[97-04]Galant EAxA/W - [EAx 97-04] TUNING MECHANICZNY GALANTA EA5
Anonymous - 06-08-2007, 23:12
Wg mnie turbo be(duże koszty), ewentualnie dobra obróbka głowic i poprawa błędów konstrukcyjnych, pod 200 KM podjedziesz, jak chcesz drążyć temat to wal na priva jednak polecam swap 6a13tt w opcjii fwd, może to się okazać najtańszą opcją i 280 kuni masz
pozdrawiam
Cezary
[ Dodano: 06-08-2007, 23:28 ]
Moje 6a13tt jeździ i to w czterech napedach, także pomogę jakby co
swinks_UK - 07-08-2007, 07:52
Opisany przez ciebie swap robi ktoś w UK i takie cóś jeździ z napisem ZR. Jest klasyczną ośką z założonym czymś w rodzaju reduktora by 6A13TT nie ukręcił ośki i nie palił opon.
Do tej pory widziałem 2 takie, a słyszałem że jest ponoć 5.
Anonymous - 07-08-2007, 09:06
A zapomniałbym masz jeszcze kilka opcji: swap 6a12 w mivecu z FTO,
Montujesz bezproblemowo, wysoko kręcisz bo pod 8000, 200KM przy 7500,skrzynia zeszperowana jednak ta jednostka chyba lepiej sprawdzałaby sie w Colcie, a może jednak...
Na pewno cena za ten zestaw byłaby bardzo ok ponieważ uszkodzone FTO kupisz bezproblemowo za 800-1200 funciaków.
A co do twojego motoru 6a13 to powinny być w USA gotowe zestawy kompresor, szukaj u Vortecha. Przychodzi to kompletne z każdą śrubką, gumką, instrukcją montażu. Jednak nie słyszałem żeby ktoś przerabiał u nas ten temat w miśku.
[ Dodano: 07-08-2007, 09:24 ]
A tak na marginesie organizujemy transport silników z Japoni, między innymi zamówiliśmy 4g92 także jak ktoś chętny na konkretną motorownię to pytajcie śmiało, silniki przybędą do nas pod koniec września,
mitsu_pl - 08-08-2007, 14:09
Czy to również możnaby zastosować do gala 2.5 V6 (6G73) 4X4 ? Bo jednak 170 KM, które generuje jego motor w połączeniu z napędem na obie osie to troche przy mało... Może jakieś propozycje ?
Anonymous - 08-08-2007, 15:07
mitsu_pl napisał/a: | Czy to również możnaby zastosować do gala 2.5 V6 (6G73) 4X4 ? Bo jednak 170 KM, które generuje jego motor w połączeniu z napędem na obie osie to troche przy mało... Może jakieś propozycje ? |
w twojej budzie był też vr4 czyli 2.0 twin turbo 4x4,silnik 6a12tt czyli:moc — 177 kW (240 PS) przy 6000 rpm, moment — 309 N·m (228 ft·lbf) @ 3500 rpm a wiec swap takiej jednostki byłby najlepsza opcją,
mechanikę 6a13tt widziałem w FTO, Colcie a więc w twojej budzie też się da ale ile przy tym rzeźby??tego nie wiem??lepiej wrzucać coś co było montowane, kasta z reguły była przygotowana przez fabrykę do montowania wszystkich odmian silnikowych dla danego nadwozia
w Anglii w miarę łatwo takiego dawcę znaleźć i nie są drogie, jak sie wjeździmy w FTO to być może zapodamy tam 6a12tt
mitsu_pl - 08-08-2007, 15:22
Zastanawiałem się jeszcze nad tym zestawem biturbo od 6A13, czy by nie pasował również i do tego silnika... w sumie konstrukcyjnie są podobne, nie wiem dlaczego ten ma inne oznaczenie...
Anonymous - 08-08-2007, 15:35
średnice i skoki tłoka inne, nie wnikałem wiecej w szczegóły
a nie zrozumiałem, każdy serwis powinien dać Ci odpowiedź o różnicach w budowie
[ Dodano: 08-08-2007, 15:41 ]
W każdym razie turbinki od 6a13tt często wypływają na ebay i tu ciekawostka koszt z transportem z Hongkongu w 2000zł za dwie
Krzys - 08-08-2007, 19:02
autoR pisałem Ci na priva i niewiem czy niedoszedł mój e-mail,czy niemasz ochoty mi odpisać??
czym się różni konstrukcyjnie 6a13 od 6a13tt??
nieda sie przerobić seryjnego motoru na 6a13tt??
Pozdro
Anonymous - 08-08-2007, 22:19
blok ten sam,pojemność ta sama, skok i średnica tłoka ta sama, tt jest odprężony kompresja 8,5:1 gdy 6a13 ma 9,5:1, czapki inne tt to dohc a Ty masz ohc, nie kombinuj tylko szczep tt to są zupełnie inne silniki pomimo różnicy o te tylko 'tt'
mitsu_pl - 08-08-2007, 23:50
Źle mnie chyba zrozumiałeś... ja mam 2.5 V6 tyle że o oznaczeniu 6G73 a nie właśnie 6A13... też jest właśnie DOHC. VR4 w mojej budzie to jest poprostu rarytas. W sumie jeszcze się z takim nie spotkałem...
Anonymous - 09-08-2007, 07:46
ten post był do krzys,
a w twojej budzie co chwilę na ebay.co.uk wypływa
[ Dodano: 09-08-2007, 07:55 ]
Moge sprawdzić w Japonii frontcuta 6a12tt, jeżeli chcesz, tam będzie to śmieszny pieniądz kosztowało, organizujemy transport pod koniec września wprost z Japonii,
musiałbyś tylko spiąć skrzynię z 6a12tt z Twoimi napędami i ciekawe co z przełożeniami:
skrzynia z mostem???
mitsu_pl - 09-08-2007, 17:07
Więc zwracam honor... Ile by takie cudo kosztowało ? Może bym się pokusił
Anonymous - 13-08-2007, 16:42
wlasnie ktos wie jaka jest cena takiego 6A13TT ?? chociaz tak orientacyjnie. albo ile kosztowal taki swap w opcji FWD?
Anonymous - 14-08-2007, 08:27
tak jak kolega autoR jestem z lbn i z dużym zaciekawieniem śledzę ten temat bo mam coraz większą ochotę na swapik 6A13TT, więc też bardzo by mnie interesowała finansowa strona tego projektu, czyli:
- części (silnik,ewentualny osprzęt itp) ..................
- transport (za japonii blisko nie jest wiec coś to musi kosztować) ...................
- robocizna (gdzie w lbn i za ile) ...................
W miejsce kropek prszę o wpisanie odpowiednich cen i i nformacji. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Anonymous - 14-08-2007, 08:34
Ja sprowadzam sam z japonii i tez pochodze z lubelskiego. Ile masz kasy na te caly operacje to ci podpowiem co masz robic, bo zdaje sie ze wydasz pieniadze niepotrzebnie na jakies glupoty. Heh, FWD w EA i 280koni, efekt bylby po prostu niezadowalajacy.
|
|
|