To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic

turek61 - 04-06-2007, 20:43

Martyna napisał/a:

chcialbym ci tez powiedziec ze ja mam orginalna ksiazke obslugowa mitsu carisma ,i tam stoi:
-silnik rozgrzac ,tak zeby woda miala 80 stopni albo wiecej
-motor zgasic
-zdemontowac czarna ,gruba rure miedzy filtrem powietrza a przepustnica(2 obejmy stalowe na srubke-latwe)
-i masz juz przepustnice, nie demontowac jej, tylko zaklej tasma bay passy(2 podluzne ,malutkie otworki na dole)
-srodek czyszczacy wlac przez wlotowy otwor(odegnij blaszke
-czekaj 5 minut
-odpal motor, kilkakrotnie przegazuj ,i minute niech polata na luzie
-powtorz to powyzsze jeszcze raz
-odklej tasme z baypasow
-przylacz rure
-I SZEROKIEJ DROGI :D
to jest wolne tlumaczenie z niemieckiej ksiazki dla warsztatow mitsubishi, a ja nie jestem mechanikiem ,ale tez musze to zrobic i zrobie to wlasnie tak, jak opisalem.mam pytanie :jaki srodek wlac tam do przepustnicy?moze ktos wie?benzyne?do czyszczenia tarcz?
-pozdrowienia
-


No no ciekawe co na ten opis, który odbiega od dotychczasowego nasi mechanicy ? Krzyżak, Bartek i inni "do tablicy" :!:

Anonymous - 04-06-2007, 20:46

nooo... tez jestem ciekawa-pochodzi to z niemieckiej ksiazki serwisowej-lepiej nepiszczcie jaki to plyn mozna wlac?
pozdrowienia

Anonymous - 04-06-2007, 23:16
Temat postu: n
prosz o bezpo[redniego linka do czyszczenia przepustnicy
ten podany jest chyba do rocznika 98

ciesze sie ze wam sie podoba moja carizma - znaczy ze dokonalem dobrego wyboru

Student - 05-06-2007, 07:44

98 i później to to samo óżnią się tylko napędem przepustnicy, w 98 jest linka a potem silniczek a co do uszczelki koszt ok. 40zł w każdym serwisie dostaniesz.
Anonymous - 05-06-2007, 09:59

Student napisał/a:
a co do uszczelki koszt ok. 40zł w każdym serwisie dostaniesz.

Przed chwilą dzwoniłem do ASO. Za uszczelkę zaszczekali 95 zł. Jakaś paranoja to jest :shock:

saphire - 05-06-2007, 10:40

Z tym wlewaniem czegokolwiek do przepustnicy to raczej bym uważał bo jak jeszcze po wlaniu odpalicie silnik i wam to zassie z tym syfem to... :badgrin: Zdecydowanie bezpieczniej czyścić tradycyjną metodą - rozebrać, wyczyścić, wymyć, poskładać.
Student - 05-06-2007, 14:05

Ja bym się obawiał zapalenia środka czyszcząego może przesadzam ale są to preparaty bardzo lotne i mające zapłon w niskich temperaturach, choć niemiaszki mają przygotowanie do dziąłań z otwartym płomieniam, 8) to ja stawiam am metodę tradycyjną.
Co do uszczelki nie zawsze trzeba wymieniać, jak masz serwis pod nosem to rozbierz i zadecydujesz, jak się nie porwie i nie ma przegwizdów to można ostatecznie starą zastosować, nie polecam silikonów.

Anonymous - 05-06-2007, 22:04
Temat postu: d
mysle |e jednak czeka mnie czyszczenie przepustnicy
obroty faluja

dla mnie najwaznjejsze jest to ze nawet po 20 tys km nalezy czyscic a wiec nie przekresla to pewnego mojego 3 ltniego przebiegu 37 tys

jaki rodzaj srodka czyszczacego uzyc - benzyny ekstrakcyjnej?

Student - 06-06-2007, 07:12

JA używałem benzyny ekstr. i rozpuszczalnika (cyyba Aceton) do ostatecznego odtłuszczania
Anonymous - 06-06-2007, 12:24

jak tak patrze na te foty to widze moje auto, ostatnio we mnie wjechali i niemalże te same uszkodzenia mam :(
a co do obrotów to sprawdz jak właczysz swiatła i wcisniesz stop co sie dzieje z obrotami :)
pozdro

Student - 06-06-2007, 12:55

Deadly nie kombinuj to jest inna sprawa, w GDI jeżeli jest falowanie w zakresie ok.750-800/obr to jest brudna przepustnica, zresztą dla pewnych osób którzy inaczej postrzegają swój samochód to tego falowania nawet nie zauważają, dodatkowo w GDI występuje falowanie związane ze sprawdzaniem mieszanki przez komputer ale tego to faktycznie trzeba szukac aby poczuć i usłyszeć.
Deadly Ty mówisz o sprawie obciążania silnika przez dodatkowe urządzenia typu: wspomaganie, serwo, klima, alternator : obciążenie silnika - spadek obrotów i ponowne wyrównanie przez kompa który steruje albo silnikiem krokowym albo przepustnicą.

