To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Jaki olej??

Hugo - 17-09-2007, 14:37

Ja ma zrobione 15 000 z małym hakiem. I to prawda, że olej syntetyczny i półsyntetyczny można wymieniać co 15 000km, a mineralny co 10 000. A Lotos to syf.
Anonymous - 17-09-2007, 16:37

Co 10 000 km lub w przypadku niezrobienia tylu km to po roku od wymiany.
wojmi1 - 17-09-2007, 16:56

Mozna dolac dowolny mineral i niema co wpadac w panike ewentualnie olej obnizy troche parametry i tyle obecnie jest temp dodatnia wiec nazwal bym obawy kolegow - Zabobonami . :badgrin:
A nz marginesie jezeli chcecie wymieniac nieznany wam olej na np polsyntetyk to przed wymiana nalezy dodac tzw. pluczke czyli srodek do mycia ukladu olejowego ale na godzine przed wymiana i po wszystkim
spuscic i wlac swierzy :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Najwazniejsze by byl w silniku olej i to w wystarczajacej ilosci potem by byl dobrej marki i jakosci.........

Anonymous - 17-09-2007, 17:00

mobil - lotos dwa bratanki... czasem róznią się tylko naklejką ;) - niestety mobil jest rozlewany w polsce więc różne są zawartości opakownania

ogólnie ja jestem zwolennikiem wymiany co 10tys - mimo, że niektórzy producenci, mechanicy zalecają dopiero po 15tys - wymiana nie jest jakimś strasznym kosztem, a im mniej zużyty olej tym lepsze właściwości smarujące

Anonymous - 17-09-2007, 17:14

Moim zdaniem dobry olej i jego systematyczna wymiana to podstawa dlugotrwalej pracy silnika, tak wiec jak kolega powyzej tez jestem zwolennikiem wymiany co 10 tys.
Anonymous - 28-02-2008, 12:26

Witam,

po przeczytaniu wszystkich postów mam już mętlik w głowie. Miska kupiłem w niemczech z przebiegiem 130 pare tyś (przebieg oryginalny-to pewnik). W książce ostatnie dwie wymiany oleju były przy przebiegu 80 tyś i 105 tyś (wcześniejsze co 15 tyś). Niestety jakiś "uczony" w ostatnich dwóch przeglądach zalał olej mineralny. Po wymianie rozrządu w PL zalany mam Castrol Magnatec 10W40. I teraz cholera jasna nie wiem czy to dobrze czy mechanik dał ciała (uwzględniając, że z mineralnego nei powinno się przechodzić na półsyntetyk i stosując Castrol Magnatec, który ma różne opinie - w tym duzo złych). Wymieniać na jakiśinny w trybie pilnym czy jeździć na tym?

Edit: w złym miejscu napisałem.

Anonymous - 28-02-2008, 23:55

siema, a co myslicie o oleju motul ??
londolut - 02-03-2008, 02:04

Bazyli napisał/a:
uwzględniając, że z mineralnego nei powinno się przechodzić na półsyntetyk
To jeszcze nie jest tak zabójcze bo najwięcej substancji wymywających utworzoną przez minerał warstwę wymywa syntetyk 0W40. Możesz śmiało zalać jakiś 10W40 semisyntetyk. Co do marki lub producenta to zależy tylko i wyłącznie od ciebie. Ja teraz mam Midland 10W40 a przy następnej wymianie (za około 3 m-ce) mam w planach Valvoline Max Life, butla 4l około 100 czyli normalna cena. Tutaj jest dość obszerny artykuł o klasach olejów i o ich własnościach. Poczytaj i zdecyduj :)
Anonymous - 02-03-2008, 09:11

Mateo567 napisał/a:
siema, a co myslicie o oleju motul ??


najlepszy olej dostępny na Polskim rynku. na światowym również z resztą :)
jeśli dobry drogi olej to motul - do normalnej jazdy w takich autkach (nie nowych) jak nasze to seria 4100 lub 6100. jednak kupując w dobrej cenie, nie odbiega ona od cen Mobila i Castrola (którego nie polecam, bo rozlewany w Polsce, podobnie jak Mobil) do tego Motula kupuje się w 5litrowych bańkach więc wychodzi taniej!
jeśli tani, a dobry to polecam Gulfa. ciężko go dostać, ale na śląsku można go kupić w sieci Omnibus - mają wyłączność z tego co wiem. u nas nie znany, ale firma istnieje już od 1901roku i jest uznana w europie, mają dobre produkty do sportu, a zwykły półsyntetyk z serii Gulf Tec Plus spełnia wyższe normy niż o 50 zeta droższy półsyntetyk Mobila i co ciekawe spełnia prawie wszystkie normy Valvoline full syntetyka za 160zeta/4l. brakuje mu tylko najwyższej normy mercedesa, ale i tak półsyntetyczna konkurencja tego nie ma.
Gulf dopiero wchodzi na polski rynek, ja kupiłem i myślę że bede zadowolony.
następna wymiana będzie na motula :) teraz nie mogłem na szybko dostać :(

pzdr!

Anonymous - 02-03-2008, 12:27

Dedis, dzieki za odpowiedz !! o tym motulu slyszalem wlasnie duzo pozytywnych opini no i w sumie na rajdowyach autach np subaru jest nawet napis motul i ponoc te auta jezdza wlasnie na nim. moje auto nie sluzy mi do rajdow jakis wyzywek jezdze szybko to fakt ale lepiej zalac cos dobrego po tych samych pieniadzach niz jakies przereklamowane g.... Pozdrawiam !!
Anonymous - 02-03-2008, 13:15

pewnie!
mało tego! bywały (i podobno bywają dalej) sytuacje gdy jakiś team jest sponsorowany powiedzmy przez castrola a w bańkach zalewają po tajniaku Motula... :D

Anonymous - 04-04-2008, 20:47

wojmi1 napisał/a:
A nz marginesie jezeli chcecie wymieniac nieznany wam olej na np polsyntetyk to przed wymiana nalezy dodac tzw. pluczke czyli srodek do mycia ukladu olejowego ale na godzine przed wymiana i po wszystkim


Wojmi mozesz podac pare marek dostepnych na rynku?
wiem ze jest Motul Engine Cleaner -dodaje sie go do rozgrzanego oleju.
A jest jakis srodek ktory czysci bez dodawania go do oleju?
ktos sie pospieszyl i olej spuscil takze silnik jest pusty
dzieki z gory
pozdr
bwr

Anonymous - 04-04-2008, 21:14

Ja kupiłem olej Comma made in England, 10w40eurolite, bardzo dobre parametry, firma ta produkuje również mobila na rynku angielskim.
Anonymous - 06-04-2008, 00:58

a ja jezdze na Elf Sporti SRI 15W40 i tez nie narzekam :P
Anonymous - 06-04-2008, 22:41

Escortem czy CAO? :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group