To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Chłodnica Klimy

JaGrab3 - 15-05-2009, 16:45

taaa juz pisalem o tym kiedys, ja przelozylem ten przewód na druga stronę wspornika klaksonu, teraz nic nie dotyka....
Marcino - 16-05-2009, 23:59

Mi tez uciekło na dniach i nie chłodzi, tzn chyba coś tam jest jeszcze bo ciśnienie jakieś trzyma.
Pytanko, jak bym chciał wymieniać chłodnice to czy pozostały czynnik dać do odpompowania i przechowania? Czy soebie odpuści i nabć ponownie. Tak myśle czy mis ie opłaca nabijać raz do roku za 150zł, czy lepiej wymienić chłodnice i mieć spokoj na dłużej?

czekoladka_1981 - 17-05-2009, 19:03

Marcino napisał/a:
Pytanko, jak bym chciał wymieniać chłodnice

Gdzie i za ile będziesz szukał skraplacza klimy? Nissens jest za 680 pln :(

deejay - 17-05-2009, 19:29

dzwoniłem ostatnio do Marka czyli Japaneze , i skraplacz miał w cenie ok 400 zł , ale jakiej firmy to niestety nie pytałem :wink:

i oferta Polcar
http://www.moto-portal.pl...ji/5222K8C1.php

czekoladka_1981 - 17-05-2009, 19:50

Ja kupowałam nową chłodnicę klimy od naszego usera c:400 pln, 15 m-cy temu, tylko był mały problem z połączeniem jak na rysunku polcaru: rys:A . Moj skraplacz miał inne podejście takie w kształcie kostki , ten z rys.A ma już inne podejście. Więc ucieli oba końce i wspawali mój stary do nowego i połączyli.
No i trafiło na mnie , zrobiło cię cieplo włączam klimę * a tu cisza i leci ciepłe powietrze przełączam na AUTO i to samo wentylator stoi , myślę co jest przecież rok temu wymieniałam skraplacz i nabijałam układ czynnikiem i sprawdzana była też szczelność, koszt 435 pln. (odbiór auta po 4-ch godz.)
Nie dawało mi to spokoju więc udałam się do zakładu tego samego gdzie była przed rokiem wykonana usługa. Pan się zdziwił trochę , ale podłącza węże czekamy parę min. układ szczelny , ale całkowity brak czynnika. Decyzja natychmiastowa nabijamy klimę , pan przy mnie zaczoł działać 710g + 120ml. oleju + kontrast. Koszt 220 pln (30 min. pracy) klima działa jak talala . Wniosek, czy jest możliwa całkowita utrata czynnika po tak krótkim okresie? Obecnie skraplacz wykazuje oznaki nieszczelności po prawej str. w górnym rogu.

Anonymous - 17-05-2009, 20:07

czekoladka_1981 napisał/a:

... Wniosek, czy jest możliwa całkowita utrata czynnika po tak krótkim okresie?


Wg mnie musisz miec gdzies nieszczelnosc bo u mnie klima od 3 lat nie ruszana, a dziala jak trzeba. W zimie tez jej uzywam do osuszania szyb, srednio nawet jak jest zimno to raz na tydzien dwa tygodnie jest uruchamiana.

czekoladka_1981 - 17-05-2009, 20:11

axg napisał/a:
Wg mnie musisz miec gdzies nieszczelnosc

Tak to już wiem gdzie. Teraz pytanie czy da ją się pospawać , czy kupić używaną org c:300 pln + 7 dni gwarancji z możliwością wymiany na wolną od wad , lub zwrot kasy , czy nową z Polcaru link j/w wstawiony przez deejay.

[ Dodano: 17-05-2009, 20:22 ]
axg napisał/a:
czekoladka_1981 napisał/a:

... Wniosek, czy jest możliwa całkowita utrata czynnika po tak krótkim okresie?


Wg mnie musisz miec gdzies nieszczelnosc bo u mnie klima od 3 lat nie ruszana, a dziala jak trzeba. W zimie tez jej uzywam do osuszania szyb, srednio nawet jak jest zimno to raz na tydzien dwa tygodnie jest uruchamiana.

