Space Star Techniczne - [MSS ALL] HAMULCE Tarcze
Hubeeert - 14-12-2005, 15:36
U mnie felga standard w mojej wersji 14'' tarcza 265 mm na ori przebieg 312000km. Wymienione dlatego że akurat gdy zabrałem się za samochód i wymiany tarcze miały ta grubość którą uznaje się za dolną granicę "uzytkowalności" i przy 3 hamowaniu z 200km/h nagle popłynąłem.
Anonymous - 14-12-2005, 23:23
jeśli mitsubishi montuje od 15 lat te same tarcze w samochodach to czego się dziwić? technika idzie do przodu a mitsu stoi w miejscu.
z ciekawości sprawdziłem - tarcze w space starze są IDENTYCZNE do tarczy z galantów E33 produkowanych po 90 roku.
dla mnie to obciach.
pełna lista zastosowania tarcz użytych po raz pierwszy w galantach E33 1990+:
CARISMA (DA_)
1.8
1.8 GDI
1.8 16V GDI
1.8 16V
1.9 TD
1.9 DI-D
1.9 DI-D
CARISMA sedan (DA_)
CELESTE (A7_)
1.6 ST (A73)
2.0 GSR (A78)
GALANT IV (E3_A)
1.8 (E32A)
2.0 (E33A)
2.0 GTI 16V (E33A)
2.0 GTI 16V (E33A)
1.8 Turbo-D (E34A)
GALANT IV sedan (E3_A)
1.8 (E32A)
2.0 (E33A)
2.0 GTi 16V (E33A)
2.0 GTi 16V 4x4
1.8 Turbo-D (E34A)
GALANT V (E5_A, E7_A, E8_A)
1.8 (E52A)
1.8 GLSI (E52A)
2.0 GLSI (E55A)
2.0 V6-24 (E54A)
2.0 GLSTD (E57A)
GALANT V sedan (E5_A, E7_A, E8_A)
1.8 (E52A)
1.8 GLSI (E52A)
2.0 GLSI (E55A)
2.0 GLSI 4x4 (E75A)
2.0 V6-24 (E54A)
2.0 GLSTD (E57A)
GALANT VI (EA_)
2.0 (EA2A)
2.5 V6 24V (EA5A)
2.0 TDI (EA6A)
GALANT VI kombi (EA_)
2.0 (EA2W)
2.5 V6 24V (EA5W)
2.0 TDI (EA6W)
LANCER V Station Wagon (CB_W, CD_W)
1.6 GLXi 16V 4WD (CD4W)
SANTAMO
2.0 16V
2.0 16V 4x4
SAPPORO III (E16A)
2.4 (E16A)
SPACE WAGON (N3_W, N4_W)
1.8 (N31W)
1.8 4x4 (N41W)
2.0 GLXi (N33W)
2.0 GLXi 4x4 (N43W)
1.8 TD (N35W)
2.0 TD GLX (N38W)
SPACE RUNNER (N1_W, N2_W)
1.8 (N11W)
1.8 4x4 (N21W)
1.8 (N11W)
1.8 4x4 (N21W)
SPACE STAR (DG0)
1.3 16V
1.3 16V
1.6 16V
1.8 GDI
1.8 GDI
1.9 DI-D
1.9 DI-D
Hubeeert - 15-12-2005, 11:21
shovel napisał/a: | jeśli mitsubishi montuje od 15 lat te same tarcze w samochodach to czego się dziwić? technika idzie do przodu a mitsu stoi w miejscu. |
Myslę Dorian że nie masz racji. Tarcze może i mają identyczne wymiary ale czy są z tego samego materiału? Czy techniki choćby odlewania nie poszły do przodu?
Uważam że nie masz racji jeszcze z jednego powodu. Mój samochód waży 1145kg. Ma w miarę mocny silnik. Był kupiony z przebiegiem ok 100000km. Tarcze wymagały wymiany przy przebiegu 312000km. Nawet zakładając że tarcze były zmienione przez poprzedniego właściciela (a nie wyglądały na świerzynki) to i tak wytrzymały ponad 200000km w samochodzie użytkowanym przez kierowcę z wcale nielekką nogą.
Nie sądzę żeby wyznacznikiem było to co piszesz że te tarcze są starej konstrukcji. Ciekawi mnie to czy inne firmy nie robią tak samo Bo z tego co napisałeś można by tk wywnioskować.
Sprawdź i wtedy dalej pogadamy. Sprawdź tez proszę z łaski swojej kto dostarcza hamulce na pierwszy montaż dl Mitsubishi.
Prosze o konkretną odpowiedź a nie porcję wodolejstwa i ogólników.
luk_szc - 15-12-2005, 11:41
Tarcza może wytrzymać spore przebiegi pod warunkiem, że klocki były odpowiednio miękkie i to one się zużywały a nie tarcze .
