To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Co tak głucho szumiiiiii???

Anonymous - 23-07-2007, 23:37

Sprawdź sobie stan oleju w skrzyni biegów, w cariśmie lubi olej uciekać po wybieraku. Mała ilość oleju w skrzyni może dawać uczucie kończących się łożysk w kołach.
turek61 - 24-07-2007, 01:29

Sebancisz napisał/a:
Sprawdź sobie stan oleju w skrzyni biegów, w cariśmie lubi olej uciekać po wybieraku. Mała ilość oleju w skrzyni może dawać uczucie kończących się łożysk w kołach.

Robiłeś już to, bo ja nie wiem nawet jak sprawdzić stan oleju w skrzyni :(

Anonymous - 24-07-2007, 08:55

Jak wejsziesz pod samochód to po prawej stronie jest sróba wkresona w skrzynie oznaczona OLI tak jest u mnie, nie pamietan na jaki klucz ale przypuszczan ze na 14. I jak odkrecisz ta srube i wycieknie troche oleju to znaczy ze masz stan.
Anonymous - 24-07-2007, 18:28

Butelka z olejem do skrzyni ma taki mały wężyk i przez ten wlew lejesz olej aż zacznie samoczynnie wyciekać. Wtedy stan oleju masz na max.

[ Dodano: 24-07-2007, 18:36 ]
Olej w skrzyni, jak dobrze przeczytałem, dobrze jest wymienić co 150 tyś km, ale w takiej jak moja warto nawet co 50 tyś. Może gdybym wymienił to bym jej nie robił.

turek61 - 25-07-2007, 01:35

O.K. Dzięki Panowie.Jeszcze jutro sprawdzę mimo, ze w książce serwisowej TULIPANY napisały, że był wymieniany przy 100 tys. Pojutrze dłuuuga trasa więc jeszcze zdążę to sprawdzić.
Anonymous - 26-07-2007, 15:57

A od czego sie robi te wyząbkowanie opony?
maxwell61 - 26-07-2007, 16:02

od złej zbieżności i geometrii...
Anonymous - 26-07-2007, 16:32

W GDI tez z tyłu ustawia sie zbierzność? Ostatnio miałem problem z oponami było strasznie głośno ale nie był to szum tylko huczenie, wymieniłem opony i sytuacja sie poprawiła ale nie na długo. Zrobiłem jakies 1000km i problem powraca.
Moze podpowiecie co trzeba zrobic aby w środku znów było cicho i przyjemnie.

maxwell61 - 26-07-2007, 16:50

ustawia...
mlun - 26-07-2007, 17:06

Czasami opony się ząbkują bo są poprstu lipne albo mają taką straszną konstrukcje.Od wulkanizatora wiem że Kleber Dynaxer HP(czyli ten starszy) miał takie skłonności pomimo dobrego zawieszenia.
Pieniek - 26-07-2007, 22:16

Podobno na ząbkowanie opon ma wpływ również stan amortyzatorów ale u mnie amorki w porządku i zbieżność ok a i opona nie była taka najgorsza Dunlop SP sport 01. Chyba że poprzedni właściciel założył mi taki prezent przed sprzedażą.
Anonymous - 27-07-2007, 13:22

Dzisiaj miałem troche czasu i podniosłem tył do góry. Sprawdziłem tylnie koła ruszajac w prawo i w lewo ale nie było luzów, ale co zuwazyłem ruszając kołem do przodu i tyłu słychac pukanie i wlasnie mam pytanie Czy to sa lożyska czy cos innego?
maxwell61 - 27-07-2007, 18:39

łożyska by huczały...ale stuki to raczej by pochodziły gdbyś jechał po nierównościach... napisz coś wiecej... poza tym
jaceko napisał/a:
ruszając kołem do przodu i tyłu
masz na mysli że nimi zakręciłeś???
Anonymous - 27-07-2007, 18:45

Tak to było krecenie do przodu i do tyłu tak jak "wachało od zegara" przy takich ruchach słychac stuk. I zastanawiam sie czy to nie jest przyczyna tego hałasu. A łożyska nie moga huczec?
Anonymous - 27-07-2007, 22:18

Jesli masz z tyłu tarcze hamulcowe to mogą stukać kończące się klocki, u mnie tak jest właśnie z przodu przy lekkim hamowaniu jest pojedyncze stuknięcie , po czym jak ruszam jest kolejne. Ale podczas jazdy żadnych dodatkowych dźwięków nie mam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group