To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Check engine i falujące obroty

plecho1 - 11-01-2022, 18:25

A z tym katem to mechanik Ci sugerował? Jeśli tak to jest ryzyko że chce na tobie zarobić :) Bo zużyty katalizator (z powodu materiału z jakiego jest zrobiony) w GDI potrafi kosztować około 4000zł :)
wojak999 - 11-01-2022, 21:53

plecho1 napisał/a:
A z tym katem to mechanik Ci sugerował? Jeśli tak to jest ryzyko że chce na tobie zarobić :) Bo zużyty katalizator (z powodu materiału z jakiego jest zrobiony) w GDI potrafi kosztować około 4000zł :)


Nie, to ja sam wysnułem takie przypuszczenie. Serio aż tyle wart jest zużyty katalizator ?!! To dobrze że mi to powiedziałeś :) Gdzie tyle za niego wezmę ?

Krzyzak - 12-01-2022, 08:41

wojak999 napisał/a:
Albo ten mechanik który wymienia mi tę przepustnicę teraz. Mówi że tylko ten błąd pokazał komputer. A co jeżeli pokazał też inne ale on nie chce tego robić i wymieni mi tylko przepustnicę, skasuje mnie a to nic nie pomoże
bo źle podchodzisz do tematu - jeśli już korzystasz z usług mechanika (bo wymiana przepustnicy jest prostą sprawą), to powinieneś oddać auto i spisać umowę, że mechanik ma usunąć "tu nazwa usterki" - po jego stronie powinna być diagnoza, wycena, potem twoja zgoda i jego naprawa
jeśli nie zlikwiduje, to dalej on się martwi - to błędne podejście, że wymieniają w ciemno obarczając klienta coraz to nowymi kosztami

wojak999 napisał/a:
zleciłem wymianę rozrządu. I ciekawe czy typek mi to w ogóle zrobił
zależy ile czasu minęło - do pewnego momentu można w miarę ocenić czy chociaż pasek jest nowy, bo później wycierają się na nim napisy
a zdjęcie górnej pokrywy to zdaje się 4 śrubki w tym silniku...

GDI to bardzo niewdzięczny silnik, bo w Europie nie ma porządnych olejów do niego - stąd masz sadzę wszędzie, gdzie się da...

wojak999 - 12-01-2022, 11:50

[quote="Krzyzak"]
wojak999 napisał/a:
Albo ten mechanik który wymienia mi tę przepustnicę teraz. Mówi że tylko ten błąd pokazał komputer. A co jeżeli pokazał też inne ale on nie chce tego robić i wymieni mi tylko przepustnicę, skasuje mnie a to nic nie pomoże
bo źle podchodzisz do tematu - jeśli już korzystasz z usług mechanika (bo wymiana przepustnicy jest prostą sprawą), to powinieneś oddać auto i spisać umowę, że mechanik ma usunąć "tu nazwa usterki" - po jego stronie powinna być diagnoza, wycena, potem twoja zgoda i jego naprawa
jeśli nie zlikwiduje, to dalej on się martwi - to błędne podejście, że wymieniają w ciemno obarczając klienta coraz to nowymi kosztami

Jakbym chciał spisywać umowę to podejrzewam że odmówiłby, a raczej jestem przekonany o tym.

plecho1 - 12-01-2022, 11:54

wojak999 napisał/a:
Gdzie tyle za niego wezmę ?
W necie znajdziesz pod hasłem "skup katalizatorów" Musisz z katalizatora spisać numery bo będą potrzebne do weryfikacji co tam masz bo nawet w tym samym modelu mogą być różne katalizatory od czego może zależeć cena.
Katalizatory, szczególnie w starszych autach, mogą zawierać metale szlachetne co właśnie powoduje takie ceny.

wojak999 - 12-01-2022, 11:55

A i byłem tam dzisiaj i pytam sie czy sprawdzał rozrząd. To powiedział że kompresję sprawdzał i jest dlatego twierdzi że rozrząd jest dobry. Spytałem ila bar pokazał miernik to powiedział że 14.
Krzyzak - 12-01-2022, 12:48

