Pajero IV - [3.2 DID] P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
zbyszekm2 - 05-03-2021, 13:29
KujawiakKuba napisał/a: | Czesc,
Zbyszku masz racje, egr umarł. Co sądzisz o wylaczeniu egr i usunięciu dpf? Nowy oryg egr coś koło 1200, względy ekonomiczne przemawiają za odlączeniem ale nie wiem jak na dłuższą metę z żywotnościa. Jakieś przeciwwskazania? |
Jestem przeciwnikiem odłączania czegoś co zrobiono fabrycznie. W tym przypadku on ma kilka funkcji.
svkje - 08-03-2021, 12:15
Co do mojej sytuacji:
Wymienilem zawor SCV.
Zrobilem pare krotkich kursow + mala trase 140km. Samochod spisywal sie OK i zadnych problemow podczas tego nie byo. Temp okolo 7 stopni na plusie.
Dzis szybki kurs do sklepu, temp ok 3 na plusie i na trasie powrotnej zaczal szarpac przy okolo 3tys obrotow ale tylko wtedy jak odpuszczalem gazu. Takie moje odczucie. Przy wcisnietym gazie samochod normalnie sie wkrecal. Wiecej nie testowalem. Zero kopcenia.
Temp cieczy w okolo polowie, nieduzo przed osiagnieciem temp pracy.
Podejrzewa ze samochod dalej ma ta sama usterke i moze w kazdym momencie stanac i sie dusic.
Takze moje historia dalej trwa.
Moze to ten EGR sie zacina?
Daroot - 08-03-2021, 16:15
Dla SCV jest procedura przyuczenia go kompturem, aczkolwiek doczytałem gdzieś że powinien się dostosować po iluś km, tak było u mnie. Natomiast co do EGR, jeśli mówisz że szarpie przy schodzenie z obrotów, to jest dziwne, bo przecież wtedy zarówno paliwo nie jest podawane jak i powietrze przelatuje przez silnik bez spalania. Może szapał w momencie zwalniania a nie całkowitego odpuszczania obrotów?
svkje - 08-03-2021, 18:16
Daroot napisał/a: | Dla SCV jest procedura przyuczenia go kompturem, aczkolwiek doczytałem gdzieś że powinien się dostosować po iluś km, tak było u mnie. Natomiast co do EGR, jeśli mówisz że szarpie przy schodzenie z obrotów, to jest dziwne, bo przecież wtedy zarówno paliwo nie jest podawane jak i powietrze przelatuje przez silnik bez spalania. Może szapał w momencie zwalniania a nie całkowitego odpuszczania obrotów? |
Moze niejasno sie wyrazilem.
Nie szarpie w momencie schodzenia z obrotow lecz zaraz po tym jak wcisne pedal gazu dochodzi powiedzmy do okolo 3tys obr i wtedy lekko odpuszczam gaz i wtedy jest to szarpniecie, jakby odciecie paliwa. (zacinajacy sie egr?)
Nie zawsze sie to dzieje, jest to bardzo nieprzwidywalne/tymczasowe.
Na ten moment jezdze z odpietym EGRem(wtyczka), chyba nic sie nie stanie?
Zobacze czy jakikolwiek objaw sie pojawi bez wpietej wtyczki.
Co zauwazylem, jesli gasze teraz samochod bez podpietego EGRa to jak wylaczam silnik to wlasnie chodzi ta sekunde dluzej jak wtedy gdy mialem brak reakcji na gaz/duszenie sie.
Mozna by z tego wywnioskowac ze EGR moze nie dzialac poprawnie.
Nie chodzi mi o sytuacje teraz, nie podpietego, ale wtedy kiedy wystapilo duszenie ze silnik zachowywal sie tak samo jak teraz bez podpietej wtyczki EGR.
Co do SCV slyszalem o procedurze przyuczenia aczkolwiek z tego co ludzie pisali na forach, te przyuczenie nie dawalo jakis wiekszych zmian. Nie robilem tego. Jak ktos ma wieksze pojecie na ten temat to moze nieco wyjasni. Sam nie zauwazylem zmian w pracy silnika.
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi
Robert09 - 27-03-2021, 10:57
Zawór egr to bardzo proste urządzenie. Odpięcie wtyczki może nie mieć wpływu na jego działanie, jeśli zablokował się z powodu zaklejenia sadzą w jakimś momencie. Może pozostawać całkowicie otwarty lub zamknięty, bez względu na podłączenie wtyczki. Po wymontowaniu w prosty sposób można go rozebrać i wyczyścić przy pomocy podstawowych narzędzi. Często dochodzi do zatarcia ośki przepustnicy. Po wyczyszczeniu warto ją wypolerować. Na australijskim e bay-u jest urządzenie które można kupić i wpiąć w wiązkę egr w celu ograniczenia jego działania ale tam są inne przepisy dotyczące emisji spalin i nie jest to zgodne z naszymi przepisami o czym należy pamiętać.
gshesiu - 27-03-2021, 15:50
ELM327 w gniazdo pod kierownicą, torque w telefon ... i widac wysterowanie EGR i błąd wysterowania, jak źle to wyczyścić albo wymienić
svkje - 28-03-2021, 15:20
W tym momencie mam wymieniony EGR i SCV.
W międzyczasie spadł mi wąż od turbiny który założyłem z powrotem na miejsce 😊
Jak narazie błąd sie nie powtórzył.
Mam jeszcze jeden podejrzany dźwięk z silnika taki klikajacy jak mam obroty ponad 3 tys, do 3 tyś idzie normalnie a od 3 tyś się pojawia . Nie występuje on zawsze, też sporadycznie. Czy może to być napinacz rozrzadu ?
Sprawdziłem i był wymieniony na akcji serwisowej w 17 roku i w tym momencie ma przejechanie ok 50 tyś km.
Myślę że warto to skontrolować.
Edit. Wydaje się że na zimnym jest bardziej widoczny a później jest ciszej. Doswiadzczacie też coś takiego? Jest to taki bardziej donośny ryk silnika. Moze to normalnie jak zwieksza sie ciśnienie wtrysku paliwa?
Edit. Sprawdziłem stary egr i bardzo ciężko chodził, myślę to to był problem, prawdopodobnie samo czyszczenie mogło by pomóc ale co nowe to nowe. Od wymiany jest jak narazie wszystko w porządku 👍
Problem można uznać za rozwiązany.
|
|
|