To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - olej do skrzyni Colt Z3 - oryginał nieprodukowany więc jaki?

kuba!!! - 20-11-2020, 20:01

Dziwna sprawa bo przeważnie wchodzi mniej niż jest w instrukcji, gdyż nie zlatuje cały stary olej ze skrzyni.
Nie wylewał ci się olej korkiem przelewowym?

Marco1973 - 20-11-2020, 20:39

Robił kolega zaufany dobry mechanik. Mówił że jak zaczęło się wylewać korkiem to zakręcił a weszło prawie 2l właśnie.
Gdzieś już czytałem że ktoś też zmieniał i 2l poszło.

[ Dodano: 20-11-2020, 20:42 ]
W manualu dot. zmiany oleju widziałem, że poziom oleju zaznaczyli 0-5mm poniżej korka przelewowego. może to ta różnica właśnie jak się leje pod korek, bo według manuala 1,75l może podali jak jest 5mm poniżej korka. W każdym bądź razie wlane pod korek przelewowy, więc ok jest.

Andrzej.62 - 21-11-2020, 19:49

W zeszłym roku sprawdziłem profilaktycznie ilość oleju w skrzyni która była zalana fabrycznie olejem, zero wycieków przebieg samochodu to tylko 30tys. i też dolałem ok 200ml. do przelania. Kiedyś dolewałem w tylnym moście w BMW też żadnych wycieków i też ok. 200ml dolałem. Wydaje mi się że w fabryce zalewają deklarowana ilością a nie do przelania. Natomiast do silnika najczęściej wchodzi mniej niż podają do po wymianie sinik nie jest całkowicie suchy jak przy pierwszym zalaniu.
CB4W_00 - 13-06-2021, 11:02

Witam.
Jakiś czas temu wymieniłem olej w colcie Z30 1.3 MT, zalałem Shell Spirax S4 G 75W-90.
Po wymianie wsteczny wchodzi jak chce, najczęściej jest jeden zgrzyt.
Ten sam olej zalewałem do grandisa i tam wsteczny nigdy nie zgrzytał. Zastanawiam się czy wymiana na inny 'lepszy' olej ma sens. A może sprzęgło lub skrzynia się kończy?

Marco1973 - 13-06-2021, 20:42

lepszy olej niczego tu nie zmieni. w Colcie zgrzytanie wstecznego to norma za sprawą braku synchronizatora. sporo na forum na ten temat. czasem wsteczny nie che w gołe wejść i trzeba wtedy wrzucić jedynkę i lekko ruszyć a potem dopiero wsteczny albo dwukrotnie wcisnąc sprzęgło.
CB4W_00 - 14-06-2021, 18:47

Przed wymianą było lepiej. Wsteczny potrafił zgrzytnąć ale nie tak często i nie tak ordynarnie.
Olej który zlałem był koloru czerwonego. Zalewał ktoś skrzynię olejem ATF?

joujoujou - 14-06-2021, 23:58

Bywają oleje do manuali koloru czerwonego - redline chociażby. :)
CB4W_00 - 19-06-2021, 12:43

Zgrzytanie zmniejszyło się po dodaniu MoS2.
Andrzej.62 - 17-07-2021, 23:18

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni. Olej jak spuszczałem był gorący i dałem sobie czas na dokładne spuszczenie.Tak że stary olej został dokładnie spuszczony. I ... wlałem całe 2L świeżego oleju (dane serwisowe 1,75L) i olej się nie przelał korkiem przelewowym.
malyrawi - 18-07-2021, 11:05

Widzę, że czas wymiany oleju w skrzyni biegów się zaczął ;) Też wymieniałem wczoraj olej w skrzyni bo prawie 200k km na liczniku i też się zdziwiłem, że zleciały 2 litry, ale wlałem ok 1,85 litra 8) , bo myślałem, że się przeleje.... skoro wymagane jest 1.75 l. Zastosowałem olej Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 (API GL-4).

Czy powinienem dolać do 2 litrów czy pozostawić te 1,85 litra?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group