To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] HAMULCE Tarcze

Hubeeert - 14-12-2005, 15:36

U mnie felga standard w mojej wersji 14'' tarcza 265 mm na ori przebieg 312000km. Wymienione dlatego że akurat gdy zabrałem się za samochód i wymiany tarcze miały ta grubość którą uznaje się za dolną granicę "uzytkowalności" i przy 3 hamowaniu z 200km/h nagle popłynąłem.
Anonymous - 14-12-2005, 23:23

jeśli mitsubishi montuje od 15 lat te same tarcze w samochodach to czego się dziwić? technika idzie do przodu a mitsu stoi w miejscu.
z ciekawości sprawdziłem - tarcze w space starze są IDENTYCZNE do tarczy z galantów E33 produkowanych po 90 roku.
dla mnie to obciach.

pełna lista zastosowania tarcz użytych po raz pierwszy w galantach E33 1990+:

CARISMA (DA_)

1.8

1.8 GDI

1.8 16V GDI

1.8 16V

1.9 TD

1.9 DI-D

1.9 DI-D

CARISMA sedan (DA_)

CELESTE (A7_)

1.6 ST (A73)

2.0 GSR (A78)

GALANT IV (E3_A)

1.8 (E32A)

2.0 (E33A)

2.0 GTI 16V (E33A)

2.0 GTI 16V (E33A)

1.8 Turbo-D (E34A)

GALANT IV sedan (E3_A)

1.8 (E32A)

2.0 (E33A)

2.0 GTi 16V (E33A)

2.0 GTi 16V 4x4

1.8 Turbo-D (E34A)

GALANT V (E5_A, E7_A, E8_A)

1.8 (E52A)

1.8 GLSI (E52A)

2.0 GLSI (E55A)

2.0 V6-24 (E54A)

2.0 GLSTD (E57A)

GALANT V sedan (E5_A, E7_A, E8_A)

1.8 (E52A)

1.8 GLSI (E52A)

2.0 GLSI (E55A)

2.0 GLSI 4x4 (E75A)

2.0 V6-24 (E54A)

2.0 GLSTD (E57A)

GALANT VI (EA_)

2.0 (EA2A)

2.5 V6 24V (EA5A)

2.0 TDI (EA6A)

GALANT VI kombi (EA_)

2.0 (EA2W)

2.5 V6 24V (EA5W)

2.0 TDI (EA6W)

LANCER V Station Wagon (CB_W, CD_W)

1.6 GLXi 16V 4WD (CD4W)

SANTAMO

2.0 16V

2.0 16V 4x4

SAPPORO III (E16A)

2.4 (E16A)

SPACE WAGON (N3_W, N4_W)

1.8 (N31W)

1.8 4x4 (N41W)

2.0 GLXi (N33W)

2.0 GLXi 4x4 (N43W)

1.8 TD (N35W)

2.0 TD GLX (N38W)

SPACE RUNNER (N1_W, N2_W)

1.8 (N11W)

1.8 4x4 (N21W)

1.8 (N11W)

1.8 4x4 (N21W)

SPACE STAR (DG0)

1.3 16V

1.3 16V

1.6 16V

1.8 GDI

1.8 GDI

1.9 DI-D

1.9 DI-D

Hubeeert - 15-12-2005, 11:21

shovel napisał/a:
jeśli mitsubishi montuje od 15 lat te same tarcze w samochodach to czego się dziwić? technika idzie do przodu a mitsu stoi w miejscu.

Myslę Dorian że nie masz racji. Tarcze może i mają identyczne wymiary ale czy są z tego samego materiału? Czy techniki choćby odlewania nie poszły do przodu?

Uważam że nie masz racji jeszcze z jednego powodu. Mój samochód waży 1145kg. Ma w miarę mocny silnik. Był kupiony z przebiegiem ok 100000km. Tarcze wymagały wymiany przy przebiegu 312000km. Nawet zakładając że tarcze były zmienione przez poprzedniego właściciela (a nie wyglądały na świerzynki) to i tak wytrzymały ponad 200000km w samochodzie użytkowanym przez kierowcę z wcale nielekką nogą.

Nie sądzę żeby wyznacznikiem było to co piszesz że te tarcze są starej konstrukcji. Ciekawi mnie to czy inne firmy nie robią tak samo :?: Bo z tego co napisałeś można by tk wywnioskować.
Sprawdź i wtedy dalej pogadamy. Sprawdź tez proszę z łaski swojej kto dostarcza hamulce na pierwszy montaż dl Mitsubishi.

Prosze o konkretną odpowiedź a nie porcję wodolejstwa i ogólników.

luk_szc - 15-12-2005, 11:41

Tarcza może wytrzymać spore przebiegi pod warunkiem, że klocki były odpowiednio miękkie i to one się zużywały a nie tarcze .

