To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5 2.5]Sprężarka kompresor klimatyzacji

sipex - 07-06-2011, 07:01

na eco właśnie jest w miare ale przy pełnym obciążeniu jest masakra;/ kolega endriu323f widocznie masz to samo co ja;p bałem się że mam jakieś urojenia hehe
robertdg - 07-06-2011, 08:10

endriu323f, na to nic nie poradzisz, kompresor załacza się by wyrównac ciśnienie, a częstośc zalezy od temperatury, co prawda ja u siebie nie zauważyłem efektu szarpania autem, jednakże słychać "cyk" załacza się kompresor i wentylatory, "cyk" kompresor off i tak w kółko
polaff - 07-06-2011, 08:13

robertdg napisał/a:
"cyk" załacza się kompresor i wentylatory, "cyk" kompresor off i tak w kółko


tak jest przecież w każdym aucie z klimą.

jedyna różnica jaką widzę pomiędzy nowszymi konstrukcjami a Galant'em to załączanie kompresora jest bardziej "brutalne".

robertdg - 07-06-2011, 08:25

polaff napisał/a:
tak jest przecież w każdym aucie z klimą.
w moim jest inaczej :P
polaff - 07-06-2011, 09:22

robertdg napisał/a:
polaff napisał/a:
tak jest przecież w każdym aucie z klimą.
w moim jest inaczej :P


mówisz, ze kompresor pracuje non stop?

KaWu - 07-06-2011, 13:49

robertdg napisał/a:
w moim jest inaczej


W moim także.

polaff napisał/a:
mówisz, ze kompresor pracuje non stop?


Chodzi o to, ze nie czuc szarpania w aucie przy zał./wył. sprezarki.

Moze to przez to, ze mam lekki luz na lozysku sprezarki :)

mariusz00212 - 09-06-2011, 15:44

witam
u mnie jest tak, że jak włączę klimę to kompresor chodzi do tej pory aż we wnętrzu będzie ustawiona temp, później się włącza i rozłącza .
jeśli mam ustawiony tryb ECO to kompresor non stop się włącza i rozłącza

W tamtym roku prawie cały sezon jeździłem na trybie ECO dopóki nie pościło koło pasowe
co prawda nie było ono w bardzo dobrym stanie ale włączony tryb ECO przyspieszył tylko jego zużycie
Od tamtej pory nie włączam ECO

Kamil_Ziomek - 09-06-2011, 23:26

Nie jest normalne że kompresor się rozłącza i załącza co parę sekund (4-20 )Może to świadczyć o kilku rzeczach :
-mamy coś powalone z elektryką
-mamy za dużo czynnika w układzie (po załączeniu się sprężarki ciśnienie rośnie do 20 paru barów i presostat rozłącza sprężarkę żeby się nic nie urwało )
-nie działają nam wentylatory -patrz punkt wyżej
-mamy czynnik chłodniczy wymieszany z powietrzem -patrz dwa punkty wyżej

Sprężarka zabiera od 3 do 5 KM więc można odczuć że mocy ubywa.

Kojec - 17-03-2012, 13:26

Witam,
mam problem ze sprężarką, nie włącza się po włączeniu klimatronika a dzieje się tak po swapie. Mój błąd, nie spr klimy przed robotą ale jak spr teraz czyja to wina?? Gdzie mógł nastąpić jakiś ewentualny błąd podczas swapa?? Proszę o jakieś info, pomoc

Kamil_Ziomek - 17-03-2012, 15:15

Musiałeś rozłączyć węże od klimatyzacji czyli wypuściliście czynnik chłodniczy. Jedz do serwisu niech sprawdzą szczelność azotem i w przypadku braku nieszczelności napełnią czynnikiem i dodadzą z 50 ml oleju.Tyle oleju jest wskazane po takim zabiegu ponieważ trochę oleju mogło się wylać podczas przekładki i w momencie rozszczelnienia układu.
Kojec - 17-03-2012, 21:56

Tak, ale nabiłem mimo wszystko 200g i nie ucieka tzn że jest chyba ok.
Dodam że przy swapie nie został wymieniony skraplacz oraz wiązka która do niego idzie, tzn w przedlifcie wtyczka do skraplacza miała dwa piny, po lift 3. Czy może to być powodem??

deejay - 17-03-2012, 22:36

Krzysiek , do ukladu w EA wchodzi 690-710 g czynnika chłodzącego .
Kojec - 18-03-2012, 09:56

Tak wiem, nie było ciśnienia by więcej weszło. Nie dochodzi żaden prąd do sprężarki, która się nie włącza
Kamil_Ziomek - 18-03-2012, 10:57

Co za bzdura. W układzie przed nabiciem ma być podciśnienie a do tego układu dało by się wbić z 1kg czynnika bez większych problemów (oczywiście poza uszkodzeniem kompresora po włączeniu i rozerwaniu jakiejś części).
Presostat włączy sprężarkę jeśli ciśnienie w układzie będzie większe niż 3-3,5 bara (dokładnie w serwisówce pisze)

Kojec - 18-03-2012, 11:04

Odbiegamy od tematu, według zegarów weszło mi 200g nie wiem dlaczego i itp. chodzi mi głównie o to jak sprawdzić czemu nie wł się sprężarka. Czy może być to wina nie wymienionego skraplacza na przedliftowy skoro wszystko inne takie jest??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group