Pajero IV - [3.2 DID] Migająca kontrolka napędów
zbyszekm2 - 29-11-2022, 15:03
d007 napisał/a: |
Te zawory wymieniłem na nowe, oryginalne i problem nie zniknął.
Na razie jeżdżę tylko z napędem 4x4 bo wtedy błąd nie wyskakuje. |
Przyczyn może byc jszcze kilka, za przednie napędy odpowiada co najmniej 114 elementów. po objawach naljczęsciej eletrozawory ale moze byc cos jeszcze
jesli problem nie zginął zadzwon 602673905
takeda78 - 08-06-2024, 23:15
mam to samo 4x4 ok , tylko tyl i miga kontrolka od napedow.
na australijskim forum znalazlem info ze wymiana oleju w rozdzielce/reduktorze moze pomoc.
zauberer - 16-03-2025, 12:09
Witam.
Odświeżam temat, bo mam dokładnie taki sam problem.
Udało się znaleźć rozwiązanie?
edmunek - 17-03-2025, 13:16
Sprawdziłeś czy zapina się przód?
Słychać jak się przesuwa pin (najlepiej wejdź pod auto i patrz przy radiatorze).
Symptomp to 4 zielone mrugają bez końca po czym zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka.
Najczestszą przyczyną jest elektrozawór (zaraz pod airboxem).
Wymiana zajmuje około 20 minut. Koszt (po taniości) to 56 zł.
Vaccuum solenoid switch (8657A031)
Ale - to diagnoza w ciemno. Należałoby sprawdzić co się dzieje. Czy napęd mechanicznie się zapina ale z racji że zawór nie działa to dlatego wywala błąd?
(link do zdjęć)
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=115402&postdays=0&postorder=asc&start=65
zauberer - 17-03-2025, 13:27
Objawy są dokładnie takie jak opisywane na początku wątku.
Przód się zapina. Gdy jeżdżę z zapiętym przodem i tyłem to nie ma problemu. Kontrolka miga po 20-30 km tylko jak jest napęd tylko na tył.
Restart zapłonu kasuje wszystko.
Tylko i wyłącznie jest problem w trybie 2H
d007 - 26-03-2025, 14:14
U mnie problem był identyczny. Pisałem o tym na forum w tym wątku. Ogólnie dziwna sprawa z tym wynikła bo problem sam zniknął. Jednak po jakimś czasie przestały przełączać się napędy. Okazało się, że silniczek reduktora był uszkodzony (do środka dostała się woda). Po wymianie silniczka problem już nigdy się nie pojawił. Elektrozawory wymieniałem wcześniej i nic to nie dało. Wydaje mi się, że może to być związane z padającym silniczkiem reduktora.
|
|
|