Problemy techniczne - Galant 1,8 TD '92r
sampler - 15-01-2006, 15:53
A ja bym na poczatek sprawdzil w ktorym momencie zatrzymal sie walek rozrzadu. Istnieje szansa (znikoma) ze akurat trafilo na moment kiedy nic sie nie stanie. Zreszta zapytaj sie tego kolego czy ten dzwiek, ktory slyszal przypominal dzwiek przywitania sie dwoch metali czy strzal z paska.
A jezeli juz stalo sie najgorsze to pomysl nad zakupem drugiego silnika. Z racji ze jest to juz czesc zamienna nie bedzie problemu z jego wymiana a dostepnosc jest dosyc duza.
A swoja droga to juz slyszalem o czyms takim tyle ze w golfie. Tam pasek nie strzelil za to kot juz nie machal juz tak zwawo ogonkiem.
Anonymous - 15-01-2006, 15:56
sampler: jeśli facet kręcił tym silnikiem to choćby nie wiem jakie miał szczęście, to i tak zrobił już z niego miazgę, więc ja bym sobie darował.
piotras - 15-01-2006, 16:06
A czy do niego wejdzie bez żadnych przeróbek jeszcze jakiś inny silnik dieslowski mitsubishi ?? 2,0 2,5 bo jakoś na allegro tych 1,8 na chwile obecną nie widzimy chyba że jeszcze w poniedziałek poszukamy po gazetach
sampler - 15-01-2006, 17:58
Zobacz tutaj :
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=C759135
Powinien pasowac 1.8 z Lancera lub Colta ale one sa wolnossace i nie wiem czy turbo nie mialy wzmocnionych walow.
Anonymous - 15-01-2006, 18:16
piotras: 2,5 nawet jeśli wejdzie to to są koszmarne pieniądze (żadnego sensownego poniżej 3000 zł nie widziałem - bez osprzętu).
sampler - 15-01-2006, 18:26
Ten 2.0 tez wyglada podobnie: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79824199 . Ale niestety musisz sprawdzic w jakis katalogach. Rozumiem ze pewnie nie wstawisz tam wolnossacego 1.8 a dodanie do niego turbiny moze byc ryzykowne jezeli ma inny wal.
Zatem pytanie do reszty:
Czy silnik 1.8 jest taki sam jak w 1.8 td czy roznia sie walem?
I czy silnik 2.0 np z lancera to to samo co 2.0 TDI w Galu czy tez roznia sie walem.
Gdzies na forum widzialem ze np 4G63 i 4G63T roznia sie walem korbowym. Turbinowy ma inny wal - wzmocniony.
Pytanie dosyc ciekawe bo znajomy chce kupic rekinka w dieslu i interesuje mnie zastepczosc silnikow diesla.
piotras - 15-01-2006, 22:47
Jutro dzownie do Tomka Michalaka. Zobaczymy ile powie mniej wiecej. Jak powyżej 3 tysi to prawdopodobnie gal bedzie do sprzedania na części lub w całości do remontu. Ile za taki samochód mozna krzyknąć ?? Ma do niego nowe amory KYB, nowa chłodnica (już założona), klocki i tarcze ATE.
sampler - 15-01-2006, 23:06
Jak dobrze poszukasz to powinienes znalezc silnik za 1-1,5 tys. Tyle tez gdzies wyniesie remont. Gale z tym silnikiem i w dobrym stanie na allegro chodza po 5-6 tys.
[ Dodano: 16-01-2006, 18:16 ]
Nastepny Gal z silnikiem 1.8 TD na czesci:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=82006322
piotras - 23-01-2006, 10:52
Galant już jest zrobiony. Koszt naprawy to 2100 z wymianą amortyzatorów tył + przeguby przód. Po rozebraniu silnika okazło sie że wałek się wykrzywil i popękało kilka elementów.
Anonymous - 23-01-2006, 11:24
To chyba nie wyszo tak najgorzej. A gdzie był robiony - u T. Michalaka?
piotras - 23-01-2006, 13:49
Tak. Robiliśmy u Tomka M. Za samo holowanie z Wawy zapłaciliśmy 600 z VATem (76km). Moze i dało by rade taniej ale przynajmniej mamy pewność że jest dobrze zrobiony. No i mieliśmy już kupca na niego za 4 tysie plus zwrot kosztów naprawy - gal jest naprawde w b.dobrym stanie
Anonymous - 23-01-2006, 14:38
Moim zdaniem naprawa to lepsze rozwiązanie - szczególnie, że wiadomo, kto i jak naprawiał. A pan Tomek należy do specjalistów przez wielkie S. Kupno nowego-używanego silnika to zawsze niewiadoma.
|
|
|