[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka
Anonymous - 20-02-2008, 19:22
Czas na maly update, jesli ktos moze to niech sprawdzi te 2 nowe procedury, ja sprawdzilem na GTZ '01 i na tym dzialala np ta trzecia.
Przyuczenie odbywa sie poprzez wejscie w tryb nauki. Wchodzac w tryb nauki (programowania odbiornika) mozna zaprogramowac kody identyfikujace do 1, 2, 3, 4, 5 pilotow w zaleznosci od wersji firmware., najczesciej jest to 1 lub 2 piloty. Wejscie w procedure nauki wymaga podlaczenia masy na konektor diagnostyczny C-20 (czarny) umieszczony pod kolumna kierownicza z jej prawej strony. Mozna uzyc w tym celu gniazda, kawalka drucika czy przewodu. Podlaczenie wykonujemy z kluczykiem wyjetym ze stacyjki. Jako mase mozna uzyc istniejace podlaczenie GND na pinie nr 4 gniazda diagnostycznego C-20. Nalezy zachowac daleko idaca ostroznosc, tj nie pomylic pinow.
Co musze zrobic najpierw:
1. koniecznie sprawdzic baterie w pilocie, stan przyciskow, stan plytki drukowanej pilota (jesli widoczne zanieczyszczenia powstale w skutek dzialania wilgoci pilot moze byc uszkodzony- standartowa akcja w takim przypadku jest przemycie czystym spirytusem lub myjka ultradzwiekowa). na pozniejszym etapie, ktory nastapi niewatpliwie gdy zauwazymy jakiekolwiek formy defektow na plytce SMD pilota naprawiamy plytke, niekoniecznie samodzielnie, bo przeciez nie kazdy ma ten dar i czasem trzeba poprosic kogos innego.
2. koniecznie obejrzec lacze OBD-1, jego rysunek wraz z oznaczeniem numerow pinow - uwaga rysunek ten przedstawia widok z przodu na konektor czyli od strony na ktora wchodzi wtyk nie od strony do ktorej podlaczone sa kable.
3. przygotowac metode polaczenia masy (jesli niedostepny MUT-II) do pinu nr 1 konektora diagnostycznego C-20 lub inaczej lacza OBD-1.
4. zapoznac sie z lektura praw Murphy'ego w celu glebszego zrozumienia srodkow, dzialan, efektow i nakladow wszelkich akcji ktorych wlasnie zamierzamy sie podjac - celem negacji pozniejszego zwalania winy na mnie
Procedura 1- najstarsza
1. zaplon na OFF, zamknac wszystkie drzwi.
2. masa na pin numer 1 konektora serwisowego C-20/OBD-1.
3. przed uplywem 10 sekund od wykonania kroku 2:
-zaplon na ACC ON nastepnie OFF
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wejscia w tryb nauki
4. w ciagu nastepnych 10 sekund od wykonania kroku 3 nacisnac przycisk LOCK na pilocie w celu wyslania sygnalu inicjujacego, nacisnac jeszcze razy w celu weryfikacji kodu nastepnie nacisnac po raz trzeci w celu zapisania kodu.
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wlasciwej procedury nauki odbiornika dla uzytego pilota.
5. przed uplywem 1 minuty zaprogramowac (opcjonalnie) drugi kod dla zapasowego transmitera powtarzajac punkt 4 uzywajac drugiego pilota.
6. nalezy zakonczyc proces nauki poprzez: nauke kodu drugiego nadajnika, otwarcie drzwi, odlaczenie masy z pinu 1 konektora serwisowego lub wlaczenie zaplonu w pozycje ON.
7. zaplon w pozcje OFF, odlaczamy mase z pinu 1 konektora serwisowego.
8. sprawdzamy efekty naszej pracy.
Procedura 2- standartowa
1. zaplon na OFF, zamknac wszystkie drzwi.
2. masa na pin numer 1 konektora serwisowego C-20/OBD-1.
