To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Najlepsza marka paliwa.

orh - 23-07-2007, 09:59

"Tylko jelenie tankuja na orlenie" :) pamietam ze nie tak dawno 2-3 lata temu byla spora akcja przeciw wlasnie orlenowi i jego polityce cenowej i to wlasnie bylo haslo przewodnie tego happeninigu. Co do paliwa na orlenie to nie ma wielkiego doswaidczenia poprostu od z gora 10 lat omijam szerokim lukie stacje mojego "ulubionego koncernu". Tankuje tam jak rzeczywiscie musze (czyt. opary w baku i nic w promieniu 50km). Przetestowalem sporo stacji szczegolnie w Kraku i moge powiedzeiec ze mam szczescie bo dwie najblizsze mnie stacje sprzedaja naprawde dobre paliwo (obydwie prywatne)i tam wlasnie je kupuje. Jesli gdzies jade staram sie odwiedzic Jet -a albo Neste rzadziej Bp. IMHO grubo ponad 3/4 stacji - koncerny jak i prywatne musza zaopatrywac sie w paliwo na "we wszystko majacym, zawsze najtanszym , jedynym sluszym ogolnie dostepnym MONOPOLISCIE- orlenie" wiec jesli tylko moge NIE TANKUJE NA ORLENIE. :) poprostu nie wspieram ich podwojnie
Krzyzak - 23-07-2007, 10:00

Bastek napisał/a:
Kurcze z tym odbijaniem to prawda :!: myślisz , że to wpływa na ilość paliwa , które trafia do zbiornika?

tak - raz tylko skusilem sie na Jet i spalanie dziwnie wzroslo do 10l/100 - w Colcie, ktory normalnie pali 6 - 6.5 /100

a tak w ogole, to mam ulubione stacje, na ktorych jeszcze nigdy sie nie zawiodlem - np. Lotos przy Realu w Osowie, Orlen w Pszczolkach, Statoil w Malborku (biora od Lotosu, ale paliwo super)

zawiodlem sie za to na wszystkich Shellach na ktorych tankowalem (a bylo ich z 10 - rozsianych po calej Polsce)

Anonymous - 23-07-2007, 11:40

Krzyzak napisał/a:
Bastek napisał/a:
Kurcze z tym odbijaniem to prawda myślisz , że to wpływa na ilość paliwa , które trafia do zbiornika?

nieprawda
Już dwa lata pracuje na stacji paliw i mogę coś powiedzieć w tym temacie.Paliwo bierze się niestety takie które jest najtańsze w hurcie i spełnia wszystkie normy jakościowe i klasowe.

Anonymous - 23-07-2007, 13:00

siemka, tak czytam co piszecie i musze sie zgdozic z krzyzakiem :( ten v-power to sciema gorszy but, spalanie wieksze takze nic specjalnego, nie wiem jak 95 ale sprawdze, pozdro
Anonymous - 23-07-2007, 14:19

u mnie dokladnie odwrotnie pozatym jak zatankuje na shellu czy bp zwykla 95 auto mniej pali niz na benzynie z neste :|
Anonymous - 23-07-2007, 23:34

Mam kumpla , który tankuje v-pover 95 na Shellu , ma auto od nowego-Toyota avensis 98r. 1.6l. tankował na większości stacji w okolicy i nie tylko i twierdzi, że na Shellu ma najniższe spalanie i najlepszą dynamikę jazdy :shock:
Może to zależy tak naprawdę od silnika i elektroniki w danym aucie?

[ Dodano: 23-07-2007, 23:36 ]
Kuczan, to znaczy, że nie ma możliwośći oszustwa na takiej stacji jak JET?

Anonymous - 24-07-2007, 13:46

Bastek a jakie oszustwo masz na myśli dokładnie ? Wiem że na żadnej szanowanej stacji nie ma oszustw co do dawkowania paliwa lecz może być problem z jakością.
Anonymous - 24-07-2007, 13:57

Chodzi mi o to co pisał Krzyżak, że na Jet tankujesz paliwo z powietrzem?
Anonymous - 24-07-2007, 15:30

Krzyzak napisał/a:
nie lubie Jeta (bo oszukuja - maja dystrybutory, ktore ciagle odbijaja i w efekcie leja powietrze zamiast paliwa)

Jeśli nie masz zapchanego odpowietrznika w aucie to jest zapchany w dystrybutorze(pistolecie) i stąd ciągłe odbicia, a jeśli pistolet ci odbije to liczydło natychmiast staje i nie ma mowy o laniu powietrza.Tyle ile wskazuje licznik tyle dokładnie jest wlane paliwka.Na 99% procentach stacji nie ma oszustw co do dawkowania paliwa ( jak ktoś nie wierzy zapraszam z bańką na jakąkolwiek stacje) gorzej bywa z jakością niestety.

