To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Przerywa przy jeżdzie na niskich obrotach

saphire - 10-05-2007, 10:15

I między innymi po to silnik jak jest zimny to wzbogaca sobie mieszankę (tzw. ssanie) ale o tym czy jest zimny czy nie to się dowiaduje właśnie z czujnika temperatury :)
Anonymous - 10-05-2007, 10:22

Ok, to rozumiem.
Ssanie jest zawsze jak silnik zimny, natomiast czasem (szczegolnie wlasnie rano i w mgliste lub deszczowe dni) zdarza sie ze do momentu jak sie nagrzeje ma dziure w przyspieszaniu i te dziwne turbulencje.

Uwazasz ze ta dziura w przyspieszaniu moze byc wynikiem wadliwego dzialania czujnika - dobrze zrozumialem?

saphire - 10-05-2007, 20:35

Skoro po nagrzaniu jest OK to ja bym dla świętego spokoju ten czujnik obadał
Anonymous - 10-05-2007, 21:29

Mam podobny problem co kolega Wegiel. Podobna dziura w przyspieszeniu. Samochód wraca do normalności dopiero wtedy gdy go przegonię po mieście ponad 100km/h.

PS. Jeśli jest ktoś kto możesz szczegółowo opisać co należy zrobić to z pewnością pomożenie nie jednej osobie. Nie sztuką jest iść do mechanika i napchać mu kieszenie.

Dzięki wielkie za odpowiedź.

maxwell61 - 10-05-2007, 23:28

Xecutioner"
Mam podobny problem co kolega Wegiel. Podobna dziura w przyspieszeniu. Samochód wraca do normalności dopiero wtedy gdy go przegonię po mieście ponad 100km/h.

problem często poruszany aczkolwiek moją cari także szarpało swojego czasu wiec w pierwszej kolejności wymieniłem świece i przewody WN i silnik jak nowy!!!! dodatkowo filtr paliwa...i juz jeżdze ponad rok i nic nie szarpie...sprawdz także czy masz klemę dobrze przymocowaną bo jeśli jest lużna to może autko gasnąc na ułamek sek i stwarzać wrażenie że cos przerywa...taka moja myśl...ale są lepsi doradcy...pozdrawiam

Anonymous - 15-05-2007, 09:23

Witam

Było dobrze po czyszczeniu przepustnicy (temat z pierszej wiadomości) jednak znów coś zaczyna podobnie się żle dziać. Muszę spróbować zmienić filtr paliwa.
Moje pytanie to gdzie się on znajduje - w baku czy pod maską i czy to jest jakiś specjalny, czy można go dostać w każdym sklepie z częściami?

maxwell61 - 15-05-2007, 17:49

znajduje się tuż pod filtrem powietrza...dostęp jest delikatnie utrudniony , ale nie powinno być kłopotu z odkręceniem (chyba że zapieczony)..co do sklepu to raczej nie powinno byc problemu..a jak nie to na wszelkie zło jest JAPANEZE :o ...POZDRAWIAM
Anonymous - 15-05-2007, 20:03

wymiana filtra paliwa nic nie daje. Mój wymieniałem 2 tygodnie temu zaraz po zakupieniu auta więc to nie w tym tkwi przyczyna. A przypomnę że mam ten sam problem.

Wymieniałem: olej, filtry, cały rozrząd.
Nie wiem czy nie powinienem wymienić jeszcze kabli i świec ( tak jak doradza maxwell61) choć z tego co mi wiadomo świece nie robią chyba nic w trakcje jazdy, oczywiście mylić się mogę bo ze mnie taki mechanik jak z Kaczyńskiego prezydent.

saphire - 15-05-2007, 20:14

Akuratnie świece i kable mają spory wpływ na równomierną pracę silnika bo jak są przebicia albo zwarcia to np. mocno wypadają zapłony co objawia się szarpnięciami itp. Po za tym po nagarze na świecach poznasz czy generalnie masz za bogatą lub za uboga mieszankę i skierowac twe zainteresowanie na lambdę itp. itd.
maxwell61 - 15-05-2007, 20:39

wymień świece i przewody WN...a filtr pozostaw na póżniej
Anonymous - 16-05-2007, 21:09

w ten weekend wymienię przewody i świece. Napiszę czy pomogło czy nie.

[ Dodano: 21-05-2007, 18:40 ]
ok obiecałem że napiszę czy coś się zmieniło z przerwaniami więc:

1. Wymieniłem świece - stare były lekko przepalone.
2. Wymieniłem przewody WN - jak się okazało, przerwania u mnie pojawiły się, ponieważ jeden z przewodów był przegryziony przez jakieś zwierzątko, dostawała się wilgoć na niczym nie osłonięte przewody i pojawiły się problemy.

Strzał w 10 :) Autko śmiga jak marzenie :)
Dziękuję za pomoc :)
Pozdro.

Anonymous - 05-06-2007, 09:47

A u mnie dalej problem sie pojawia :( . Filtr paliwa zmienilem bo nadszedl jego czas - generalnie mialem robocizne po 210 k km.

Pytanie: Saphire sugerowal ze to moze byc czujnik temperatury plynu - jesli by on nie dzialal dobrze to czy wskazowka wskazywala by dobre wartosci - u mnie wydaje sie ze wskazowka pracuje dobrze.

Podlaczalem auto do kompa, sprawdzalem wtryskiwacze itp - komp nie sygnalizowal bledow ale jak wylaczal jeden wtryskiwacz do analizy to wlasnie takie podobne wibracje sie pojawialy jak u mnie na zimnym :(

W takim razie sprawdze swiece i przewody w weekend

saphire - 05-06-2007, 10:43

Są dwa czujniki temperatury - jeden jest podpięty do ECU (i o tego chodzi) a drugi jest podpięty tylko pod wskazówkę na zegarach (i ten pewnie masz OK).
Anonymous - 05-06-2007, 11:32

Wszystko co mozna sprawdzic na kompie bylo sprawdzone - TPS, czujniki, wtryskiwacze itp.

Cos jeszcze moze byc oprocz swiec i kabli?

saphire - 05-06-2007, 11:55

Wtryski i pompa paliwa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group