To samo miałam w E5xx. byłam zadowolona z jej działania.

deejay - 17-05-2009, 20:22

osobiscie kupiłbym nową :wink:

[ Dodano: 17-05-2009, 20:25 ]
czekoladka_1981 napisał/a:
Nie dawało mi to spokoju więc udałam się do zakładu tego samego gdzie była przed rokiem wykonana usługa. Pan się zdziwił trochę , ale podłącza węże czekamy parę min. układ szczelny , ale całkowity brak czynnika. Decyzja natychmiastowa nabijamy klimę


na prózni czekamy min 30 min dla pewności czy układ szczelny , i wtedy nabijamy ok 700g czynnika , plus ok 50ml oleju z barwnikem a jak układ pusty np po wymianie sprezarki lub wezy itp. to wtedy spuszczamy stary olej i nabijamy nowy ok 100 g

czekoladka_1981 - 17-05-2009, 20:30

deejay napisał/a:
osobiscie kupiłbym nową

Na 99,9% tak zrobię , gdyż jak wiesz te używki mają TUTAJ + za każdym razem jak żle trafię koszt nabicia , a to już znaczny wydatek.

JaGrab3 - 17-05-2009, 21:21

taa Marcino, Czekoladka, a skąd u was pewność, że t skraplacz puszcza, a nie inne uszczelnienia? Czasami puszczają same zaworki, trzeba dać kontrast i sprawdzic, ale przy tak małym ubytku jak u was, to raczej niewykonalne....
Co do szczelności to jest też tak: układy są stare, uszczelniacze stare, jak klima nieuzywana (zima) ciśnienie spada, uszczelniacze nie trzymają juz tak jak powinny (uszczelniają przy ciśnieniu) no i robi się nieszczelnośc.... tak wlasnie sie traci czynniki przez zime, dlatego co jakis czas trzeba odpalic klime, zeby przsmarowac i nabic cisnienie....

czekoladka_1981 - 17-05-2009, 21:45

JaGrab3 napisał/a:
Czekoladka, a skąd u was pewność, że t skraplacz puszcza
Po ponownym wpuszczeniu czynnika lub czegoś na sprawdzenie szczelności i włączeniu silnika oraz klimy * po kilku min. zaczoł wydobywać/wylatywać po prawej stronie między za radiatorem a całkowitym końcem skraplacza w górnym rogu gaz , lub coś w tym rodzaju. Było nawet widać po odchyleniu chłodnicy wody. Majster stwierdził skraplacz do wymiany.
JaGrab3 - 17-05-2009, 23:14

No to do wymiany... jezeli jeszcze troche aluminium zostało może się udałoby zaspawać, zawsze to taniej. Ja placilem 50 zł za spawanie 2 lamelek po przetarciu przez kabel klaksonu.
migro - 18-05-2009, 22:41

JaGrab3 napisał/a:
jak klima nieuzywana (zima) ciśnienie spada, uszczelniacze nie trzymają juz tak jak powinny (uszczelniają przy ciśnieniu)
Które to uszczelniacze puszczają, kiedy spada ciśnienie? Jak sprężarka chodzi to na stronie ssącej ciśnienie też spada.
Ja Grab3 napisał/a:
no i robi się nieszczelnośc.... tak wlasnie sie traci czynniki przez zime, dlatego co jakis czas trzeba odpalic klime, zeby przsmarowac i nabic cisnienie....
Po wyłączeniu jej w ciągu kilku minut ciśnienie jest takie same jak przed włączeniem. Klimę należy włączać, żeby przesmarować, przdewszystkim dławicę na wałku napędowym sprężarki, która uszczelniana jest właśnie olejem.
JaGrab3 - 18-05-2009, 22:55

migro napisał/a:
JaGrab3 napisał/a:
jak klima nieuzywana (zima) ciśnienie spada, uszczelniacze nie trzymają juz tak jak powinny (uszczelniają przy ciśnieniu)
Które to uszczelniacze puszczają, kiedy spada ciśnienie? Jak sprężarka chodzi to na stronie ssącej ciśnienie też spada.
Ja Grab3 napisał/a:
no i robi się nieszczelnośc.... tak wlasnie sie traci czynniki przez zime, dlatego co jakis czas trzeba odpalic klime, zeby przsmarowac i nabic cisnienie....
Po wyłączeniu jej w ciągu kilku minut ciśnienie jest takie same jak przed włączeniem. Klimę należy włączać, żeby przesmarować, przdewszystkim dławicę na wałku napędowym sprężarki, która uszczelniana jest właśnie olejem.


Nie znam budowy układu, nie wiem ktore uszczelniacze puszczają, taką teorię wysunął klimiarz do ktorego jezdżę. Po dłuższym czasie nieużywania, ciśnienie w układzie spada, przez co uszczelniacze na łączeniach mogą nie przylegać tak jak przy ciśnieniu, robi się nieszczelnośc. To jest teoria, powtórzona, nie zbadana, nie znam sie na klimie.

ROOB - 19-05-2009, 17:35

ja z zapytaniem.. witam.
czy taki skraplacz można wymienić w garażu? słyszałem że wystarczy chłodnice wody odsunąć i jest to do zrobienia. ktoś z Was już to przerabiał? więcej o klimie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3797
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group