To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - KOROZJA

jacek11 - 09-02-2024, 18:21

Marcino, To pierwsze. Widziałem jak to robi, i jest potencjał. Natomiast cena zabija.
mesual - 10-02-2024, 21:12

Suchy lód jakaś alternatywa jest ale drogo, pewniak za to to szlifierka + młotek pneumatyczny igłowy
jacek11 - 10-02-2024, 22:38

Nie wypowiem się na temat suchego lodu, bo nie miałem styczności. Szlifierka zbiera bardzo dużo materiału, i nie daje żadnej pewności, że nie została kropka rdzy. Młotek igłowy również nie zdał egzaminu. Pobiera mnóstwo powietrza, a efekty mizerne, i nie jest w stanie wszędzie dojść.
Piaskowanie jest najbardziej skuteczną metodą, chociaż i ona nie daje stuprocentowej pewności. Co do wilgoci którą wciąga piach :roll: nie wyobrażam sobie, robić tego typu rzeczy wtedy kiedy jest wilgoć. Po za tym, piach jest mało skuteczny, i polecam stosowanie korundu. Czy korund wciąga wilgoć? Tego nie wiem. Leży w wilgotnym nie ogrzewanym garażu, i nadal jest sypki, więc możliwe, że nie. Minusem tej metody jest to, że trzeba posiadać kompresor z wydatkiem minimum 700 litrów, chcąc robić bez przerw, dyszą o średnicy 6mm. Ja wiem, że jest to mała dysza, ale za to jest dosyć precyzyjna. Piszę to wszystko biorąc pod uwagę samodzielne naprawy we własnym garażu, na podstawie własnych doświadczeń.

apg2312 - 11-02-2024, 02:33

mesual napisał/a:
Pewnie mnie wszyscy zlinczują ale i tak to powiem, piaskowanie jest do d*** ponieważ jeżeli piasek nie będzie dobrze wydmuchany np z otworów jakiś technicznych itp to będzie zbierał wilgoć a efekt będzie taki że elementy typu podłużnica progi itp zgniją od środka.

Linczował raczej nikt Cię nie będzie. Ale...
Piaskowanie to ogólna nazwa tego procesu, jak słusznie zauważył jacek11, materiały ścierne, których się używa są naprawdę różne. Od faktycznie zwykłego piasku, przez korund, kilka rodzajów elektrokorundu, śrut staliwny lub nierdzewny, mikrokulki szklane i wiele innych materiałów. Kupić można powyższe materiały ścierne o praktycznie dowolnej średnicy, liczonej zarówno w mikronach, jak i w milimetrach. To tylko kwestia ceny.
Oczywiście, po samym zabiegu porządnie wydmuchać i osuszyć piaskowane elementy trzeba, i to dokładnie.
Ale proszę, nie przesadzaj, że przy kilku czy kilkunastu źle wydmuchanych ziarenkach piasku auto zacznie gnić od środka ;) Gwarantuję Ci, że więcej piasku wnosisz do auta na butach, a raczej nie jeździsz jak Fred Flinston ze znanej pewnie wszystkim kreskówki ;)

mesual - 12-02-2024, 13:44

Powiem tak, zależy czy chce ktoś sam zrobić konserwację czy oddaje komuś do roboty ile ludzi tyle opinii, ale są miejsca i otwory w samochodzie gdzie jak się raz coś wdmuchnie to już stamtąd nie wyleci. Odpowiednia konserwacja profili to podstawa bo niestety jak się już rdze zauważy to element jest zgnity. Uwierz mi bądź nie ale przy profesjonalnym piaskowaniu trochę tego materiału idzie i to nie pierza że je wydmuchasz tak łatwo. Ogólnie mówiąc piaskowanie jest ok ale jak jest zrobione dobrze a to się rzadko zdarza.
Marcino - 12-02-2024, 13:57

Zalejesz woskiem aż kapie to ziarenko piasku nie zaszkodzi. Zobacz co sie dzieje jak jedziesz w brei pośniegowej i jaki syf na auto leci.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group