3. przed uplywem 10 sekund od wykonania kroku 2:
-zaplon na ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda), nastepnie ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda), nastepnie ACC ON (1 sekunda) nastepnie OFF (1 sekunda)
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wejscia w tryb nauki
Kod: |
WYKRES CZASU WEJSCIA W TRYB PROGRAMOWANIA
X tu zaczyna sie 10 sekund X tu konczy
-----X---------------------------------------X---------- CZAS
1
O
o x o x o x
@
1- zaplon na OFF i zamkniecie drzwi
O- oznacza podlaczenie pinu 1 konektora serwisowego do masy
o- oznacza zaplon w pozycje ACC ON (1 sekunda)
x- oznacza zaplon w pozycje OFF (1 sekunda)
@- oznacza potwierdzenie zamkiem
|
4. nacisnac przycisk LOCK na pilocie w celu wyslania sygnalu inicjujacego, w ciagu nastepnych 10 sekund nacisnac jeszcze razy w celu weryfikacji kodu nastepnie nacisnac po raz trzeci w celu zapisania kodu.
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wlasciwej procedury nauki.
Kod: |
WYKRES CZASU DO PROGRAMOWANIA-NALEZY NACISNAC 3 RAZY NIE 2
X tu zaczyna sie 10 sekund X tu konczy
-----X---------------------------------------X------------------------ CZAS
o o o
@
@'
o- oznacza nacisniecie pilota
@- oznacza potwierdzenie zamkiem
@'- wystapienie tego potwierdzenia ZAMIAST @ (w idelanym przypadku wystapia oba), czyli po uplywie 10 sekund/wyjsciu z trybu oznacza blad skladowej kodu, defekt przycisku pilota, brak zasilania pilota ect. przycisk pilota mozna nacisnac i 5 razy dla pewnosci poniewaz nie ma tu mozliwosci pelnej diagnozy.
|
5. zaprogramowac w ciagu minuty (opcjonalnie) drugi kod dla zapasowego transmitera.
6. zakonczyc proces nauki poprzez: nauke kodu drugiego nadajnika, otwarcie drzwi, odlaczenie masy z pinu 1 konektora serwisowego lub wlaczenie zaplonu w pozycje ON.
7. zaplon w pozcje OFF, odlaczamy mase z pinu 1 konektora serwisowego
8. sprawdzamy wyniki naszej pracy.
Procedura 3- najnowsza
1. zaplon na OFF, zamknac wszystkie drzwi.
2. masa na pin numer 1 konektora serwisowego C-20/OBD-1.
3. przed uplywem 10 sekund od wykonania kroku 2:
-nacisnac przycisk swiatel awaryjnych po sekundzie ponownie i kontynuowac az liczba nacisniec wyniesie 6.
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wejscia w tryb nauki
4. w ciagu nastepnych 10 sekund od wykonania kroku 3 nacisnac przycisk LOCK na pilocie w celu wyslania sygnalu inicjujacego, nacisnac jeszcze razy w celu weryfikacji kodu nastepnie nacisnac po raz trzeci w celu zapisania kodu.
-zamek drzwi powinien sie zamknac i otworzyc dla potwierdzenia wlasciwej procedury nauki odbiornika dla uzytego pilota.
5. przed uplywem 1 minuty zaprogramowac (opcjonalnie) drugi kod dla zapasowego transmitera powtarzajac punkt 4 uzywajac drugiego pilota.
6. nalezy zakonczyc proces nauki poprzez: nauke kodu drugiego nadajnika, otwarcie drzwi, odlaczenie masy z pinu 1 konektora serwisowego lub wlaczenie zaplonu w pozycje ON.
7. zaplon w pozcje OFF, odlaczamy mase z pinu 1 konektora serwisowego.
8. sprawdzamy efekty naszej pracy.
