[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Uciekający płyn chłodzący
Andrew - 14-01-2010, 14:26
gesty napisał/a: | typuje niskie temperatury jako przyczyne ubytku a nie poprawy stanu plynu w zbiorniczku | kolego dokładniej czytaj. Napisałem właśnie, że u mnie po wymianie płynu na nowy przestał znikać i nie wiem czy jest to przyczyną minusowej temperatury, czy zapowietrzenia układu...
gesty - 14-01-2010, 15:04
faktycznie, czeski blad
Andrew - 14-01-2010, 15:06
gesty, a Tobie też płyn znika?
gesty - 14-01-2010, 15:08
znikal, przestal znikac od mniej wiecej miesiaca.
Andrew - 14-01-2010, 15:12
Jak długo masz auto? U mnie tak samo przestał znikać tylko jak wcześniej napisałem po zmianie na nowy płyn.
gesty - 14-01-2010, 15:51
auto mam 3 miesiace, dolalem raz i zniknal, ostatnio dolalem z miesiac temu i tym razem nie ubywa, plyn pewnei inny, nie pamietam jakiego producenta lalem za pierwszym razem.
Hugo - 25-08-2010, 23:14
No i problem. Mam wyciek na dole chłodnicy wody (patrząc od strony zderzaka to w dolnym, lewym rogu). Na pewnym odcinku powypadało użebrowanie i gdzieś tam powstała nieszczelność. Płyn ścieka do dolnej podstawy chłodnicy i dalej po uchwycie w dół. Co ciekawe przez 2 dni ubyło ok. 200-300 ml, ale auto nie zostawia pod sobą żadnych plam! Dziwne... Pytanie jest następujące: Czy do silnika 4G63 (2.0 16V) ze skrzynią automatyczną 1998 r. pasuje chłodnica wody od silnika 2.5 V6 również z automatem oczywiście? Gdzie jest w ogóle chłodnica klimatyzacji, bo jakoś jej nie znalazłem? Czy da się wymienić chłodnicę wody bez rozszczelnienia układu klimatyzacji? Jak postępować z wężykami układu chłodzenia oleju ze skrzyni biegów podczas wymiany? W których miejscach je rozłączać? Proszę o wszelkie wskazówki, napewno ktoś to robił w Galu w automacie. Ja jeszcze w żadnym aucie nie wymieniałem chłodnicy wody, a tym bardziej w aucie z klimą i w automacie.
czekoladka_1981 - 26-08-2010, 00:29
Hugo napisał/a: | Gdzie jest w ogóle chłodnica klimatyzacji, bo jakoś jej nie znalazłem? |
Pierwsza od przodu auta >>>artapa<<< ,skraplacz(chłodnica klimy) a za nią masz chłodnicę wody wraz z wentylatorami.
Hugo napisał/a: | Czy do silnika 4G63 (2.0 16V) ze skrzynią automatyczną 1998 r. pasuje chłodnica wody od silnika 2.5 V6 również z automatem oczywiście? |
W/g katalogu >>>NISSENS<<< Jest to samo.
Hugo, a tak na marginesie? jesteś od czterech lat na forum postów masz 1,200,000, a zadajesz banalne pytania? bez urazy
Hugo napisał/a: | Czy da się wymienić chłodnicę wody bez rozszczelnienia układu klimatyzacji? |
W/g mnie da się, gdyż chłodnica wody ma gumowe węże i się podda po odchyłce i wyjęciu skraplacza. Nie chcę szukać już postów Bartka i innych , że wyjęcie skraplacza (chłodnica klimatyzacji) to banał.
Andrew - 26-08-2010, 07:42
Hugo napisał/a: | No i problem. Mam wyciek na dole chłodnicy wody (patrząc od strony zderzaka to w dolnym, lewym rogu). | Spróbuj pokleić poxiliną bez zdejmowania chłodnicy zlokalizuj wyciek, tak robiłem i trzyma jak 105
Hugo napisał/a: | Na pewnym odcinku powypadało użebrowanie i gdzieś tam powstała nieszczelność. | Miałem to samo rozszczelnił się słupek. Hugo napisał/a: | Czy da się wymienić chłodnicę wody bez rozszczelnienia układu klimatyzacji? | Wykręcałem w swoim galu chłodnicę i z klimą się nic nie działo...
Hugo - 26-08-2010, 15:23
czekoladka_1981 napisał/a: | Hugo, a tak na marginesie? jesteś od czterech lat na forum postów masz 1,200,000, a zadajesz banalne pytania? bez urazy | Bez urazy, ale jeśli wiesz wszystko to tylko zazdrościć. Poza tym nikt nie kazał Ci odpowiadać na moje pytanie. I żeby nie było używałem jak zawsze funkcji SZUKAJ.
