Carisma - Techniczne - Check engine i falujące obroty
plecho1 - 11-01-2022, 18:25
A z tym katem to mechanik Ci sugerował? Jeśli tak to jest ryzyko że chce na tobie zarobić Bo zużyty katalizator (z powodu materiału z jakiego jest zrobiony) w GDI potrafi kosztować około 4000zł
wojak999 - 11-01-2022, 21:53
plecho1 napisał/a: | A z tym katem to mechanik Ci sugerował? Jeśli tak to jest ryzyko że chce na tobie zarobić Bo zużyty katalizator (z powodu materiału z jakiego jest zrobiony) w GDI potrafi kosztować około 4000zł |
Nie, to ja sam wysnułem takie przypuszczenie. Serio aż tyle wart jest zużyty katalizator ?!! To dobrze że mi to powiedziałeś Gdzie tyle za niego wezmę ?
Krzyzak - 12-01-2022, 08:41
wojak999 napisał/a: | Albo ten mechanik który wymienia mi tę przepustnicę teraz. Mówi że tylko ten błąd pokazał komputer. A co jeżeli pokazał też inne ale on nie chce tego robić i wymieni mi tylko przepustnicę, skasuje mnie a to nic nie pomoże | bo źle podchodzisz do tematu - jeśli już korzystasz z usług mechanika (bo wymiana przepustnicy jest prostą sprawą), to powinieneś oddać auto i spisać umowę, że mechanik ma usunąć "tu nazwa usterki" - po jego stronie powinna być diagnoza, wycena, potem twoja zgoda i jego naprawa
jeśli nie zlikwiduje, to dalej on się martwi - to błędne podejście, że wymieniają w ciemno obarczając klienta coraz to nowymi kosztami
wojak999 napisał/a: | zleciłem wymianę rozrządu. I ciekawe czy typek mi to w ogóle zrobił | zależy ile czasu minęło - do pewnego momentu można w miarę ocenić czy chociaż pasek jest nowy, bo później wycierają się na nim napisy
a zdjęcie górnej pokrywy to zdaje się 4 śrubki w tym silniku...
GDI to bardzo niewdzięczny silnik, bo w Europie nie ma porządnych olejów do niego - stąd masz sadzę wszędzie, gdzie się da...
wojak999 - 12-01-2022, 11:50
[quote="Krzyzak"] wojak999 napisał/a: | Albo ten mechanik który wymienia mi tę przepustnicę teraz. Mówi że tylko ten błąd pokazał komputer. A co jeżeli pokazał też inne ale on nie chce tego robić i wymieni mi tylko przepustnicę, skasuje mnie a to nic nie pomoże | bo źle podchodzisz do tematu - jeśli już korzystasz z usług mechanika (bo wymiana przepustnicy jest prostą sprawą), to powinieneś oddać auto i spisać umowę, że mechanik ma usunąć "tu nazwa usterki" - po jego stronie powinna być diagnoza, wycena, potem twoja zgoda i jego naprawa
jeśli nie zlikwiduje, to dalej on się martwi - to błędne podejście, że wymieniają w ciemno obarczając klienta coraz to nowymi kosztami
Jakbym chciał spisywać umowę to podejrzewam że odmówiłby, a raczej jestem przekonany o tym.
plecho1 - 12-01-2022, 11:54
wojak999 napisał/a: | Gdzie tyle za niego wezmę ? | W necie znajdziesz pod hasłem "skup katalizatorów" Musisz z katalizatora spisać numery bo będą potrzebne do weryfikacji co tam masz bo nawet w tym samym modelu mogą być różne katalizatory od czego może zależeć cena.
Katalizatory, szczególnie w starszych autach, mogą zawierać metale szlachetne co właśnie powoduje takie ceny.
wojak999 - 12-01-2022, 11:55
A i byłem tam dzisiaj i pytam sie czy sprawdzał rozrząd. To powiedział że kompresję sprawdzał i jest dlatego twierdzi że rozrząd jest dobry. Spytałem ila bar pokazał miernik to powiedział że 14.