Co do montarzu fabrycznego to do np. Cari dostarczał Lucas i Bosch . Nie wiem czemu ludzie nie uważają np. Boscha w póżniejszym użytkowaniu czy też ponownej wymianie tylko kombinują jakieś Brembo (które to uważam za syf w porównaniu do Boscha - wcześniej miałem Brembo te najtańsze -- syf - syf i kropa)
Hubeeert - 15-12-2005, 11:42
Łukasz wiesz na czym polega zagwozdka z tymi ori tarczami u mnie? Że jeździły na każdych klockach jakie w ręce Ojcu wpadły.
luk_szc - 15-12-2005, 11:46
Widocznie wpadały mu same miękkie
Hubeeert - 15-12-2005, 12:03
Przez 8 lat???
luk_szc - 15-12-2005, 12:14
Dał radę
Na montaż fabryczny są niestety inne graty ( lepsze jakościowo ) niż na rynek wtórny pomimo , że są robione nawet w tej samej fabryce .
Anonymous - 15-12-2005, 14:51
luk_szc napisał/a: | Tarcza może wytrzymać spore przebiegi pod warunkiem, że klocki były odpowiednio miękkie i to one się zużywały a nie tarcze .
|
Taaaa, klocki są tak miękkie, że w ciągu 70 kkm idą 2 komplety. Na to 1 komplet tarcz...
luk_szc napisał/a: |
Co do montarzu fabrycznego to do np. Cari dostarczał Lucas i Bosch |
W MSS klocki originalne były Textara.
luk_szc napisał/a: |
. Nie wiem czemu ludzie nie uważają np. Boscha w póżniejszym użytkowaniu czy też ponownej wymianie tylko kombinują jakieś Brembo (które to uważam za syf w porównaniu do Boscha - wcześniej miałem Brembo te najtańsze -- syf - syf i kropa) |
A powiedz mi, gdzie mogę dostać Boscha czy cuś takiego do MSS... w ASO to proponują założyć jakieś koreańskie badziewie za 90 PLN sztuka. Poza tym wszyscy kręcą głowkami i jedynie Brembo udało mi isę we Wrocku wylukać... Do tej marki to jest tak, że łatwo dostac można części Japan Cars (zmilczmy tą kwestię) a za resztą to się trzeba nachodzić i natelefonować...
Pzdrw.
Anonymous - 15-12-2005, 17:17
z tego co mi wiadomo na rynek amerykański w tarcze zaopatrza mitsubishi NIPPARTS od około 20 lat. z braku danych nie wiem kto dostarcza na rynek europejski.
a z ciekawości, zadzwonię jutro do aso i zobaczę czy zaproponują mi dokładnie te same tarcze do gieteja i do space stara,.
Anonymous - 15-12-2005, 17:27
Robert Bryl napisał/a: | A powiedz mi, gdzie mogę dostać Boscha czy cuś takiego do MSS... w ASO to proponują założyć jakieś koreańskie badziewie za 90 PLN sztuka. Poza tym wszyscy kręcą głowkami i jedynie Brembo udało mi isę we Wrocku wylukać... Do tej marki to jest tak, że łatwo dostac można części Japan Cars (zmilczmy tą kwestię) a za resztą to się trzeba nachodzić i natelefonować...
Pzdrw. |
Robert, oddałeś spejsa żonie??
Anonymous - 15-12-2005, 19:22
Fido__ napisał/a: |
Robert, oddałeś spejsa żonie?? |
A co Ty, nie chciała. Powiedziała że ma lepszy samochód i że się jej lepiej mniejszym jeździ. Tera u nas fszystko jest francuskie
(a faktycznie, wyposażenie ma chyba lepsze - o 2 boczne poduchy )
Pzdrw.
Anonymous - 27-02-2006, 18:20
Robert!
a gdzie we Wrocku robiłeś swego MSS?? bo czeka mnie przegląd na 90tys. i jest kłopocik.....
Anonymous - 28-02-2006, 13:05
Jacolek napisał/a: | Robert!
a gdzie we Wrocku robiłeś swego MSS?? bo czeka mnie przegląd na 90tys. i jest kłopocik..... |
Rozumiem, że autoryzowanego nie kcesz
Ja robiłem w Automaxie na Długosza (Centrum Aut Japońskich, Długosza na samym szrutkim końcu w stronę przecieną do miasta ). IMO solidni i mają podstawowe pojęcie o tym co robią. Są oczywiście znacząco tańsi od ASO, natomiast aby byli najtańsi na rynku to zdecydowanie nie.
Pzdrw.
Anonymous - 28-02-2006, 13:24
Dzięki wielkie! mam nadzieję, że mnie nie "ogolą" przy wymianie paska rozrządu... na wszelki wypadek do nich dryndnę i jeszcze na Okólną.... bo w ASV Lider skroili by mnie na pewniaka!
pozdrawiam
|
|
|