ASX Techniczne - Metaliczny dźwięk z komory silnika
Tomek mitsu - 22-04-2023, 13:23
Jeszcze raz rozrząd do zbadania a jak nie to mogą się rano panewki odzywać jak odpalasz i nie zdąży jeszcze zbudować ciśnienia oleju.
pitt63 - 23-04-2023, 18:03
jozinzbazin696 - 03-05-2023, 18:15
Chyba mam to samo
https://youtube.com/shorts/qn5Vy9OZxQQ?feature=share
lujantyfus - 04-05-2023, 10:58
jozinzbazin696, brzmi podobnie, coś już robiłeś w temacie?
jozinzbazin696 - 05-05-2023, 00:31
lujantyfus napisał/a: | jozinzbazin696, brzmi podobnie, coś już robiłeś w temacie? |
Sprawdziłem luzy zaworowe,są w normie. Wydaje mi sę że to będzie tzw. piston slap.
Krzyzak - 05-05-2023, 08:14
Gdyby nie to, że zawory reguluje się tu na płytki to bym powiedział, że to popychacz hydrauliczny. Bo dźwięk identyko.
pitt63 - 05-05-2023, 11:56
Krzyzak napisał/a: | Gdyby nie to, że zawory reguluje się tu na płytki to bym powiedział, że to popychacz hydrauliczny. Bo dźwięk identyko. |
Raczej na "szklanki". Płytek nie ma, a szkoda, bo byłoby taniej przy regulacji.
Krzyzak - 06-05-2023, 21:16
pitt63 - widziałeś to kiedyś? to jest "szklanka" z płytką wewnątrz...
Na popychacze hydrauliczne też mówią szklanki...
pitt63 - 07-05-2023, 16:00
Krzyzak napisał/a: | pitt63 - widziałeś to kiedyś? to jest "szklanka" z płytką wewnątrz...
Na popychacze hydrauliczne też mówią szklanki... | a A regulacja niby jak się odbywa? Poprzez dopasowanie szklanek o odpowiednich rozmiarach. Nie ma żadnych płytek regulacyjnych.
Jeszcze uzupełnię żeby nie być gołosłownym. https://youtu.be/A-OVsUnnoqg
lujantyfus - 07-05-2023, 20:18
Krzyzak, nie jestem specem, ale z tego co już zdążyłem się zorientować regulacja luzów polega na doborze szklanki odpowiedniej grubości. A ponieważ częściej wypala się gniazdo zaworowe niż ściera powierzchnia styku szklanki z krzywką wałka rozrządu, częściej luz ten się zmniejsza. Metody są dwie albo można wtedy kupić kosztowne nowe szklanki, w ASO 72zl netto sztuka albo skorygować luz poprzez zeszlifowanie powierzchni obecnych o zmniejszony luz uwzględniając tolerancje z shop manuala.
Ale i tak ten dźwięk nie pochodzi stamtąd, więc nie jak ma się do mojego tematu:)
Krzyzak - 07-05-2023, 22:02
pitt63 napisał/a: | Nie ma żadnych płytek regulacyjnych. | A to może się mylę - ja się zatrzymałem na czymś takim jak poniżej - tu się wymienia płytkę pod szklanką a nie całość, tak to wygląda:
pitt63 - 08-05-2023, 14:49
Krzyzak napisał/a: | pitt63 napisał/a: | Nie ma żadnych płytek regulacyjnych. | A to może się mylę - ja się zatrzymałem na czymś takim jak poniżej - tu się wymienia płytkę pod szklanką a nie całość, tak to wygląda:
Obrazek |
Nie wiem skąd to pochodzi ale coś mi się wydaje, że to nie jest z silnika 4A92. Spójrz proszę na ten schemat. Tam w ogóle nie ma takiego elementu! Przez płytkę regulacyjną, przynajmniej ja tak to widzę, rozumiem płytkę o średnicy tzw. "szklanki". Takie płytki występują i owszem w silnikach o podobnej konstrukcji, jak i nieco starszych. To, co pokazałeś na foto to nawet nie ma się czego trzymać na zaworze. Może jest to fragment wypracowanej "szklanki".
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=MMC202203&ssd=%24%2AKwElEQADJXUhKGVURisiFX1pSU5QIS4jIjAjHGw0ZTItNEsxYmI_NSwgbWljUWhsNH4tNEsyOzRyfWx6flUgIVEvI0shD2JwNXV4Mi0nPTE7YmY1JyA9JSUhMWJiNTUsMyEmJz4if3EDJSUhVicmICF2GX5qaGd1f1ZqMSdiZjVcXFJPWFZSfxceTSYiIicvIzFiYj81LDNSISZQK3sablY0PTJ6NCsxCQFtQDQ9MnR6MylsGBJfXl0mNWsAAAAACsONfw%3D%3D%24&vid=0&cid=1&uid=60633&q=JMBXNGA1WBZ032092
Krzyzak - 09-05-2023, 07:56
pitt63 napisał/a: | to nie jest z silnika 4A92 | tak, masz rację - napisałem, że się mylę
ale ogólnie to co zaprezentowałem jest systemem np. z motocykla kawasaki - tam się zmienia płytki wewnątrz szklanki
bo jest jeszcze inny system, gdzie pomiędzy szklanką a krzywką zaworu masz dużą płytkę - to się da wyjąć nawet bez demontażu wałka
lujantyfus - 24-05-2023, 20:15
Dla zainteresowanych tematem. Jestem po wymianie silnika. Problemem jak się okazało po zdjęciu głowicy były głębokie rysy na cylindrach i wżery na płaszczu tłoka.
Zdjęcia w linkach poniżej:
https://zapodaj.net/a7fcd7588e2b2.jpg.html
https://zapodaj.net/dfbba61a3a292.jpg.html
Mnie jeszcze interesuje co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy, lubryfikator od gazu i nagar, który dostał się niżej, pierścienie nie wyglądały na zapieczone? Czy permanentna jazda na gazie?
Krzyzak - 25-05-2023, 07:28
Cylinder wygląda nie najgorzej - jeśli nie jest zowalizowany, ale tłok to śmieć...
Przyczyną może być częsta jazda na niskich obrotach - jak dodasz gazu to tłok naciska w bok i tak to potem wygląda.
|
|
|