Cytat:
Jakbym chciał spisywać umowę to podejrzewam że odmówiłby, a raczej jestem przekonany o tym.
to na jakiej podstawie chcesz ew. dochodzić roszczeń w przypadku gdy mechanik coś uszkodzi?
płacisz 800zł za wymianę przepustnicy, gdzie używana kosztuje koło 100-150zł? - wiesz, że to praca na 30 minut z wypiciem piwa? płacisz bardzo dużo i jeszcze bez umowy? - chociaż paragon jakiś weź...

wojak999 napisał/a:
To powiedział że kompresję sprawdzał i jest dlatego twierdzi że rozrząd jest dobry.
tam jest DOHC... różnicy 1 ząbka nawet nie zauważysz na manometrze...
czasem mi się wydaje, że oni mają te wykresy narysowane przed laty i tylko pokazują 14 barów na odczepnego...

wojak999 - 12-01-2022, 13:21

[quote="Krzyzak"]
Cytat:
Jakbym chciał spisywać umowę to podejrzewam że odmówiłby, a raczej jestem przekonany o tym.
to na jakiej podstawie chcesz ew. dochodzić roszczeń w przypadku gdy mechanik coś uszkodzi?
płacisz 800zł za wymianę przepustnicy, gdzie używana kosztuje koło 100-150zł? - wiesz, że to praca na 30 minut z wypiciem piwa? płacisz bardzo dużo i jeszcze bez umowy? - chociaż paragon jakiś weź...

Są za 100-150 a są też za 500-600 i 1200 nawet. Ten pierwszy przedział cenowy daje do zastanowienia czy to w ogóle będzie sprawne. Wziąłem przepustnicę za 600 zł, choć w tym przypadku też nie wiadomo co to będzie warte. Tak naprawdę to loteria.

Bizi78 - 12-01-2022, 13:37

Do gdi przepustnice są niestety drogie.
wojak999 - 12-01-2022, 13:59

Dolot sprawdzałem ten wymontowany to jest czyściutki. Zajrzałem też do tego otworu w silniku gdzie wchodzi dolot to tam są takie czarne twarde okruszki sadzy.
plecho1 - 12-01-2022, 14:18

Tak właśnie wygląda dolot w leciwym GDI a czasem zarasta tak że auto nie chce jechać.
wojak999 - 12-01-2022, 14:38

plecho1 napisał/a:
Tak właśnie wygląda dolot w leciwym GDI a czasem zarasta tak że auto nie chce jechać.


https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b4/a5/50/silnik-24-gdi-4g64-ak0535-mitsubishi-galant-silniki-kompletne-nowy-tomysl-535670606.jpg tutaj gdzie ten otwór jest to mam nagar. A w tym gumowym dolocie nic.

[ Dodano: 12-01-2022, 14:39 ]
A w którym miejscu jest ta cała przepustnica z silnikiem krokowym ?

plecho1 - 12-01-2022, 17:08

Przepustnica jest przykręcona do kolektora na cztery śruby po których otwory widać na Twojej fotce. Nagar zaczyna się od przepustnicy, od kanału z EGR bo przez ten kanał spaliny trafiają ponownie do dolotu i to właśnie te spaliny powodują ten nagar.
Hugo - 13-01-2022, 22:12

Zależy do jakiego rocznika Carismy ta przepustnica. Jak przedliftowa sprzed 1998 r. to jest na linkę i nie używane w 100% sprawne kosztują po 100 zł, ja do GDI po lifcie, czyli po 1998 r. to jest elektronicznie sterowana i te są droższe.
wojak999 - 14-01-2022, 10:23

Hugo napisał/a:
Zależy do jakiego rocznika Carismy ta przepustnica. Jak przedliftowa sprzed 1998 r. to jest na linkę i nie używane w 100% sprawne kosztują po 100 zł, ja do GDI po lifcie, czyli po 1998 r. to jest elektronicznie sterowana i te są droższe.


2002 rok. Mechanik mówił że elektromagnesy gdzieś tam powpadały. Gdzie mogły wpaść ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group