Anonymous - 06-06-2007, 14:37
Temat postu: raport
uszkodzenie
wlasnie kupilem kompletny zderzak w kolorze srebrnym czyli nic nie trzeba malowac
390zl !!!

blacharza wziolem najlepszego z zakladu sasiada
okazalo sie ze nawet podluznica nie ruszona tylko przygiete koncowki -tam gdzie wchodzi zderzak

blacharz poprawia koncowki - i jutro zakladam nowe tablice

co do obrotow:
gdyby mi tyko falowaly to nie myslalbym o tym
u mnie problem polega na tym ze na wolnych obrotach mi gasnie
to troche uciazliwe
wyczyszcze w piatek na spokojnie przepustnice i zobacze efek

pytanie - czy duze mam ryzyko uszkodzenia uszczelki?
czy jak ja uszkodze to moge dokrecic mimo to przepustnice - nie zdazylem kupic zapasowej a chce jechac na wakacje w sobote

zdrowko

tak apropo
ona jest tak dopieszczona ze w srodku mam jak auto w salonie (podobnie pod maska)


przepraszam za brak polskich znakow - mam problem w IE 7.0 w oknie jak pisze to nie mam polskich znakow - wie kos co zrobic?

Anonymous - 07-06-2007, 07:43

Student, nic nie kombinuje poprostu o przepustnicy napisaliście ja wymyślam kolejną teorie spiskową. W sumie to nie wiem co to jest falowanie obrotów bo chyba w moim GDI tego nie ma albo nie wystepuje. myslałem że falowanie jest powyżej 1000rpm silnika.
Jest natomiast inna sprawa podczas hamowania obroty spadaja do 550-600 a po kilku sek 10 może wracaja do normy czyli przysłowiowe 750.
Cała historie sprawdzał elektryk samochodowy, który juz nie raz mi pomógł czyli nie jakaś tam łamaga i co A i V podczas obciązenia są normalne a obroty spadają :) mam kilka teorii na to ale elektryk nie ma czasu rozwikływac tego problemu mówi że dobre i żeby jezdzić.

fidox, U mne auto wygląda o niebo lepiej, ale niestety pas bedzie do klepania i zderzak nowy pozatym klapa w dół poszła :(


i


a o czyszczeniu przepustnicy masz tu:

http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm

pozdro

Anonymous - 08-06-2007, 23:55
Temat postu: u
ja mialem szczescie w nieszczesciu
uderzenie poszlo pod spod auta
podluznica nie ruszona

a do ciekawostek mam taka ze wlasnie dogadalem sie z poprzednim wlascicielem 74 letnim niemcem
wysyla mi ksiazke serwisowa w poniedzialek

a to co mi napisal:
Hallo Robert,
das Auto war bis zu dem Unfallschaden in einem Top-Zustand. Das Fahrzeug war scheckheftgepflegt aus 1. Hand. Auch der Motor war in einem absoluten 1A-Zustand. Vorab einige Daten aus dem Sachverständigengutachten:
Klimaautomatik
Leuchtweitenregulierung
Zentralverriegelung mit Fernbedienung
5-Gang Getriebe
Fahrer- und Beifahrer-Airbag
Nebelscheinwerfer
5-türig
Lederausstattung
Reifen 195/60 R15 H
ABS
Seitenairbag
Alufelgen
Glasschiebe-Hebedach
Außenspiegel elektrisch beheizbar
Tempomat
Stoßfänger lackiert
1. Zulassung 30.06.2004
Laufleistung: Original 36.529 km
Allgemeinzustand: sehr gut
Vorschäden: keine
Unfallanstoßbereich vorne und hinten

jak ktos moze to prosze o dokladne tlumaczenie

tak sobie pomyslalem ze podobnie jak na forum muratora pisza o budowie swoich domow to moze ten watek bedzie poczatkiem do internetowej ksiazki przebiegu samochodu
byloby ciekawe poczytac o wlascicielu i autku ktore sie kupuje

wazu - 29-08-2007, 22:07

A propos czyszczenia przepustnicy, co myślicie o tym środku http://moto.allegro.pl/it..._zasilania.html może ktoś to robił w cari tak jak opisuje instrukcja użycia i z jakimi efektami.

[ Dodano: 29-08-2007, 22:13 ]
Ryba napisał/a:
Student napisał/a:
a co do uszczelki koszt ok. 40zł w każdym serwisie dostaniesz.

Przed chwilą dzwoniłem do ASO. Za uszczelkę zaszczekali 95 zł. Jakaś paranoja to jest :shock:

Przepraszam, że pytam z czego jest ta uszczelka, ze złota? bo jeżeli z papieru (kartonu) to czy nie można samemu dociąć podobnej z podobnego materiału?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group