To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Outlander 2.2 did 2010. Kilka pytań po zakupie.

Ag1968 - 19-05-2023, 16:45

Po prawie 2 miesiącach jazdy jestem bardzo zadowolony z Outlandera.
Zrobiony został przeglad zawieszenia, oleje filtry itd. Jeździ się bdb.

W planach konserwacja podwozia , wymiana oleju w mostach i skrzyni .

Żeby nie było tak kolorowo 2 miesiące eksploatacji ujawniły drobne problemy do sprawdzenia weryfikacji.

1. Lekko przypocona turbina, i lekkie zapocenie z przodu silnika pod kolektorem ssącym, w okolicy swiec żarowych, okolica spodu głowicy. Ciężko stwierdzić skąd tam jest wilgotno. Brudno robi się od plastikowego kolektora i świecy żarowej od strony rozrządu. Krawędź głowicy i po bloku lekkie zaolejenie w dół. I teraz sie zastanawiam czy to z kolektora ssacego czy gdzieś z pod głowicy. Ogólnie te silniki 2.2 156km nie cierpiały na wycieki i problemy z glowica..

2. Kolejna sprawa to że gdy było zimno auto ciężej rano zapala . Grzanie swiec przekaźniki świece sprawdzone. Miałem kilka diesli ale ten tak przy zero stopni jakby leniwy był. Rozrusznik kręci dłużej. Nie wiem gdzie tkwił by problem . Teraz gdy rano te 8 stopni jest wszystko bdb. Ale jak były 2 to gorzej.

To masz - 22-05-2023, 08:29

Ag1968 napisał/a:

2. Kolejna sprawa to że gdy było zimno auto ciężej rano zapala . Grzanie swiec przekaźniki świece sprawdzone. Miałem kilka diesli ale ten tak przy zero stopni jakby leniwy był. Rozrusznik kręci dłużej. Nie wiem gdzie tkwił by problem . Teraz gdy rano te 8 stopni jest wszystko bdb. Ale jak były 2 to gorzej.

Prawdopodobnie problemem może być drobna nieszczelność na połączeniach paliwowych. Pewnie do wymiany o-ring i będzie ok.

Ag1968 - 22-05-2023, 14:40

Jaki oring przy czym
To masz - 24-05-2023, 09:39

W serwisówce znajdziesz budowę układu paliwowego, więc zapoznaj się i zweryfikuj elementy uszczelniające.
http://mmc-manuals.ru/man...10/index_M1.htm

Ag1968 - 28-05-2023, 18:28

Oki dzięki

Jeszcze jedna sprawa mnie gnębi. Pod kierownica tam gdzie zwykle jest regulacja położenia kolumny u mnie jest dziura i jakaś miękka guma w kształcie litery L która w ciepłe dni jest miękka i lepka jak plastelina . Jan tam dotkne kolanem przy wsiadaniu to mam brudne jak od smaru czarnego . Jeszcze w żadnym samochodzie się z tym nie spotkałem. Co to jest ?

VG - 27-09-2023, 19:25

Ag1968 napisał/a:
Oki dzięki

Jeszcze jedna sprawa mnie gnębi. Pod kierownica tam gdzie zwykle jest regulacja położenia kolumny u mnie jest dziura i jakaś miękka guma w kształcie litery L która w ciepłe dni jest miękka i lepka jak plastelina .


To jest dźwignia położenia kolumny kierownicy :D a czas robi swoje .....

Ag1968 - 17-10-2023, 21:54

Hej. Robi się chłodniej i w moim francuskim 2.2 znowu wraca problem dłuższego zapalani rano przy niskich temperaturach.. Świece sprawdzone są ok, akumulator nie nowy ale trzyma parametry , przewody paliwowe szczelne. Ogólnie wszystko jest ok jak było ciepło palił natychmiast. Teraz przy 3 stopniach kręci dłużej . Jak jest u was? Ten typ tak ma? Inne moje diesle jak miały dobry akumulator to paliły szybciej.
Moody - 28-10-2023, 21:13

Mam taki silnik i nie ma takich problemów.
Miałem nawet okres z nieczynną jedna świecą (nie mogłem się zebrać na wymianę a robię to sam) i nie było to jakoś szczególnie zauważalne.
Raczej winny jest akumulator - to warto brać na celownik na sam początek bo to najczęściej przy dizlu.
I co jeszcze można zrobić to sprawdzić to czujnik temperatury silnika. Na interfejsie zobaczyć czy na zimnym jego wskazania pokrywają się z temp. otoczenia.
Przy złym działaniu jest źle sterowany układ zasilania i czas wygrzewania świec a gdy zimniej to robi się z tego problem.

kulman - 08-11-2023, 08:44

Ag1968 napisał/a:
Hej. Robi się chłodniej i w moim francuskim 2.2 znowu wraca problem dłuższego zapalani rano przy niskich temperaturach.. Świece sprawdzone są ok, akumulator nie nowy ale trzyma parametry , przewody paliwowe szczelne. Ogólnie wszystko jest ok jak było ciepło palił natychmiast. Teraz przy 3 stopniach kręci dłużej . Jak jest u was? Ten typ tak ma? Inne moje diesle jak miały dobry akumulator to paliły szybciej.


Niestety od 5lat mam to samo

Ag1968 - 09-11-2023, 21:40

kulman napisał/a:
Ag1968 napisał/a:
Hej. Robi się chłodniej i w moim francuskim 2.2 znowu wraca problem dłuższego zapalani rano przy niskich temperaturach.. Świece sprawdzone są ok, akumulator nie nowy ale trzyma parametry , przewody paliwowe szczelne. Ogólnie wszystko jest ok jak było ciepło palił natychmiast. Teraz przy 3 stopniach kręci dłużej . Jak jest u was? Ten typ tak ma? Inne moje diesle jak miały dobry akumulator to paliły szybciej.


Niestety od 5lat mam to samo


Co sprawdzałeś jakieś pomysły? Co mówią mechanicy

[ Dodano: 09-11-2023, 21:55 ]
Manual wymiany oleju w skrzyni dyfrze skrzyni rozdzielczej . Najlepiej w języku pl. Albo jakiś do pobrania. Inny niż ten ruski online

kulman - 17-11-2023, 13:06

Sprawdzałem świece, przekaźik, aku... wszystko ok
Ag1968 - 18-11-2023, 22:00

kulman napisał/a:
Sprawdzałem świece, przekaźik, aku... wszystko ok


Dostałem podpowiedź że może zabrudzone wtryski piazoelektryczne

[ Dodano: 20-11-2023, 15:50 ]
Mój akumulator oryginał Mitshubishi . Niby 100ah ale prąd 640a. Może tu przyczyną gorszego odpalania?

[ Dodano: 20-01-2024, 21:12 ]
Nadal walczę z gorszym zapalaniem gdy jest zimno. Jak pisałem wyżej wszystko sprawdzone 2 razy i nic. Ale ostatnio zauważyłem 2 nietypowe sprawy. I tu pytania do pisiadaczy francuskiego 2.2 diesel.

Po pierwsze w przezroczystym przewodzie na górze pompy wtryskowej widzę powietrze. I czy to normalne? Węże Ok. Nigdzie nie cieknie. Ale ja bombelki powietrza.

2 sprawa . Na króćce filtra paliwa nachodzą wężyki bez opasek które są nie do końca nasunięte. Czy też macie bez opasek ? Dodam że ten wąż dalej łączy się tym przezroczystym. Nie zdołałem tego poprawić. Zastanawiam się nad kolejnavwymiana filtra.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group