To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [ALL] hamowanie problem

Anonymous - 06-05-2007, 20:29

Słyszałem kiedyś ze przy założeniu nowych opon trzeba zrobić zbieżność...............czy to prawda :?: :?:
szczeslaw - 06-05-2007, 22:18

dm17 napisał/a:
Słyszałem kiedyś ze przy założeniu nowych opon trzeba zrobić zbieżność...............czy to prawda :?: :?:

Oczywiście. Jeżeli stare są zdarte nie tak jak trzeba :)
A tak poważnie - przy wymianie opon nie trzeba robić zbieżności, chyba, że wulkanizator powie ci, że ze starymi coś jest nie tak ze względu na geometrię (nierównomierne zużycie itp.).
Ale zbieżność powinno się robić przynajmniej raz w roku i w sumie wymiana opon to dobry moment.

Anonymous - 07-05-2007, 20:16

Witam dzieki wielka za pomoca. Jak sie okazalo w moim przypadku bylo to bardzo zle wywarzenie opon.. czlowiek chcial zaoszczedzic i przejechal sie bardzo.. oczywiscie nauczka na przyszlosc !! Do tego jedna opona jest wadliwa tzn.. jak mi powiedzial dzis pan wulkanizator na jego oko byla nie odpowiednio przechowywana.. a do tego jest nie wiadomo czemu jakas pokrzywiona.... co dalo sie na moje oko nawet zauwazyc jak rozpedzil ja na swojej maszynce... do tego dodam ze felga jest dobra :) ufff ciut kamien spadl mi z serca .. balem sie ze to juz cos bardziej powaznego.. jade w weekend klocic sie do warsztatu gdzie wymienialem oponki .. juz bym dzis pojechal ale dzieli nas 200 km ... jeszcze raz dzieki za pomoc wszytskim... trzymajcie sie mitsumaniaki .. :)
JCH - 11-12-2010, 18:28

Problem jest następujący:
Colt CJ0 1.3 przy niewielkich prędkościach (rzędu 0-10 km/h), najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, hamowaniu w korku pojawia się odgłos "rzężenia" i równocześnie czuć wibracje pod pedałem hamulca takie, jakby pracował ABS.
Nie chodzi oczywiście o warunki, w których ABS miałby podstawy się włączyć (śnieg, śliska jezdnia, itp.) tylko o normalny suchy, czarny asfalt.
W trakcie tych wibracji pedału hamulca znika nieco, bądź znacznie siła hamowania na kołach jest więc ryzyko wjechania komuś w zadek lub niezatrzymania się na STOP-ie.
Sugestie były takie, że wariuje ABS bo np. któryś z czujników przy kołach jest brudny, niesprawny :? W trakcie zmiany kół na zimowe mechanik miał je przejrzeć i wyczyścić. Niestety dalej jest tak ja było....

Rozpisałem się żeby naświetlić problem ale teraz proste pytanie - może po prostu wyjąć bezpiecznik ABS-u i wywalić w cholerę ABS skoro głupieje :?:
Zatem, gdzie jest bezpiecznik ABS-u w CJ0 1.3 :?:

Jeden widziałem przy kablu "plusowym" z akumulatora, oznaczony 60A (trochę dużo :roll: ) - czy to ten, czy jest jeszcze jakiś inny :?:

Hugo - 12-12-2010, 17:16

JCH miałem dokładnie jak w mo... takie same objawy w Maździe 626 gdy podczas zmiany końcówek drążków kierowniczych uszkodziłem kabel od czujnika ABS-u prawy przód. Ciekawy jestem czy ten mechanik sprawdził u Ciebie oporność czujników. Jestem pewien, że tylko poczyścił czujniki i może zębatki. Tak samo jestem pewien, że masz uszkodzony jeden z czujników lub jakaś wtyczka nie łączy.
madcat - 11-02-2011, 11:38

U mnie przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości np 120 słychać po chwili głośne buczenie - wycie z tyłu, czy to normalne ?? dodam jeszcze do tego że po wciśnięciu hamulca czuć pociągniecie autem w prawo po czym się stabilizuje. Co to może być ?
robertdg - 11-02-2011, 11:39

Układ hamulcowy do przeglądu/konserwacji
KlaudiuszBdg - 11-02-2011, 13:42

JCH, Wyjecie bezpiecznika ABS to bardzo ryzykowna sprawa. Auta z systemem ABS nie posiadaja korektora hamowania tylnej osi, wiec hamuja 50:50 p/t. Istnieje duze ryzyko poslizgu tylnej osi podczas mocnego hamowania na zakrecie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group