To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Błąd 55

josie - 18-05-2007, 11:14

Hugo napisał/a:
Ale okaże się czy winne jest ECU jak dogadam się z kolesiem i wsadzę ECU od jego rozbitka


Upewnij się tylko czy ma taki sam typ silniczka.

[ Dodano: 18-05-2007, 10:15 ]
Hugo napisał/a:
Co do tego przeżarcia ścieżki itp. gdyby tak było to czy Bartek by mi to naprawił?


Bankowo

Hugo - 20-05-2007, 12:20

Jeszcze nie dogadałem się z kolesiem w sprawie podmiany ECU. Jeszcze raz wykręciłem przepustnicę (bo mam założoną inną). Była potwornie zabrudzona, szczególnie od strony kolektora. Taki czarny szlam. Wymyłem ją dokładnie benzyną (oczywiście uważając aby nie zatkać jakichś kanałów). Zamontowałem i postanowiłem, że po raz n-ty spróbuję wyregulować obroty. I tutaj dokonałem chyba wielkiego odkrycia. Zgasiłem auto i zmasowałem złącze do ustawiania zapłonu. Odpalam auto i...OBROTY NIE SKACZĄ. W ogóle nic. Ale niemożliwe jest ich wyregulowanie. Są za wysokie (2000 obr.) i nie ma już możliwości ich zmniejszenia śrubką główną. Po odłączeniu kabelka od złącza natychmiast obroty skaczą. Co Wy na to? Czy to nie świadczy, że ECU jest walnięte. Bo jak masuję złącze do regulacji to omijam ECU prawda?
josie - 20-05-2007, 20:48

Hugo, ściągnij manual i poczytaj jeszcze o regulacji śrubki SAS.

EDIT: A jednak w opisie na forum jest. Myslalem ze nie ma, bo w manualu cos wspominaja ze ustawia sie w fabryce i do regulacji nie rusza (chyba ze ktos pokrecil wczesniej :wink:

Hugo - 20-05-2007, 21:00

Ale co Ty na to zachowanie auta po zmasowaniu złącza do ustawiania zapłonu?
josie - 20-05-2007, 21:23

Hugo napisał/a:
Są za wysokie (2000 obr.) i nie ma już możliwości ich zmniejszenia śrubką główną.


Pewnie padnięty zawór woskowy w przepustnicy.

Hugo napisał/a:
Po odłączeniu kabelka od złącza natychmiast obroty skaczą


Raczej normalne. Po podłączeniu kabelka ECU przestaje sterować silniczkiem, wyprzedzeniem zapłonu itd. A faluje bo za dużo powietrza ma.

Hugo - 21-05-2007, 08:54

josie napisał/a:
Pewnie padnięty zawór woskowy w przepustnicy.
Zakładałem 2 inne przepustnice i na każdej ten sam efekt. Również na mojej starej to samo. Dziwne żeby każda miała padnięty ten zawór.
josie - 21-05-2007, 13:14

Cytat:
Zakładałem 2 inne przepustnice i na każdej ten sam efekt. Również na mojej starej to samo. Dziwne żeby każda miała padnięty ten zawór.


To dziwne faktycznie, powinno dać się zrzucić obroty i nie powinien falować. Podmieniałeś kpl z TPSem? Sprawdź też szczelność węża filtr-przepustnica.
Może zapłon przyspieszony tak że podbija te obr, ale to raczej wątpliwe. Zobacz jeszcze wszystkie podciśnienia, czy za przepustnicą w stronę kolektora nie łapie gdzieś lewego powietrza.