Krzyzak - 12-01-2022, 12:48
Cytat: | Jakbym chciał spisywać umowę to podejrzewam że odmówiłby, a raczej jestem przekonany o tym. | to na jakiej podstawie chcesz ew. dochodzić roszczeń w przypadku gdy mechanik coś uszkodzi?
płacisz 800zł za wymianę przepustnicy, gdzie używana kosztuje koło 100-150zł? - wiesz, że to praca na 30 minut z wypiciem piwa? płacisz bardzo dużo i jeszcze bez umowy? - chociaż paragon jakiś weź...
wojak999 napisał/a: | To powiedział że kompresję sprawdzał i jest dlatego twierdzi że rozrząd jest dobry. | tam jest DOHC... różnicy 1 ząbka nawet nie zauważysz na manometrze...
czasem mi się wydaje, że oni mają te wykresy narysowane przed laty i tylko pokazują 14 barów na odczepnego...
wojak999 - 12-01-2022, 13:21
[quote="Krzyzak"] Cytat: | Jakbym chciał spisywać umowę to podejrzewam że odmówiłby, a raczej jestem przekonany o tym. | to na jakiej podstawie chcesz ew. dochodzić roszczeń w przypadku gdy mechanik coś uszkodzi?
płacisz 800zł za wymianę przepustnicy, gdzie używana kosztuje koło 100-150zł? - wiesz, że to praca na 30 minut z wypiciem piwa? płacisz bardzo dużo i jeszcze bez umowy? - chociaż paragon jakiś weź...
Są za 100-150 a są też za 500-600 i 1200 nawet. Ten pierwszy przedział cenowy daje do zastanowienia czy to w ogóle będzie sprawne. Wziąłem przepustnicę za 600 zł, choć w tym przypadku też nie wiadomo co to będzie warte. Tak naprawdę to loteria.
Bizi78 - 12-01-2022, 13:37
Do gdi przepustnice są niestety drogie.
wojak999 - 12-01-2022, 13:59
Dolot sprawdzałem ten wymontowany to jest czyściutki. Zajrzałem też do tego otworu w silniku gdzie wchodzi dolot to tam są takie czarne twarde okruszki sadzy.
plecho1 - 12-01-2022, 14:18
Tak właśnie wygląda dolot w leciwym GDI a czasem zarasta tak że auto nie chce jechać.
wojak999 - 12-01-2022, 14:38
plecho1 napisał/a: | Tak właśnie wygląda dolot w leciwym GDI a czasem zarasta tak że auto nie chce jechać. |
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b4/a5/50/silnik-24-gdi-4g64-ak0535-mitsubishi-galant-silniki-kompletne-nowy-tomysl-535670606.jpg tutaj gdzie ten otwór jest to mam nagar. A w tym gumowym dolocie nic.
[ Dodano: 12-01-2022, 14:39 ]
A w którym miejscu jest ta cała przepustnica z silnikiem krokowym ?
plecho1 - 12-01-2022, 17:08
Przepustnica jest przykręcona do kolektora na cztery śruby po których otwory widać na Twojej fotce. Nagar zaczyna się od przepustnicy, od kanału z EGR bo przez ten kanał spaliny trafiają ponownie do dolotu i to właśnie te spaliny powodują ten nagar.
Hugo - 13-01-2022, 22:12
Zależy do jakiego rocznika Carismy ta przepustnica. Jak przedliftowa sprzed 1998 r. to jest na linkę i nie używane w 100% sprawne kosztują po 100 zł, ja do GDI po lifcie, czyli po 1998 r. to jest elektronicznie sterowana i te są droższe.
wojak999 - 14-01-2022, 10:23
Hugo napisał/a: | Zależy do jakiego rocznika Carismy ta przepustnica. Jak przedliftowa sprzed 1998 r. to jest na linkę i nie używane w 100% sprawne kosztują po 100 zł, ja do GDI po lifcie, czyli po 1998 r. to jest elektronicznie sterowana i te są droższe. |
2002 rok. Mechanik mówił że elektromagnesy gdzieś tam powpadały. Gdzie mogły wpaść ?
|
|
|