Anonymous - 24-07-2007, 16:24

Co do dystrybutorów to nikt nie ryzykuje oszukiwania na ilości. Każdy dystrybutor musi mieć legalizacje Urzędu Miar, jaki kolwiek przewał na dystrybutorze = odebranie koncesji. Sterowanie dystrybutorami odbywa się przez ustrojstwo, które nie pozwoli użytkownikowi praktycznie nic zrobić. Co do jakości to tutaj małe zaskoczenie 70% stacji paliw w tym shell i inne markowe, a nawet takie wynalzaki jak neste biorą paliwo z orlenu. Co do Vpower to tylko racing jest produkcji shella reszta to zwykłe orlenowskie paliwa. Wyjątek stanowią stacje przy pewnych marketach które mają własnego dostawcę (czyt. bracia z za wschodniej granicy) znajomy zatankował tam skodę i cały czas świeciło mu się CE dopiero po dolaniu jakiś 20l normalnego paliwa skoda wróciła do normy. Tak na prawdę o jakości tankowanego paliwa nie stanowi to jak się stacja nazywa. Najważniejsze jest jakie mają zbiorniki, pompy filtry i całą resztę osprzętu. Warunki w jakich jest przechowywane paliwo mają kolosalny wpływ na jego jakość.
qpal - 24-07-2007, 20:51

Fajny temat. Ten z rodzaju; no teraz "znawcy' sie odezwą. Zajady mi pękają jak czytam, że 4G13 dostaje kopa na 98, że tylko firmowane paliwo jest dobre, że stacja"0" w mieście P ma lepsze niż stacja"O" w B. Normalnie PIASKOWNICA. Lecz wyłuskałem też kilka trafnych opinii:
- Wszystkie paliwa są z ORLENU!
-wszystkie spełniają normy- orlenu :lol:
- zużycie paliwa jest wprost proporcjonalne do oddalenia stacji od cywilizacji :lol:
-zużycie paliwa jest wprost proporcjonalne do ilości dodanych rozpuszczalników i dokładności dystrybutora :lol:
- cena jest wprost proporcjonalna do nazwy paliwa.
Reasumując, paliwo to nie wódka, samochód go nie smakuje tylko na nim jeździ, albo i nie.Napisy takie jak POWER czy tym podobne są pretekstem do zawyżenia ceny.A moje motto to: Stacja jest jak żona, lepiej jej nie zdradzać. I jeszcze jedno! Jak czegoś nie wiem to siedzę cicho.Nie kieruje nikogo na złą ścieżkę tylko dlatego,że fajnie jest brzmieć jak ekspert.

Anonymous - 24-07-2007, 22:10

Zajady mi pękają jak czytam, że 4G13 dostaje kopa na 98,
Czyżby komuś nie pasowały moje odczucia z jazdy moim własnym autem :?:
Co do Pb 98 to zalałem właśnie to paliwo przed wyjazdem w trasę no i jechało się zdecydowanie lepiej niż na 95, także może masz zajechany silnik i nie odczuwasz różnicy nawet jak zalejesz diesla :badgrin: nie wspominając o kopie w moim silniku 4G13, który jak na swoją pojemność i wielkość auta spełnia swoje zadanie całkiem dobrze!

Anonymous - 24-07-2007, 22:58

Krzyzak napisał/a:
(...)

straszny syf to vpower - na zwyklym paliwie z Orlenu czy Lotosu aut lepiej ciagnie i mniej pali - sprawdzone, bo kiedys tylko vpower tankowalem; Shell omijam szerokim lukiem

(...)


Starsze samochody nie są w stanie wykorzystać większej liczby oktanowej, silnik, komputer przystosowane są do korzystania z paliwa o liczbie oktanowej 91. Paliwo dostępna na stacjach rzadko kiedy ma tyle oktanów, ile wskazane jest na pistolecie dystrybutora. Gdy silnik dostaje paliwo o zbyt dużej dla niego liczbie oktanowej szaleje i nie może wyregulować prawidłowo mieszanki. Różnica w tym, że komuś lepiej idzie na 98, może wynikać z tego, że bliżej jest jej do 91 oktanów niż ma to miejsce w 95. Co innego, nowsze samochody, które potrafią rykorzystać te dodatkowe oktany, tam różnica jest odczuwalna, w zależności od samochodu albo w mocy i momencie albo w spalaniu, zależnie jak zaprogramowany jest komputer.

Anonymous - 24-07-2007, 23:01

Więc Pb 95 ma 85 oktanów? :shock:
Anonymous - 24-07-2007, 23:05

nie no ufi nie przesadzaj że starsze samochody są przystosowane do 91 bo wymięknę. W japoni paliwo jest ogólnie duuuuuużo leprzej jakości niż u nas i gdziekolwiek indziej na zachodzie. U nas paliwo 98 ledwo się równa z paliwem 95 japońskim


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group