Co do montarzu fabrycznego to do np. Cari dostarczał Lucas i Bosch . Nie wiem czemu ludzie nie uważają np. Boscha w póżniejszym użytkowaniu czy też ponownej wymianie tylko kombinują jakieś Brembo (które to uważam za syf w porównaniu do Boscha - wcześniej miałem Brembo te najtańsze -- syf - syf i kropa)

Hubeeert - 15-12-2005, 11:42

Łukasz wiesz na czym polega zagwozdka z tymi ori tarczami u mnie? Że jeździły na każdych klockach jakie w ręce Ojcu wpadły.
luk_szc - 15-12-2005, 11:46

Widocznie wpadały mu same miękkie :mrgreen:
Hubeeert - 15-12-2005, 12:03

Przez 8 lat???
luk_szc - 15-12-2005, 12:14

Dał radę :)

Na montaż fabryczny są niestety inne graty ( lepsze jakościowo ) niż na rynek wtórny pomimo , że są robione nawet w tej samej fabryce .

Anonymous - 15-12-2005, 14:51

luk_szc napisał/a:
Tarcza może wytrzymać spore przebiegi pod warunkiem, że klocki były odpowiednio miękkie i to one się zużywały a nie tarcze .

Taaaa, klocki są tak miękkie, że w ciągu 70 kkm idą 2 komplety. Na to 1 komplet tarcz...


luk_szc napisał/a:

Co do montarzu fabrycznego to do np. Cari dostarczał Lucas i Bosch

W MSS klocki originalne były Textara.



luk_szc napisał/a:

. Nie wiem czemu ludzie nie uważają np. Boscha w póżniejszym użytkowaniu czy też ponownej wymianie tylko kombinują jakieś Brembo (które to uważam za syf w porównaniu do Boscha - wcześniej miałem Brembo te najtańsze -- syf - syf i kropa)

A powiedz mi, gdzie mogę dostać Boscha czy cuś takiego do MSS... w ASO to proponują założyć jakieś koreańskie badziewie za 90 PLN sztuka. Poza tym wszyscy kręcą głowkami i jedynie Brembo udało mi isę we Wrocku wylukać... Do tej marki to jest tak, że łatwo dostac można części Japan Cars (zmilczmy tą kwestię) a za resztą to się trzeba nachodzić i natelefonować...

Pzdrw.

Anonymous - 15-12-2005, 17:17

z tego co mi wiadomo na rynek amerykański w tarcze zaopatrza mitsubishi NIPPARTS od około 20 lat. z braku danych nie wiem kto dostarcza na rynek europejski.

a z ciekawości, zadzwonię jutro do aso i zobaczę czy zaproponują mi dokładnie te same tarcze do gieteja i do space stara,.

Anonymous - 15-12-2005, 17:27

Robert Bryl napisał/a:
A powiedz mi, gdzie mogę dostać Boscha czy cuś takiego do MSS... w ASO to proponują założyć jakieś koreańskie badziewie za 90 PLN sztuka. Poza tym wszyscy kręcą głowkami i jedynie Brembo udało mi isę we Wrocku wylukać... Do tej marki to jest tak, że łatwo dostac można części Japan Cars (zmilczmy tą kwestię) a za resztą to się trzeba nachodzić i natelefonować...

Pzdrw.


Robert, oddałeś spejsa żonie??

Anonymous - 15-12-2005, 19:22

Fido__ napisał/a:


Robert, oddałeś spejsa żonie??


A co Ty, nie chciała. Powiedziała że ma lepszy samochód :roll: i że się jej lepiej mniejszym jeździ. Tera u nas fszystko jest francuskie :wink:
(a faktycznie, wyposażenie ma chyba lepsze - o 2 boczne poduchy :) )

Pzdrw.

Anonymous - 27-02-2006, 18:20

Robert!
a gdzie we Wrocku robiłeś swego MSS?? bo czeka mnie przegląd na 90tys. i jest kłopocik.....

Anonymous - 28-02-2006, 13:05

Jacolek napisał/a:
Robert!
a gdzie we Wrocku robiłeś swego MSS?? bo czeka mnie przegląd na 90tys. i jest kłopocik.....

Rozumiem, że autoryzowanego nie kcesz :lol:
Ja robiłem w Automaxie na Długosza (Centrum Aut Japońskich, Długosza na samym szrutkim końcu w stronę przecieną do miasta :-) ). IMO solidni i mają podstawowe pojęcie o tym co robią. Są oczywiście znacząco tańsi od ASO, natomiast aby byli najtańsi na rynku to zdecydowanie nie.

Pzdrw.

Anonymous - 28-02-2006, 13:24

Dzięki wielkie! mam nadzieję, że mnie nie "ogolą" przy wymianie paska rozrządu... na wszelki wypadek do nich dryndnę i jeszcze na Okólną.... bo w ASV Lider skroili by mnie na pewniaka!
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group