Hugo - 24-05-2007, 00:11

Cytat:
Jednak może być mały problem: tamten Colt wbił się w słup elektryczny w kształcie litery A i jedna jego noga "przeszyła" auto w okolicach prawego słupka, a druga tylni błotnik. Więc nie wiem czy ECU ocalało
Jest dokładnie tak jak myślałem. Z tamtego ECU został szmelc. Więc dalej nie wiem nic. Biednemu wiatr w oczy. Męczy mnie to już.
Do Krzyzaka: Ściągnąłem manuala i niestety nie kumam jak posprawdzać to czy są zwarcia czy nie we wtyczkach ECU. Może jestem tępy, ale aż tak dobrze nie znam angielskiego, a już w ogóle nie kapuję elektroniki. Może zlitujesz się nade mną trochę i coś podpowiesz?
Do josie'go: wykręciłem ECU i sprawdziłem jak koleś wlutował kondensatory. Zalał je dość obficie glutem, ale to chyba nic nie szkodzi. Poza tym zaniepokoiło mnie jedno (pisałeś coś o źle podlutowanym kondensatorze lub przeżarciu ścieżki): jedna z nóżek pewnego kondensatora ma od góry (od spodu nie) taką czarną otoczkę. Nie widać lutu. Nie wiem czy naokoło tej nóżki tak jest, bo zajrzeć nie mogę, gdyż jest narąbane sporo glutu. Poza tym nic niepokojącego nie widzę.

Krzyzak - 24-05-2007, 11:01

Byc moze w manualu nie ma informacji, ktore styki ECU do czego sluza. Ale postaram sie najlepiej, jak potrafie.
Blad 55 wystepuje, gdy serwomechanizm regulujacy przeplyw powietrza przez kanal przepustnicy nie jest w stanie sie ruszyc - nawet pomimo wielokrotnych prob wykonania ruchu przez silniczek wolnych obrotow. Mozliwe przyczyny to:
- uszkodzenie czujnika przesuniecia serwomechanizmu
- zwarcie lub rozwarcie w czujniku, kablach lub wtyczce
- blednie dzialajacy silniczek wolnych obrotow
- zwarcie lub rozwarcie w tymze silniczku, kabelkach lub wtyczce
- uszkodzenie ECU.

Symptomy (czyli efekty tego bledu):
- nieprawidlowe wolne obroty
- gasniecie silnika
- niestabilne wolne obroty.

Skoro przetestowales kilka przepustnic i ciagle to samo, to wskazuje cos z:
- przewodami/wtyczka do tego czujnika
- wtyczka przy ECU
- samym ECU.

Na stronie 61 i dalszych w pliku 13.pdf do CAx/CBx masz pokazana wtyczke ECU oraz co powinno na niej byc (jakie napiecie itp.). Na stronie 52-54 masz opisane jak sprawdzic sam ISCS oraz do jakich nozek ECU jest on podlaczony.

josie - 24-05-2007, 11:14

Hugo, Ta czarna otoczka naokoło nogi kondensatora od góry to najprawdopodobniej pamiątka po wylaniu kondensatora. Możliwe, że miedzi już tam nie ma i nie działa ten kond.
Kondensatory lutuje się z góry i z dołu, bo przy wylaniu elektrolitu, albo wylutowywaniu kond. może zostać uszkodzona metalizacja otworu i mimo że kond przylutowany to sygnał nie przejdzie na 2 stronę płytki.
Jak nie masz ECU na podmianę to chyba pozostaje Ci zagadać z Bartkiem i posłać ECU na testy do niego. Będziesz wtedy miał pewność.

Hugo - 24-05-2007, 16:22

Po pierwsze po "punkciku" dla Was. Jeszcze trochę i będę miał elektronikę CAO 1.6 w jednym palcu :lol:
Krzyzak napisał/a:
- uszkodzenie czujnika przesuniecia serwomechanizmu
- zwarcie lub rozwarcie w czujniku, kablach lub wtyczce
Pierwszy myślnik rozumiem, a jeśli chodzi o drugi to znam 2 wtyczki na przepustnicy: od TPS-u i silniczka ogólnie mówiąc. Gdzie są kable i wtyczka czujnika przesunięcia serwomechanizmu, w 6-pinowej od silniczka?
josie napisał/a:
Ta czarna otoczka naokoło nogi kondensatora od góry to najprawdopodobniej pamiątka po wylaniu kondensatora.
Niby stare nie były wylane, ale mogłem nie zauważyć, bo kondensatory ogólnie wymieniałem dlatego, że gasł na wolnych obrotach. Nie wiadomo czy z tej przyczyny. Poprawy wielkiej nie było.
Krzyzak - 24-05-2007, 16:38

