To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Elektryczne szyby

sbknr1 - 12-07-2021, 14:58

Krzyzak a jak mogę to sprawdzić?
jacek11 - 12-07-2021, 16:05

Najprościej, to zdejmij osłonkę z przekaźnika (lekko podważysz nożem, i powinna zejść), i zobaczysz które piny są do zasilania cewki. Sprawdź, czy jest prąd w gnieździe na jednym z pinów cewki, po przekręceniu zapłonu. Jeśli jest, to wina leży po stronie styków przekaźnika. Z resztą jak otworzysz przekaźnik, to zrozumiesz jego działanie.
sbknr1 - 13-07-2021, 04:52

Ok dzięki za informacje. Dzisiaj po pracy jeśli nie będzie padało tak jak wczoraj to zobaczę to teraz podsylam fotkę tego zmostkowanego przekaźnika.


Krzyzak - 13-07-2021, 07:47

na samym przekaźniku są opisane styki, 85-86 to cewka:

po zapłonie powinien pstryknąć, ew sprawdź czy dochodzi tam napięcie do którejś z nóżek

druga sprawa to widzę jakieś "druty" tam - czerwony kabelek, biały - zaryzykuję, że jest jakiś bałagan w instalacji, bo fabrycznie instalacja japońskich aut jest doskonała

edit: masz 4 styki, więc pewnie nie będzie 87a (bo nie jest potrzebny)

Bizi78 - 13-07-2021, 11:28

Tylko pytanie po co robiłeś mostek na cewce :wink: .
jacek11 - 13-07-2021, 15:59

Czyli wiadomo, że problem jest z zasilaniem cewki.
sbknr1 - 13-07-2021, 21:19

Gdzie ta cewka jest o której mówicie panowie. Dzisiaj nie miałem czasu rozłożyć tego przekaźnika. Po wczorajszej nawałnicy musiałem podwórko ogarnąć.
Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi?
Krótkimi słowami któryś z was mi to opiszę?

Bizi78 - 13-07-2021, 21:34

sbknr1 napisał/a:
Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi?


Posłużę się literaturom z internetu :wink: .


Źródło informacji: https://docplayer.pl/19547997-Przekazniki-elektryczne-budowa-zasada-dzialania-sterowanie.html

Krzyzak - 14-07-2021, 08:08

sbknr1 napisał/a:
o jaką cewkę chodzi?
podpowiem, że nie o moczową :D
sbknr1 - 14-07-2021, 08:19

Ok zrozumiałem. Tylko pytanie jeśli każdy przekaźnik podmienilem w całej skrzynce i nic to nie dało to co wszystkie są zepsute?
Bizi78 - 14-07-2021, 09:43

Skoro mostek załatwia sprawę a inne przekaźniki nie działają to prawdopodobnie nie dochodzi napięcie sterujące przekaźnikiem (to do cewki).
Krzyzak - 14-07-2021, 11:30

przecież napisałem - sprawdź napięcia na stykach w gnieździe przekaźnika
jacek11 - 14-07-2021, 15:55

Przede wszystkim, wyjmij zworkę na stykach zasilających cewkę przekaźnika, bo to grozi spaleniem pojazdu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group