[97-04]Galant EAxA/W - Elektryczne szyby
sbknr1 - 12-07-2021, 14:58
Krzyzak a jak mogę to sprawdzić?
jacek11 - 12-07-2021, 16:05
Najprościej, to zdejmij osłonkę z przekaźnika (lekko podważysz nożem, i powinna zejść), i zobaczysz które piny są do zasilania cewki. Sprawdź, czy jest prąd w gnieździe na jednym z pinów cewki, po przekręceniu zapłonu. Jeśli jest, to wina leży po stronie styków przekaźnika. Z resztą jak otworzysz przekaźnik, to zrozumiesz jego działanie.
sbknr1 - 13-07-2021, 04:52
Ok dzięki za informacje. Dzisiaj po pracy jeśli nie będzie padało tak jak wczoraj to zobaczę to teraz podsylam fotkę tego zmostkowanego przekaźnika.
Krzyzak - 13-07-2021, 07:47
na samym przekaźniku są opisane styki, 85-86 to cewka:
po zapłonie powinien pstryknąć, ew sprawdź czy dochodzi tam napięcie do którejś z nóżek
druga sprawa to widzę jakieś "druty" tam - czerwony kabelek, biały - zaryzykuję, że jest jakiś bałagan w instalacji, bo fabrycznie instalacja japońskich aut jest doskonała
edit: masz 4 styki, więc pewnie nie będzie 87a (bo nie jest potrzebny)
Bizi78 - 13-07-2021, 11:28
Tylko pytanie po co robiłeś mostek na cewce .
jacek11 - 13-07-2021, 15:59
Czyli wiadomo, że problem jest z zasilaniem cewki.
sbknr1 - 13-07-2021, 21:19
Gdzie ta cewka jest o której mówicie panowie. Dzisiaj nie miałem czasu rozłożyć tego przekaźnika. Po wczorajszej nawałnicy musiałem podwórko ogarnąć.
Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi?
Krótkimi słowami któryś z was mi to opiszę?
Bizi78 - 13-07-2021, 21:34
sbknr1 napisał/a: | Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi? |
Posłużę się literaturom z internetu .
Źródło informacji: https://docplayer.pl/19547997-Przekazniki-elektryczne-budowa-zasada-dzialania-sterowanie.html
Krzyzak - 14-07-2021, 08:08
sbknr1 napisał/a: | o jaką cewkę chodzi? | podpowiem, że nie o moczową
sbknr1 - 14-07-2021, 08:19
Ok zrozumiałem. Tylko pytanie jeśli każdy przekaźnik podmienilem w całej skrzynce i nic to nie dało to co wszystkie są zepsute?
Bizi78 - 14-07-2021, 09:43
Skoro mostek załatwia sprawę a inne przekaźniki nie działają to prawdopodobnie nie dochodzi napięcie sterujące przekaźnikiem (to do cewki).
Krzyzak - 14-07-2021, 11:30
przecież napisałem - sprawdź napięcia na stykach w gnieździe przekaźnika
jacek11 - 14-07-2021, 15:55
Przede wszystkim, wyjmij zworkę na stykach zasilających cewkę przekaźnika, bo to grozi spaleniem pojazdu.
|
|
|