To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] pytanie o temperature

Anonymous - 16-06-2007, 18:48

bartekdeejay po telefonie do ciebie wykreciłem czujnik z chłodnicy podgrzałem go świeczką przydkałem do masy włończylem zapłon i załończył się wentylator,zalałem wode pojeżdziłem troche po mieście temperatuta dochodziła prawie do 2giej czarnej kreski poczekałem troche na postoju i po chwili załończył się A więc teraz wszystko OK! A więc DZIĘKI WIELKIE za porade :mrgreen:
punkcik dla ciebie

waldi-1 - 17-06-2007, 09:38

hmmm wąz ciepły u góry a na dole zimny moim zdaniem to padł termostat takie własnie objawy sa i dlatego wentylator sie niezałancza
Anonymous - 25-06-2007, 12:24

A u mnie jest inaczej, jak się silnik nagrzeje to wskazówka pokazuje nie na 12:00 ale tak raczej na 11:00, w każdym razie nie jest pionowo tylko przechylona w lewo o 3-4mm od pionu biorąc pod uwagę koniuszek wskaźnika.
waldi-1 - 25-06-2007, 16:57

truman wydaje mi sie że masz walniety termostat silnik ci sie niedogrzewa i w związku z tym moze ci więcej palić
Anonymous - 25-06-2007, 20:10

o to muszę to zbadać ... poszukam czegoś o tym na forum jak nie znajdę to będę pytał.
waldi-1 - 25-06-2007, 20:23

truman to 7,8 litra na 100 km to jak na diesla to trosze dużo sprawdz ten termostat bo warto miom zdaniem jest uszkodzony i niezamyka sie do końca
Anonymous - 26-06-2007, 11:09

No bardzo chętnie wymienię termostat skoro to niby "żadne" pieniądze...
Przeglądałem manual, szukałem na forum...i obawiam się że ktoś musi mnie w tej kwestii poprowadzić za rękę, bo nie wiem gdzie termostatu szukać pod maską, jaki kupić i jak go wymienić (choć to ostatnie to pewnie kwestia odkręcenia paru śrubek, wymiana i przykręcenie śrubek, no chyba że trzeba płyn chłodniczy spuścić i zalać nowy) tak czy inaczej potrzebuję w tej kwestii pomocy.

Czy coś takiego kupić TERMOSTAT ...
A może taki TERMOSTAT Z JC-Auto

Tylko w innych postach to czytałem np. "wymień termostat, koszt niski a może pomóc" ... ale 130 zł w JC to wcale nie taki niski koszt.

A może któryś ze znalezionych w INTER CARS , tylko który?

nie wiem jak z temp. otwierania czy 82°C czy 88 .... ?

pozdrawiam

WeinMaster - 26-06-2007, 12:48

Witaj Truman

Wymiana termostatu jest bardzo prosta, wymieniałem już dwa razy u siebie. Mamy takie same Miśki wiec słuchaj:

Stawiasz Misia na kanale (tak najwygodniej) i robisz następujące czynności:

1. Schodzisz pod misia. Po lewej stronie (patrząc od kierowcy) masz rurkę do spustu płynu chłodniczego. Bierzesz jakiś baniak, postawiasz, odkręcasz zawór i czekasz aż zleci trochę płynu. Ja zlałem cały bo wymieniałem na świeżutki, przy okazji odkręć wlew do chłodnicy to szybciej płyn wyleci.

2. Jak już się wygramolisz z kanału, bierzesz klucz fajkowy 12 (albo 10 ). Podchodzisz do misia, lokalizujesz górny wąż i idziesz wzrokiem ( lub łapką) w stronę silnika. Gdy wąż się skończy zobaczysz taką jakby kopułkę z rurką, do której jest przyczepiony ten czarny wąż od chłodnicy.

3. Ściągasz wąż, i zabierasz sie za odkręcanie śrubek tej kopułki (chyba 3 śrubki). Mogą być małe trudności bo akurat nad kopułką znajdują się rurki paliwa. Ale spoko, nie powinno być problemu.

4. Po odkręceniu śrubek ściagąbasz kopułkę (ja podważyłem ją delikatnie nożykiem nie zważając na starą uszczelkę bo wraz z nowym termostatem otrzymałem zestaw uszczelek). Jak uprasz się z kopułką, twym oczom ukaże się termostat :) . Takie małe coś :) .

5. Czyścisz ślady po starej uszczelce na silniku jak i na kopułce, wycierasz wsio ładnie, kładziesz odpowiednio nowy termostat, na kopułke naklejasz nową uszczelkę i wsio ładnie przykładasz. Dokręceasz śrubki.

6. Zakładasz wąż od chłodnicy, upewniasz się czy na dole zakręciłeś zawór spustowy chłodnicy i nalewasz nowy płyn chłodniczy ( chyba że chcesz stary )

No i to chyba by było na tyle :) . Odpalasz samochodzik i jak się nagrzeje to sprawdzasz czy jest odpowiednia ilość płynu chłodniczego :) .

I rozpiera Cię duma z wykonanej pracy :P

A co do termostatu to hmm, ja chyba za swojego dałem 70 zł ? :roll: nie wiem, sprawdzę w domu na fakturze.

Pozdrawiam

Anonymous - 26-06-2007, 13:32

Bombowo kurcze dzięki wielkie się wezmę na dniach za robotę.
Jeszcze tylko kupię odpowiedni termostat ... i do roboty.

Dzięki przewielkie chłopaki.

OK kupiłem termostat "vernet", gość w intercars mówił że jest z uszczelkami a nie jest...troche lipa i kupiłem płyn na wymiane...więc jutro wieczorem biorę się za robotę.

waldi-1 - 26-06-2007, 16:24

tylko niezapomnij sprawdzić ile ci wtedy spali ,ja podejrzewam ze więcej niz 6 niepowinien wziąść to zalezy oczywiscie od stylu jazdy

[ Dodano: 26-06-2007, 16:25 ]
apropo ile dałes za termostat?

Anonymous - 26-06-2007, 17:03

26 zł ... tyle że bez uszczelek jest. Mam nadzieje że moje uszczelki będą sie jeszcze nadawały.
waldi-1 - 26-06-2007, 19:06

niema sie czym martwić da sie zrobić uszczelki samemu najlepiej z klingerytu a moze i da sie uratować choć ja i tak bym dał nowe
Anonymous - 27-06-2007, 09:26

Jednak będę usiłował uratować swoje uszczelki, bo nie mam czasu w tej chwili szukać ich w sklepie. A klingeryt to już zupełnie nie wiem gdzie kupić.

Oooo no i się pospieszyłem, dwa telefony i znalazłem Klingeryt:
Dla zainteresowanych podaję namiar:
Chemia-Warszawa (btw.co za szczęśliwy zlepek słów ... chemia i warszawa)
ul. Powązkowska 13 b
tel: (0-22) 633-97-14
http://www.chemiawarszawa.pl/

Teraz się tylko zastanawiam jakiej grubości kupić klingeryt i czy zbrojony czy nie. ??

waldi-1 - 27-06-2007, 17:50

kup zbrojony bardziej wytrzymały bedzie a grubośc to 1 mm powinien styknąć
WeinMaster - 27-06-2007, 23:06

I oto fotka:



trochę duzia ( prawie 1 mega ) z różnymi bzdetami :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group