Hugo napisał/a:
a jeśli chodzi o drugi to znam 2 wtyczki na przepustnicy: od TPS-u i silniczka ogólnie mówiąc. Gdzie są kable i wtyczka czujnika przesunięcia serwomechanizmu, w 6-pinowej od silniczka?

dokladnie - ta 6 stykowa wtyczka przenosi informacje o polozeniu przekladni slimakowej - czyli ile krokow wykonal silniczek, ma tez w sobie IPS oraz zasilanie do owego silniczka.
Zajrzyj na podana strone manuala - tam to jest opisane.

Hugo - 24-05-2007, 18:29

Czy dobrze odczytałem, że oporność (rezystancja) pomiędzy 2 (biały kabel) a 1 (czerwony kabel) powinna wynosić 28-33 Ohm w temp. 20 st.C? I pomiędzy 2 i 3 (niebieski kabel) tyle samo? Oraz te same wartości pomiędzy pinami 4 (czarny kabel) i 5 (zielony kabel)? I pomiędzy 5 i 6 (żółty kabel)? Ale w manualu znalazłem tylko taką wtyczkę z 6 pinami w 2 rzędach. I czy mam to mierzyć we wtyczce czy w gnieździe przy silniczku?

W ogóle chora jest numeracja stron w tym manualu. To co napisałem znalazłem na stronie 13-160 (lewy górny narożnik).

[ Dodano: 24-05-2007, 18:42 ]
Na stronie 13-156 jest pokazany ten idle speed control servo. W tym miejscu ja mam blaszkę, pod którą jest mechanizm silniczka. Jest też przekrój przez tę część. Ale znów wtyczka w 2 rzędach. Coś wykumałem, że piny 1 i 3 odpowiadają pinom 4 i 17 we wtyczce przy ECU, a piny 4 i 6 odp. pinom 5 i 18 przy ECU. Dobrze? Coś takiego jest naszkicowane na rysunku 2 na stronie 13-159. Ale nie wiem jak to ugryźć?

Krzyzak - 24-05-2007, 18:59

Hugo - podane przez Ciebie strony dotycza silniczka krokowego 6 pinowego. Ty musisz zajac sie sytuacja ze swoja przepustnica i patrzec na strony podane przeze mnie - 52 do 54. Tam jest od 1.3 co prawda, ale wtyczke masz taka sama i logike sterowania wolnymi obrotami tez. Tam bedziesz mial objasnione czy mierzyc po stronie wtyczki (connector lub harness side) czy czujnika (equipment side).
U mnie w Readerze 7.0.5 PL strone wpisuje sie posrodku, na dole programu.

Hugo - 24-05-2007, 19:40

Ja pier.... chyba znalazłem przyczynę. Tylko mnie nie bijcie. Wcześniej sprawdzałem i było niby OK. JEDEN Z KABLI WE WTYCZCE DO SILNICZKA, ISCS ITD. BYŁ NADERWANY. TRZYMAŁ SIĘ NA DOSŁOWNIE 2 NITKACH. OKAZAŁO SIĘ TO DOPIERO GDY WYPIĄŁEM WTYCZKĘ I WYCIĄGNĄŁEM ZA KOLEKTOREM SSĄCYM W WIDOCZNE MIEJSCE. ODIZOLOWAŁEM KABLE NA KILKA CM I WTEDY TO UJRZAŁEM. TO MUSI BYĆ TO! DOKŁADNIE JEST TO NIEBIESKI KABELEK. DRUGI OD PRAWEJ.
Teraz pytanie za 100 pkt. Czy tę wtyczkę idzie rozebrać? Nie wiem jak go tam umocować.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group