Wybrac mozna kazda z procedur, tylko jedna bedzie dzialac dla danego modelu w zaleznosci od wersji oprogramowania. Wybranie nieodpowiedniej procedury nie pociaga za soba jakichkolwiek negatywnych skutkow. Nalezy pamietac o fakcie, iz po udanym wejsciu w tryb programowania nie podejmujemy innych akcji niz opisane powyzej, oprogramowanie IC odbiornika z reguly zawiera programowalne mapy trybu pracy dla odbiornika ktore nie sa opisane w tym poscie. ingerencja w tym momencie moze zmienic kilka funkcji pracy RCZ ktorych niekoniecznie bysmy od niego oczekiwali
W sytuacji gdy odbiornik nei odpowiada w 100% na akcje z pilota podpowiadam: w 99% przypadkow winny jest sam pilot.
yrdn - 18-01-2009, 00:08
ja tak tylko odswieze... masa na pin nr 1 zlacza komunikacyjnego OBD-2 tzn.... co na co?
bo jutro chce powalczyc z pilotem
edit
No wlasnie, czy niczego nie zepsuje, jesli pin 1 polacze z pin 4
Bo masą moze być tez polączenie pin 1 z karoserią, albo krancówką drzwi, mam rację?
jacekb - 18-01-2009, 10:57
czyli za pomocą zworki (drucika) łączysz PIN 4 (masa) z PIN 1.
PLPynton napisał wyraźnie:
Cytat: | Jako mase mozna uzyc istniejace podlaczenie GND na pinie nr 4 gniazda diagnostycznego C-20. Nalezy zachowac daleko idaca ostroznosc, tj nie pomylic pinow. |
Anonymous - 18-01-2009, 14:20
ja zrobilem kodowanie pilotow w swoim aucie drugim sposobem zajelo to naprawde chwile ale dla wygody zdjalem oslone pod kierownica i wyciagnalem zlacze OBD-1 z mocowania i mialem je siedzac na fotelu zupelnie na widoku nie muszac sie gimnastykowac na dole
Robertowi nalezy sie za to punkcik za instrukcje a ze nie moge to kiedys dostanie browarka jak sie spotkamy na zlocie
yrdn - 18-01-2009, 18:25
Przeprowadzilem cala procedure i nie ma efektu. Mozliwe, ze nie posiadam centralki zamka,
chociaz zamykanie z kluczyka dziala na wszystkie drzwi.
Czy Galant moze nie posiadac centralki sterujacej centralnego zamka?
Mam model z 99 roku, trzy kluczyki ale bez pilota. Pilot, ktorego chce wkodowac posiadam
od poprzedniego Galanta.
PYTANIA
Czy jesli posiadam centralke to czy wkodowanie pilota jest wykonalne?
Jesli nie wiem czy posiadam centralke to czy moge to sam sprawdzic?
kristoferson - 18-01-2009, 21:38
yrdn napisał/a: | PYTANIA
Czy jesli posiadam centralke to czy wkodowanie pilota jest wykonalne?
Jesli nie wiem czy posiadam centralke to czy moge to sam sprawdzic? |
Powinienes miec radio-centralke "Remote Keyless Entry Module". Miedzy siedzieniami, w podłokietniku, jak wyciągniesz pojemnik. Chyba że natrafiłeś już na taką skrzyneczkę w innym miejscu. Wielkość dwóch paczek fajek, oprócz kostki jest też kabelek (funkcja antenki).
Anonymous - 19-01-2009, 00:27
cuuube napisał/a: | ...
Robertowi nalezy sie za to punkcik za instrukcje a ze nie moge to kiedys dostanie browarka jak sie spotkamy na zlocie |
pisze sie na to!!!
odnosnie lokacji to wedlug mojej wiedzy odbiornik jest w innym miejscu, moge sie naturalnie mylic. patrzac z perspektywy kierowcy, biorac za punkt odniesienia lewarek skrzyni biegow to odbiornik jest umieszczony jakies 15cm w przod i jakies 25cm w dol, tj. na stelazu centralnym konsoli i przykrecony do niego.
Anonymous - 19-01-2009, 00:42
PLPynton napisał/a: | pisze sie na to!!! | jesli chcesz to przesle kurierem bedzie zimne
co do centralki to napewno nie znajduje sie pod pojemnikiem w podlokietniku bo wyciagalem go kilka razy i nic takiego nie widzialem
yrdn probuj druga metoda u mnie poszlo jak po masle ale musisz zachowac czasy ! moze dlatego nie mogles zakodowac aha i koduj od razu oba piloty bo jak przyuczysz jednego to ten co miales nie bedzie dzialal
yrdn - 19-01-2009, 20:01
cuuube napisał/a: | yrdn probuj druga metoda u mnie poszlo jak po masle ale musisz zachowac czasy ! moze dlatego nie mogles zakodowac aha i koduj od razu oba piloty bo jak przyuczysz jednego to ten co miales nie bedzie dzialal |
Mam tylko jeden pilot wiec nie ma problemu.
