1. Właściwa temperatura reduktora,
2. Właściwa temperatura gazu,
3. Właściwe ciśnienie gazu,
4. obroty silnika widziane przez sterownik.
Krzyzak - 09-10-2020, 08:19
bialy192 napisał/a: | wyszła jazda na baku zatankowanym do poziomu 1/4 | też tak jeżdżę od 4 lat (od czasu montażu LPG)
już jeden wtrysk benzynowy zmieniałem, bo się zatkał - oczywiście "musiał" to być ten pod kolektorem (mowa o V6) - na szczęście komplet z listwami kupiłem za 50zł, więc 8zł za wymianę wtryskiwacza to mały koszt
ale fakt - metalowy bak, którego większą część wypełnia powietrze, z którego z kolei skrapla się woda, to proszenie się o ww problemy
bialy192 - 09-10-2020, 20:20
Najgorzej że używane są po 500-700 zł i nie wiadomo na co się trafi, a zamiennik nowy Klokkerholma za 950 zł
rudi88 - 11-10-2020, 12:33
Sprawdź w jakim stanie masz rurę od wlewu bo to ona najczęściej koroduje pierwsza i cały syf leci wtedy do zbiornika.
O zbiornik zapytaj w mitsustyle.pl. Jakiś czas temu mieli chyba coś dostępnego.
MitsuGo - 15-10-2020, 07:48
plecho1 napisał/a: | MitsuGo, W instalacji sekwencyjnej są w sumie dwa stany po między jakimi przełącza przełącznik. Jeden to benzyna a drugi to tryb automatyczny czyli odpalanie na benzynie i przełączenie na gaz przy spełnieniu warunków przełączenia czyli:
1. Właściwa temperatura reduktora,
2. Właściwa temperatura gazu,
3. Właściwe ciśnienie gazu,
4. obroty silnika widziane przez sterownik. |
Dziękuję plecho1
Czy istnieje możliwość ( z powodu jakiegoś uszkodzenia), że sterownik zostanie w trybie automatycznym i rano od razu będzie startował z załączonego lpg z pominięciem pb ? Jeśli tak to wówczas z braku spełnienia warunków 1-4 silnik mógłby nie odpalić. Tak przynajmniej to sobie wyobrażam ale może są jakieś zabezpieczenia w sterowniku nie pozwalające na taką sytuację.
Jednak jest coś takiego w instalacji lpg jak odpalanie awaryjne.
Czy wówczas spełnienie warunków 1-4 jest pomijane przez elektronikę sterownika lpg ?
[ Dodano: 15-10-2020, 07:52 ]
bialy192 napisał/a: |
Panowie temat rozwiązany, zawalony filtr paliwa przy pompie. Sama pompka działa, ale filtr był tak zawalony że pompka nie zaciągała benzyny tyle ile powinna. |
Gratuluję namierzenia usterki i dziękuję, że ją opisałeś.
mani3kmzks - 15-11-2020, 20:36
bialy192 napisał/a: | Najgorzej że używane są po 500-700 zł i nie wiadomo na co się trafi, a zamiennik nowy Klokkerholma za 950 zł |
gdzie jest dostępny taki zbiornik?
kuba!!! - 15-11-2020, 22:06
https://www.iparts.pl/cze...08-2106277.html
pie_tras - 21-03-2021, 11:59
Witam. Mam przypadek jak w temacie. Moj lancer 1.6 przed wczoraj z nieznanych przyczyn odmówił posłuszeństwa. Otóż samochód około 30 minut chodził na biegu jałowym (LPG), silnik rozgrzany, po czym zaczął tracić obroty i się dławic a następnie zgasł. Próbując później odpalić silnik nie chciał zaskoczyć. Dałem mu czas ok 15 min i ponowna próba silnik zapala ale nie reaguję na gaz i się dławi. Nastepnego dnia wymieniłem świece szukając w nich problemu ale brak poprawy (nieodpala). Silnik uruchamia się zawsze na benzynie więc nie wiąże tego z lpg. Przygotowałem samochód do cholowania - wycofałem z miejsca parkingowego przepychajac samochód na luzie, trójkąt, linka i cos mnie podkusilo żeby jeszcze raz odpalic - silnik załapał jakby nigdy nic. Moje pytanie do Was - czy to możliwe że szwankuje czujnik położenia wału nie wywalajac jednoczesnie błedu i kontrolki check engine. Zrobiłem wczoraj samochodem jakieś 60 km i nic się nie działo prócz jednego momentu gdy nagle spod maski słyszałem lekkie stuki uzaleznione od wysokości obrotów silnika - mały przystanek i ponowny rozruch silnika pomógł pozbyć się stukow.
Ps. 1/4 baku paliwa by uprzedzić pytanie o ilość paliwa w baku.
Macie jakieś sugestie?
lucekm - 21-03-2021, 17:54
pie_tras napisał/a: | Witam. Mam przypadek jak w temacie. Moj lancer 1.6 przed wczoraj z nieznanych przyczyn odmówił posłuszeństwa. Otóż samochód około 30 minut chodził na biegu jałowym (LPG), silnik rozgrzany, po czym zaczął tracić obroty i się dławic a następnie zgasł. Próbując później odpalić silnik nie chciał zaskoczyć. Dałem mu czas ok 15 min i ponowna próba silnik zapala ale nie reaguję na gaz i się dławi. Nastepnego dnia wymieniłem świece szukając w nich problemu ale brak poprawy (nieodpala). Silnik uruchamia się zawsze na benzynie więc nie wiąże tego z lpg. Przygotowałem samochód do cholowania - wycofałem z miejsca parkingowego przepychajac samochód na luzie, trójkąt, linka i cos mnie podkusilo żeby jeszcze raz odpalic - silnik załapał jakby nigdy nic. Moje pytanie do Was - czy to możliwe że szwankuje czujnik położenia wału nie wywalajac jednoczesnie błedu i kontrolki check engine. Zrobiłem wczoraj samochodem jakieś 60 km i nic się nie działo prócz jednego momentu gdy nagle spod maski słyszałem lekkie stuki uzaleznione od wysokości obrotów silnika - mały przystanek i ponowny rozruch silnika pomógł pozbyć się stukow.
Ps. 1/4 baku paliwa by uprzedzić pytanie o ilość paliwa w baku.
Macie jakieś sugestie? |
Podepnij ELMa i zczytaj kod błędu.
Mi ostatnio zgasł 3s po odpaleniu i pokazał się błąd imobilajzera,
Drugi kluczyk rozwiązał problem. Komputer to podstawa, bo tak to będziemy zgadywać.
Ja przed podpieciem kompa obstawiałem już układ zapłonowy bądź pompkę, a skończyło się na zupełnie innej przyczynie
|
|
|