To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - znoszenie pojazdu w prawo

krzychu - 09-12-2020, 09:58

rajan napisał/a:
A to nie jest tak, że samochód jednak powinien jechać prosto?


Na odległości 100m? :shock: Przecież jak droga jest nachylona 2-3% to jak ma przez 100m jechać prosto?

rajan - 09-12-2020, 13:04

krzychu napisał/a:
rajan napisał/a:
A to nie jest tak, że samochód jednak powinien jechać prosto?


Na odległości 100m? :shock: Przecież jak droga jest nachylona 2-3% to jak ma przez 100m jechać prosto?


Znamy stanowisko ASO, nie musisz go powtarzać :lol:

Brodzins - 09-12-2020, 13:46

Czekajcie robi się ciekawie :D

Ale jak czasem puszcze kiere na znanym mi odcinku... to raz leci sam jak po sznurku... raz go ściąga w prawo... raz w lewo... jak się tam mu ułoży. Sciąganie też można różnie definiować, bo jak po 100m zacznie zbliżac się do osi, to traktuje to jako normalny objaw... krzywy asfalt... podmuchy wiatr.
Sciągał mi jak strzeliłem w krawęznik przy 60km/h i pozniej musiałem kierownice trzymać bo sam skrecał :D

robertdg - 13-12-2020, 15:40

Najważniejsze w zagadnieniu jest jak to sciąganie na prawo wygląda, bo jezeli walke toczymy z kierownica na kazdym przejechanym metrze nie wazne czy asfalt nowy czy stary, pochylony, zakoleinowany, etc., wtedy problem jest dośc powazny
Robson15 - 17-12-2020, 09:17

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie jest to mój pierwszy samochód, choć pierwsze Mitsubishi. Samochód znosi w prawo. Fakt ten potwierdziło już inne ASO, do którego pojechałem. Po rutynowym ustawieniu geometrii nadal znosi w prawo. Na stacji diagnostycznej rutynowo zweryfikowano cały układ kierowniczy i zawieszenia. Nie ma luzów, przynajmniej odczuwalnych i widocznych. Problem jest zatem poważniejszy. W najbliższym czasie zamierzam przejechać się innymi Outlanderami testowymi aby porównać jak się je prowadzi.
Stalowy - 17-12-2020, 22:20

Niestety też mam ten problem. Co ciekawe, wydaje mi się, że gdy jedzie się "na luzie" to samochód prowadzi się prosto, ewentualnie lekko podąża za pochyleniem drogi, to w lewo to w prawo.
Za to podczas jazdy z wciśniętym gazem, zawsze jest to ściąganie w prawo. Przy ruszaniu albo mocniejszym wciśnięciu gazu to jest już bardzo widocznie, kierownica sama skręca w prawo; podobnie podczas przejazdu przez nierówności. Znając życie ASO nie wiele tu poradzi, ale zgłoszę im przy przeglądzie...

Brodzins - 18-12-2020, 07:28

Wszystkim znosi w prawo przy dodawaniu gazu... czyżby jedno kółko zapierniczało szybciej a inne wolnej?
Czyżby Mitsu nie było dla ludzi o lewicowych poglądach? :) głupi żart... proszę go pominąć... :)

acent - 19-12-2020, 11:05

Mi wczoraj znosił w lewo, ale chyba to wynik przemęczenia.
robertdg - 20-12-2020, 15:16

Robson15 napisał/a:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie jest to mój pierwszy samochód, choć pierwsze Mitsubishi. Samochód znosi w prawo. Fakt ten potwierdziło już inne ASO, do którego pojechałem. Po rutynowym ustawieniu geometrii nadal znosi w prawo. Na stacji diagnostycznej rutynowo zweryfikowano cały układ kierowniczy i zawieszenia. Nie ma luzów, przynajmniej odczuwalnych i widocznych. Problem jest zatem poważniejszy. W najbliższym czasie zamierzam przejechać się innymi Outlanderami testowymi aby porównać jak się je prowadzi.


Wciąz nie ma uzasadnionej odpowiedzi jako odbioru problemu, to ze sie jezdziło kilkunastoma autami nie ma zadnego znaczenia, bo pokazalbym Ci auta w których zmiana samych kól potrafi dac drastyczne odczucia w jezdzie pomimo zachowania wszelkiej równowagi w ciśnieniu, geometrii, rozmiarach, etc., ale OK, skoro uważasz podstawowe pytanie za bagatelizacji swojej osoby, istote problemu poznaje sie od podstaw.

Robson15 - 17-01-2021, 18:19
Temat postu: cd historii
Obecnie auto prowadzi się dużo lepiej. W innym aso dużo poważniej podeszli do tematu. Po pierwsze - na wstępie potwierdzili, że samochód ściąga w prawo i mam rację. Po drugie zabrali się za diagnostykę. Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. Po ustawieniu geometrii - auto zaczęło się prowadzić dużo lepiej. Następnie skalibrowano czujnik kąta skrętu. Efekt zamierzony - auto zaczęło w końcu jechać prosto.
rajan - 18-01-2021, 00:24

Robson15 napisał/a:
Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie.


To gdzie w końcu trafiłeś - pochwal się :)

spiacy83 - 10-05-2021, 19:57
Temat postu: Re: cd historii
Robson15 napisał/a:
Obecnie auto prowadzi się dużo lepiej. W innym aso dużo poważniej podeszli do tematu. Po pierwsze - na wstępie potwierdzili, że samochód ściąga w prawo i mam rację. Po drugie zabrali się za diagnostykę. Ta wykazała źle ustawioną geometrię kół pomimo, że w Mitsubishi Japan Motors na krasnobrodzkiej ustawiana była dwukrotnie. Po ustawieniu geometrii - auto zaczęło się prowadzić dużo lepiej. Następnie skalibrowano czujnik kąta skrętu. Efekt zamierzony - auto zaczęło w końcu jechać prosto.


A to inne ASO to?

acent - 23-05-2021, 10:08

Korekta geometrii rozwiązuje problem. Maszyna do geometrii 4x4 (jednoczesne ustawianie wszystkich kół, i co ciekawe czasami na granicy tolerancji jest ok) i oczywiście wiedza. Jestem własnie po i działa. Najciekawsze, że zrobiłem to na stacji kontroli pojazdów - mieli taką maszynę.
aggio - 22-07-2021, 14:28

Ja mam ten sam problem. Dwa razy już ustawiali mi geometrię i niby wszystko ok ale nadal ściąga w prawo. Opony przekładałem zima/lato to samo. Zauważyłem, że jak jadę po prostej drodze i delikatnie ruszę kierownica w lewo to ściąga na lewo jak w prawo to ściąga w prawo. Może problem jest z przekładnią kierowniczą?
To masz - 13-10-2022, 08:12

U mnie też delikatnie ściąga w prawo. Przyczyną nie jest stan nawierzchni, wiem bo przerabiałem to w innym samochodzie. Jeździłem od serwisu do serwisu, a jedni poprawiali po drugich i tak w koło... szkoda, że ja za to płaciłem ;)
Za chwile zmiana opon na zimowe, więc się wstrzymam z jakimikolwiek decyzjami, bo częstą przyczyną są właśnie opony. Nawet jeśli na zimówkach się poprawi to i tak dla świętego spokoju wybiorę się na geometrię.

[ Dodano: 27-10-2022, 13:13 ]
Na zimowych oponach/kołach ściąga jak ściągało, zupełnie bez zmian. Po weekendzie umówię się na wykonanie zbieżności.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group