Mysle, ze centralka powinna byc skoro zamek zamyka sie z kluczyka we wszystkich
drzwiach. Zakodowac sprobuje jeszcze raz.
Moze problemem bylo niewlasciwe "podanie masy" Sprobuje polaczyc spinaczem PIN 1 i 4
Poza tym gdniazdo OBD-1 zamocowane pod deska wyglada tak:
Jest odwrocone, wiec nie wiem czy dobrze odwrocilem kolejnosc
Cuuube a Ty za pomoca czego laczyles piny?
Anonymous - 19-01-2009, 22:51
yrdn, pewnie spinacza biurowego
Anonymous - 19-01-2009, 23:33
Cytat: | Cuuube a Ty za pomoca czego laczyles piny?
| 3cm cienkim kabelkiem zgietym w polowie i odizolowanym na 5mm z kazdej strony
rozbierz obudowe pod kierownica i wyciagnij zlacze z mocowania bedziesz mogl obrocic je tak aby bylo wygodnie siedzac na fotelu bedziesz mial je jak na dloni
Jeremy79 - 20-01-2009, 11:37
Dzięki PLPynton
Niezła instrukcja. W moim Wagonie zadziałał sposób z awaryjnymi (wystarczy wcisnąć trzy razy). Zapamiętuje ustawienia po odpięciu masy (otwarcie drzwi i zapłon na ON nie skutkuje)
yrdn - 25-01-2009, 21:14
Spinacz wystarczyl Nieopisana radosc zagoscila na mojej twarzy, po dwudniowej
walce na zimnie (nie mam garazu) z wydostaniem zlacza OBD, zeby zmiescic sie w 10sek.
DZIAŁA Mam oryginalnego pilota
POZDR. thx PL Pynton,
PS
Galant produkcja '99, EA5A, sposob drugi (standardowy), wyposazony w centralny zamek
inicjowany z kluczyka
Martin-gro - 22-09-2009, 19:43
Witam też mam problem z niedziałającym pilotem oryginalnym. Do dziś działał bez problemu. Próbowałem wszystkich 3 opcji programowania i nic. Tyle że już nie dostaje odpowiedzi w postaci zamknięcia i otwarcia zamków po wykonaniu punktu 2. Piny podłączone prawidłowo gdyż po włączeniu zapłonu miga na desce tryb serwisowy.
jakieś podpowiedzi co może być nie tak?
[ Dodano: 22-09-2009, 20:23 ]
oki już sie wyjaśniło działa u mnie procedura standardowa 3x on/off
tyle że za wolno troszke to robiłem
już działa wszystko ale ciekawi mnie dlaczego nagle pilot sie rozprogramował
działał u mnie odkąd mam Gala (ponad rok) bez zarzutu
xor - 26-03-2010, 15:33
Prosze o wyjaśnienie.
Kluczyk ma 4 stany:
LOCK
ACC
ON
START
Na stałe może być w 3 pozycjach.
W instrukcji używane jest pojęcie ACC off. Rozumiem, że to pozycja ACC ?
W takim wypadku mi nie działa.
Z LOCK daję ACC, łączę piny 1 i 4 (podpinam sobie na nie przełącznik na kabelkach, więc nie ma problemu z nie zdążeniem).
Przełączam na ON, ACC, ON, ACC, ON, ACC, i nic. Nie ma żadnego potwierdzenia zamknięciem drzwi. Analogicznei metoda 3, zero reakcji po naciskaniu przycisku awaryjnych.
Testowałem różne prędkości przełązcania i naciskania. Nic.
POm,imo to wciskałem przycisk na pilocie, oczywisćie bez skutku.
Jedyne potwierdzenie mam, jak moge uzyskać, to jak na połaczonych pinach 1 i 4 po włączeniu na ACC przełączę stacyjkę w LOCK i ze 3 sekundy poczekam. Wtedy centralny zamek sie otwieraja-zamyka.
??
??
|
|
|