[ Dodano: 26-08-2010, 23:48 ]
Wziąłem się za zaklejenie dziurki w chłodnicy. A nóż widelec będzie szczelnie. andrew84 napisał/a: | Spróbuj pokleić poxiliną bez zdejmowania chłodnicy zlokalizuj wyciek, tak robiłem i trzyma jak 105 | Użyłem kleju epoksydowego. Jest dwuskładnikowy w postaci stałej, firma Technicoll. Należy oderwać dwie równe części i gnieść w palcach aż zrobi się "plastelinowate". Zlokalizowałem wyciek, tak jak u Ciebie jeden z pionowych słupków był nieszczelny (pęknięcie w pionie na długości ok. 15 mm). Niestety nie można było tego zrobić bez odkręcenia wentylatora. Dwie górne śrubki poszły gładko a oczywiście obie dolne było potwornie skorodowane i się ukręciły. Pozostałość jednej usunąłem z uchwytu bez problemu, a z drugą walczyłem 2 godziny! (po ostatnich ulewach zalało mi kanał w 3/4 wysokości, więc bawiłem się z tym w garażu). Boże. Płyn spuszczony, miejsce pęknięcia osuszone suszarką (aż płyn chłodniczy parował). Odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną i nałożenie w/w "plasteliny". Jeszcze podgrzane suszarką i dociśnięte. Nowe kwadratowe nakrętki i śrubki dolne do wentylatora i montaż. W sumie zeszło mi z tym 5 godzin. Masakra, ręce całe pocharatane, wszędzie mnóstwo ostrych krawędzi. Mam nadzieję, że chociaż nie będzie ciekło. Płyn zalałem, ale auta nie odpalałem. Zobaczymy jutro.
KaWu - 27-08-2010, 12:02
Hugo, jak będzie trzymać to potestuj w okolicy czy się trzyma. Znajomy kleil Poxilina i trzymalo kilka dni. Pojechal w dluzsza trase (do Chorwacji) i mial problem bo musial szukac chlodnicy ... BO zaczela niezle lac ...
Wg mnie jak juz sie saczy chlodnica to lepiej kupic nowa i miec spokoj. Tym bardziej, ze piszesz wyżej, że chlodnica zaczęła już gubić radiator - więc bez niego będzie chlodnica mniej wydajna.
Andrew - 27-08-2010, 12:26
Jak Hugo dobrze "obmurował" słupek klejem będzie trzymało na pewno... Tym bardziej, że wszystko odtłuścił. KaWu napisał/a: | Znajomy kleil Poxilina i trzymalo kilka dni. Pojechal w dluzsza trase (do Chorwacji) i mial problem bo musial szukac chlodnicy . | Być może źle odtłuścił powierzchnię lub wcale, albo chłodnica nadawała się na złom. Jeżeli Hugo miał tylko w jednym miejscu wyciek i reszta słupków w dobrej kondycji, to na pewno będzie ok. Ja kleiłem tak w poprzednim galancie, znajomemu w galancie e33, w safrance i nissanie sunny. Koszt kleju 11 zł plus robota A jak ktoś lubi dłubać przy swoim autku to robota bezcenna
Hugo - 27-08-2010, 15:19
KaWu napisał/a: | Hugo, jak będzie trzymać to potestuj w okolicy czy się trzyma | W okolicy czego? KaWu napisał/a: | Tym bardziej, ze piszesz wyżej, że chlodnica zaczęła już gubić radiator - więc bez niego będzie chlodnica mniej wydajna | Odpadł tylko naokoło "dziurki", kilka cm kwadratowych. andrew84 napisał/a: | Jak Hugo dobrze "obmurował" słupek klejem będzie trzymało na pewno... Tym bardziej, że wszystko odtłuścił. | Dokładniej sie nie dało. andrew84 napisał/a: | Jeżeli Hugo miał tylko w jednym miejscu wyciek i reszta słupków w dobrej kondycji | Tak to wyglądało.
KaWu - 27-08-2010, 15:24
Hugo napisał/a: | W okolicy czego? |
W okolicy domu Chodzilo mi o to, żeby w trasę się nie wypuszczać.
Hugo napisał/a: | Odpadł tylko naokoło "dziurki", kilka cm kwadratowych |
Ok.
arturj123 - 13-02-2012, 21:16
Koledzy i koleżanki, zlokalizowałem u siebie wyciek. Standardowo na trójniku (plastikowym). Może ktoś potwierdzić, że w moim 2.0 R4 podobnie jak w V6 potrzebny jest trójnik 19x16x19? Ma ktoś jakieś namiary gdzie można coś porządnego dostać?
|
|
|